• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
محمدمجیری خبر داد:

راه‌اندازی سامانه خرید مجازی در بازارهای کوثر

  • کد خبر : 912
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
راه‌اندازی سامانه خرید مجازی در بازارهای کوثر
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: تا ماه آینده سامانه خرید اینترنتی راه‌اندازی خواهد شد تا نیازهای مردم در بازارهای کوثر به راحتی تامین شود.

به گزارش ریاح نیوز، محمد مجیری مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در نشست خبری که به صورت لایو اینستاگرام برگزار شد، اظهار کرد:

نخستین مأموریت این سازمان، ساماندهی مشاغل است و معتقد هستیم از ۱۲۰ هزار واحد صنفی شهر، تنها تعدادی از آنها باید ساماندهی شوند. در موضوع ساماندهی مشاغل شهری به هیچ عنوان نمی‌توان سلبی عمل کرد بلکه با جلب مشارکت، این هدف محقق خواهد شد.

با توجه به اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا در فروشگاه‌های کوثر شهرداری، در شش ماهه گذشته برای فائق آمدن بر این بیماری، ضدعفونی بازارها، توزیع ماسک و استفاده از دستکش انجام شده تا فعالیت این بازارها با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی توأم باشد.

شماره تلفن چهاررقمی ۳۵۵۳ در راستای تحقق شعار “در خانه بمانیم” برای سفارش کالاها و اقلام مورد نیاز از بازارهای کوثر در اختیار شهروندان قرار گرفت، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا شهروندان برای ادای نذر قربانی خود از سامانه غیر حضوری ۳۵۵۳ استفاده کردند و امیدواریم این شماره برای سازمان مشاغل شهری در مواقع مختلف مورد بهره برداری قرار گیرد.

با توجه به کمک بهره برداران کوثر در شرایط کرونایی برای تأمین بسته‌های حمایتی جهت کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان، بازارهای روز کوثر به جمع رزمایش همدلی و کمک مومنانه به خانواده‌های نیازمند پیوستند به طوری که در این اقدام خیرخواهانه بهره‌برداران این بازارها با همراهی پایگاه بسیج سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی اقدام به تهیه بسته‌های معیشتی برای توزیع بین نیازمندان کردند.

با شیوع کرونا بهره‌برداران تعدادی از بازارهای شهرداری از جمله بازار گل و گیاه همدانیان دچار آسیب اقتصادی شد که برای جبران بخشی از آن در شهرداری مرکزی بخش اقتصادی ستاد کرونا تصمیمات خوبی گرفته است.

با توجه به افزایش بودجه این سازمان، بودجه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی در سال‌جاری با جهش سه برابری به رقم ۲۹۰ میلیارد تومانی افزایش پیدا کرده است که امیدواریم در فضای سخت اقتصادی فعلی بتوان پروژه‌های سازمان را تا پایان سال پیش ببریم.

در ارتباط با راه‌اندازی سردخانه در میدان مرکزی میوه و تره بار، این میدان در سال ۷۳ بهره‌برداری و برای آن سردخانه سورتینگ در نظر گرفته شد، اما با توجه به نداشتن رغبت سرمایه‌گذار این اقدام عملیاتی نشد، البته اخیراً از سوی جهاد کشاورزی درخواست برای احداث سردخانه جنب میدان مرکزی اعلام شده که امیدواریم تا قبل از پایان سال این اقدام محقق شود.

با توجه به تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در بازارهای روز کوثر، قبل از سال با توجه به شرایط به وجود آمده بر اثر شیوع کرونا شاهد افزایش مراجعه شهروندان به بازارهای کوثر بودیم که خوشبختانه با همکاری بهره‌برداران بازارها، قفسه فروشگاه‌ها تکمیل بود و کمبودی در تأمین کالاها با توجه به پشتیبانی شرکت‌های پخش احساس نشد.

تا یک ماه آینده سامانه خرید مجازی به صورت اینترنتی راه اندازی خواهد شد تا نیازهای مردم در بازارهای کوثر به خوبی تأمین شود.

