• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
حجت‌الاسلام احمد سالک:

دولت طبق قانون باید مردم را به انتخابات تشویق کند/ رئیس جمهور باید تابع ولایت باشد

  • کد خبر : 6540
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۶
دولت طبق قانون باید مردم را به انتخابات تشویق کند/ رئیس جمهور باید تابع ولایت باشد
نماینده مردم اصفهان در ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: دولت طبق قانون باید مردم را تشویق کند به انتخابات این که گاهی رئیس جمهور می‌گوید کافی نیست باید کل دستگاه‌ها پای کار بیایند.

به گزارش ریاح و به نقل از نهضت استادی بسیج اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در ادوار مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی دولت جوان حزب‌اللهی «تحلیلی بر مناظرات و انتخابات ۱۴۰۰ با نگاه حل‌المسائل استان اصفهان» که به همت بسیج اساتید برگزار شد، با تاکید بر این که ما در انتخاب اصلح باید منتظر یک تحول باشیم، اظهار کرد: در قضیه انتخابات تمام دستگاه‌ها خیلی ساکت‌اند، دولت طبق قانون باید مردم را تشویق کند به انتخابات این که گاهی رئیس جمهور می‌گوید کافی نیست باید کل دستگاه‌ها پای کار بیایند، ما در اصفهان داریم می‌بینیم شهرداری و دستگاه‌های دیگر در سکوت‌اند.

موضوع انتخابات ۱۴۰۰ از جهات مختلفی قابل بحث و بررسی است و رسالت و مسؤولیت آحاد ما را برای دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی، ولایت و مردم انقلابی و حزب‌اللهی و برای تشکیل یک دولت جوان حزب اللهی بسیج می‌کند و باید آماده باشیم برای این حرکت بزرگ. 

مهم‌ترین راهبردهای انتخابات ۱۴۰۰ در ۵ کلید واژه امنیت، سلامت، رقابت، مشارکت بالا، و انتخاب اصلح است و اگر بررسی کنیم که عوامل کاهش حضور حداکثری چگونه و دلایل آن چیست، نکته اول ضعف عملکرد دولت دوازدهم و افزایش حجم و شدت فشار مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است. 

ناکارآمدی دستگاه‌های مختلف نباید پای نظام و ولایت گذاشته شود

باتوجه به موضوع احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، حضور حداقلی خواسته استکبار است و خواسته برخی جریانات داخلی هم هست.

پمپاژ یاس و ناامیدی را در فضای مجازی توسط بیگانگان شاهد هستیم، تلاش می‌کنند در بین قشر خاکستری و جوان‌ها یاس و ناامیدی ایجاد کنند، دشمن همچنین پمپاژ ناکارآمدی داخل کشور را از کانال‌های مختلف مطرح می‌کنند و مهم این است که ناکارآمدی را پای اسلام و ولایت و انقلاب می‌گذارند، اسلام به ذات خود عیب ندارد و هر عیب که هست از مسلمانی ماست، باید توجه داشت ناکارآمدی دستگاه‌های مختلف نباید پای اسلام و نظام و ولایت گذاشته شود.

مشارکت حداکثری با رای بالا امضای قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و ولایت و امضای یاس برای استکبار جهانی است، برای این مهم اطلاع‌رسانی مستند به توده مردم، خویشان و خانواده و محله باید انجام شود، بسیاری از این‌ها که می‌خواهند رای ندهند دلیل عدم اطلاع است.

از دیگر مسائل، حجم سنگین و شدید مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است و رئیس جمهور باید به جد به مسئله اقتصاد بپردازد.

حضور پرشور و شعور ملت که از آن‌ها انتظار داریم، آگاهی‌بخشی به مردم، بصیرت‌افزایی، توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در تبیین انتخابات ۱۴۰۰ و فرمایشات امام راحل همچنین روشنگری باید مدنظر ویژه همه باشد.

ضمن تأکید بر امید‌بخشی و امید‌آفرینی و افزایش رضایت‌مندی مردم نسبت به اصل نظام و انقلاب و ولایت و حضور در صحنه، بر کسی پوشیده نیست که مسائل و مشکلات مختلف به ویژه معیشت و اقتصاد مردم را گرفتار کرده است اما دلیل بر این نمی‌شود که حضور پیدا نکنند چون دشمن امیدوار می‌شوند.

