• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد:

رایگان شدن حمل و نقل عمومی در روز هوای پاک/ معاینه فنی تاکسی‌ها بدون هزینه

  • کد خبر : 8767
  • ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
رایگان شدن حمل و نقل عمومی در روز هوای پاک/ معاینه فنی تاکسی‌ها بدون هزینه
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در راستای سیاست‌های مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا، شهروندان می‌توانند فردا به صورت رایگان از اتوبوس و مترو استفاده کنند.

به گزارش ریاح، حسین حق‌شناس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به دستور شهردار اصفهان و موافقت شورای اسلامی شهر اصفهان برای استفاده رایگان مردم از حمل و نقل عمومی در روز ۲۹ دی ماه، به مناسبت روز هوای پاک اظهار داشت: در راستای سیاست‌های مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا، شهرداری اصفهان استفاده از اتوبوس و مترو در این روز را برای شهروندان رایگان اعلام کرده است.

وی افزود: برای استفاده هرچه بیش‌تر مردم از این طرح، تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌هایی در شهر صورت می‌گیرد تا هم مسؤولان و هم مردم برای استفاده از حمل ونقل عمومی ترغیب شوند.

استفاده از توان حداکثری مترو و اتوبوسرانی در روز چهارشنبه

حق‌شناس تصریح کرد: با انجام این اقدام، شهرداری به بررسی چالش ها و اثرات این طرح در سطح شهر خواهد پرداخت تا نتایج آن، در طرح‌های بلندمدت مورد استفاده قرار گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان  با تاکید بر اینکه سرفاصله حرکت مترو در روز ۲۹ دی ماه به روال همیشگی است و تغییری در سرفاصله ها نخواهیم داشت، اظهار کرد: براساس تدابیر اندیشیده شده، در ساعات اوج، ۲۴ حرکت به حرکت قطارهای مترو افزوده خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین از حداکثر ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی برای تردد شهروندان در روز هوای پاک استفاده می شود.

حق‌شناس با اشاره به دستور شهردار اصفهان مبنی بر عدم استفاده از خودروهای شخصی از سوی مدیران شهرداری در روز هوای پاک و استفاده از حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ما برای روز هوای پاک، رایگان شدن معاینه فنی خودروهای باری بتنی است که با معرفی اتحادیه مربوطه به شهرداری، این امکان برای آنها فراهم شده است.

معاینه فنی رایگان تاکسی‌ها از روز هوای پاک تا ششم بهمن

همچنین در طرحی دیگر از سوی شهرداری اصفهان، سازمان تاکسیرانی، طرح معاینه فنی رایگان تاکسی‌ها و خودروهای آژانس‌های اصفهان را به مدت یک هفته، برای رسیدن به هوایی پاک اجرایی می کند.

هادی منوچهری مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری اصفهان در این باره اظهار کرد: به مناسبت روز هوای پاک، رانندگان تاکسی‌ها و آژانس‌های تحت نظارت سازمان تاکسی‌رانی می‌توانند با ارائه کارت شهری معتبر به صورت رایگان از تاریخ ۲۹ دی‌ماه تا ششم بهمن ماه سال‌جاری از این خدمات در مرکز معاینه فنی تاکسی‌رانی استفاده کنند.

وی تعداد تاکسی‌ها وآژانس‌های شهر اصفهان را حدود ۱۳ هزار دستگاه برشمرد و افزود: برای خودروهای عمومی پلاک «ت» پس از گذراندن یک سال و خودروهای پلاک سفید (آژانس) دو سال پس از تولید باید کارت معاینه فنی دریافت شود.

منوچهری اضافه کرد: رانندگان خودروهای فعال در حوزه حمل و نقل عمومی پلاک «ت» با گذشت ۱۰ سال پس از تولید، موظف هستند هر ۶ ماه یک‌بار و در مواقع خاص، سه ماه یک‌بار معاینه فنی دریافت کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8767
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان
  • 148 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.