در ارتباط با تعامل با فروشگاه رفاه، رفاه چند شعبه در شهر دارد به طوری که اخیراً یکی از شعب خود را در میدان امام علی (ع) دایر کرد، در صدد هستیم رابطه خوبی بین کوثر و رفاه داشته باشیم و زمین‌هایی را برای راه اندازی فروشگاه در اختیار آنها قرار دهیم زیرا معتقدیم هر چه توان سرمایه گذاری را در شهر افزایش دهیم به نفع شهروندان است.

در خصوص تدابیر در نظر گرفته شده برای انتقال عمده فروشان صنف خشکبار به میدان مرکزی میوه و تره‌بار، با توجه به ترافیک در خیابان‌های صارمیه، جهاد و ولی‌عصر (عج) شاهد نابسامانی هستیم، از این رو ۲۴۰ هزار مترمربع زمین با متراژ ساخت ۶۰ هزار مترمربع در میدان مرکزی میوه و تره‌بار با هدف انتقال و ساماندهی این صنوف در نظر گرفته شد تا ۱۱۱ سوله، دفتر کار و فروشگاه در آن ایجاد شود.

در خصوص نظارت بر قیمت میوه و تره بار در میدان مرکزی، همکاران در حوزه بهره برداری به صورت مستمر روزانه از ساعت چهار بامداد در این میدان حضور دارند و قیمت میوه را رصد و به بازارهای روز کوثر اعلام می‌کنند تا با درصد سود مشخص عرضه شود.

پیرو مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور در صدد هستیم بازارچه عرضه میوه و تره بار شهرداری را در سطح شهر ایجاد و به صورت مستقیم بار را از تولیدکنندگان تهیه و با قیمتی کمتر به دست مردم برسانیم.

ضلع شرقی میدان مرکزی میوه و تره بار آن برای صنایع تبدیلی پیش بینی شده است، مهمترین صنایع تبدیلی سورت و بسته بندی است که با اعلام آمادگی یکی از سرمایه گذاران امیدواریم هر چه زودتر شاهد راه اندازی این صنعت در میدان مرکزی میوه و تره بار باشیم.

بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان به عنوان پروژه‌ای بسیار حائز اهمیت برای شرق شهر اصفهان، در حال احداث است که در تلاش هستیم تا اواخر سال جاری بهره‌برداری شود.

در خصوص تعامل سازمان برای صادرات محصولات از طریق کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی، یکی از آرزوهای دیرینه مردم، سال گذشته با افتتاح کارگو ترمینال فرودگاه محقق شد تا شاهد صادرات محصولاتی همچون گل سرشاخه، پرندگان و ماهیان زینتی باشیم.

در سال جهش تولید حمایت از صنف و صنعتگران به ویژه در شهرک کارگاهی امیرکبیر اهمیت به سزایی دارد، مذاکراتی انجام شده تا شهرک امیرکبیر ۲ را در سال‌های آینده احداث کنیم و شاهد ایجاد شهرک‌های جدید کارگاهی در شهر باشیم.

ایجاد ون کافه‌ها و مشاغل متناسب با فضای گردشگری در پیاده راه‌ها و فضاهای توریستی و تفریحی شهر در دستور کار این سازمان قرار دارد، با مصوبه شورا در حال رایزنی هستیم تا با دریافت مجوزهای لازم این مشاغل در محل‌های تصویب شده از سوی شورای شهر، فعالیت کنند.

یکی از مواردی که از اهمیت زیادی برخوردار است، ساماندهی صنف پزشکان و مشاغل وابسته بوده از این رو پروژه مجتمع‌های صنفی پزشکان و مشاغل وابسته جهت احداث مجتمع‌های جدید و انتقال واحدهای پزشکی موجود در خیابان‌های آمادگاه، شمس‌آبادی، هشت بهشت غربی، محتشم کاشانی و … به منظور کاهش بار ترافیکی، دسترسی عادلانه به خدمات پزشکی و ساماندهی این مشاغل در برنامه این سازمان قرار گرفته است.

مطالعات و بررسی مکان یابی زمین‌های مناسب پروژه در حال انجام است، کمیته‌های فنی بین سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری، نظام پزشکی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده و به زودی عملیات اجرایی احداث مجتمع‌های صنفی پزشکان را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.