حضور در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی و ملی هر ایرانی است

به اقتدار نظام خدشه وارد می‌شود، باید حضور حداکثری داشت اقتدار مهم است و دوستان بدانند که با تغییر ریاست جمهوری تحولی در ریل‌گذاری‌های گذشته خواهد بود که با مشارکت مردم مشکلات باید حل شود.   

در طول این ۴۲ سال بسیار کار شده که باید دستاوردهای انقلاب اسلامی برجسته‌سازی شود، حضور در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی و ملی هر ایرانی است و ۲۸ خرداد یک روز اما آثار آن در چهار سال و بعد در داخل و خارج اگر رای بالایی باشد آثار آن بیشتر خواهد بود؛ حضور حداکثری علاوه براین که می‌تواند مشکلات کشور را حل کند، اقتدار مقاومت غزه در برابر اسرائیل غاصب، مقاومت در یمن و لبنان و فلسطین و جاهای دیگر را تقویت می‌کند.

اصلح از نگاه مقام معظم رهبری در دو دسته ویژگی‌های شخصی و مدیریتی رئیس جمهور مورد بحث است و رئیس جمهور اصلح باید دارای ایمان قوی باشد که بر چهار ستون صبر، یقین، عقل و جهاد بنا شده و هر کدام زیرساخت قویی دارد.

در انتخاب اصلح منتظر یک تحول باید باشیم، یک رئیس جمهور باید دارای پختگی و شکیبایی و باور به مشکلات باشد، می‌تواند شعار بدهد اما چقدر باور دارد، عملکردش نشان می‌دهد. 

محور حرکت رئیس جمهور عدالت باشد، مدیر جهادی باشد در خانه و پشت درهای شیشه‌ای و زندگی اشرافی نمی‌تواند مشکلات را حل کند. 

رئیس جمهور باید تابع ولایت باشد

ولایت‌مداری از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور است و به اشکال مختلف و بیانات و عملکرد مختلف این ویژگی در طول ۴۲ سال گذشته دچار آفت شده است؛ به عنوان یک ویژگی اصلح رئیس جمهور باید تابع ولایت باشد.

قله‌های آینده روشنی برای جمهوری اسلامی داریم، امیدوار بودن رئیس جمهور به آینده، آینده‌نگری، برنامه‌ریزی و ایستادگی در مقابل استکبار و سلطه جهانی از ویژگی‌های یک رئیس جمهور اصلح است. 

رئیس جمهور باید با انگیزه و علاقمند به کار باشد، با اعتقاد به ساحت مقدس انقلاب اسلامی که سه هدف اصلی آن حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است با تحقق بخشیدن به آرمان‌ها و اهداف حضرت امام (ره)، حفظ مقام معظم رهبری با پیاده کردن و اجرایی کردن مطالبات رهبری که بالغ بر ۳۰ سیاست را ابلاغ کردند، همچنین  حفظ مردم به ویژه جوان‌های مؤمن و انقلابی برای پشتیبانی از  ولایت که به کشور آسیبی نرسد.

بحث اختیارات را که رئیس جمهور مطرح کند به هیچ وجه قبول نداریم چون تمام اختیارات در فصل نهم قانون اساسی و در اسناد بالادستی است، این که مطرح می‌کنند یک بازی سیاسی و فرافکنی است. 

ویژگی‌های مدیریتی رئیس جمهور داشتن برنامه است و باید برنامه خود را اعلام کند، داشتن برنامه اقتصادی مبتنی بر ۲۴ ماده ابلاغی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

ضمن تاکید بر داشتن اعتقاد به نیروهای جوان پرانرژی و نخبه و قطع امید از بیگانگان، سیاست امام (ره) و مقام معظم رهبری باید ملاک قرار گیرد، همچنین داشتن برنامه برای ایجاد عدالت‌خواهی در ابعاد مختلف حاکمیتی و بعد مبارزه با بی‌عدالتی تبیعض و رفع در دستور باشد.

موضوع مهم دیگر اهتمام به مسئله مهم افزایش جمعیت و تعالی خانواده است که قانون آن را در دوره دهم آماده کردیم که در دوره یازدهم نماینده اصفهان پیگیری کرد که باید بطور جد پیگیری و اجرا شود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.