• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان :

در روزهای کرونایی ۱۴۰ داوطلب هلال احمر اصفهان به یاری بیماران شتافتند

  • کد خبر : 2991
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۵۷
در روزهای کرونایی ۱۴۰ داوطلب هلال احمر اصفهان به یاری بیماران شتافتند
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: تاکنون نزدیک به ۱۴۰ نفر پزشک، متخصص، پرستار و پیراپزشک و نیروهای پشتیبانی، خدمات و انتظامات در بیمارستان های مختلف اصفهان و استان‌های دیگر به صورت داوطلبانه و بدون دریافت هیچ هزینه ای به یاری بیماران شتافته اند.

به گزارش ریاح، محمد نوید متقی معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان به فعالیت های جمعیت هلال احمر استان اصفهان در همه گیری کرونا اشاره و اظهار کرد: جمعیت هلال احمر بیش از ۱۴ فعالیت ویژه در مقابله با کرونا انجام می دهد که یکی از مهمترین این فعالیت ها تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران مبتلا به کووید۱۹ است.

البته جمعیت هلال احمر تجهیزات دیگر پزشکی نیز دارد ولی در مورد بیماری کووید این ۴ تجهیزه ویژه اکسیژن ساز، پالس اکسیمتر، مانومتر و کپسول اکسیژن مورد نیاز است که به صورت امانی در اختیار بیماران قرار می دهیم.

هم اکنون در شهر اصفهان ۱۶۰ کپسول اکسیژن در اختیار بیماران است، این تجهیزات پزشکی در شهرستان های استان نیز به نسبت نیاز و جمعیت شهرستان به صورت امانی در گردش است.

تاکنون نزدیک به ۱۴۰ نیرو از پزشک، متخصص، پرستار و پیراپزشک گرفته تا نیروهای پشتیبانی، خدمات و انتظامات در بیمارستان های مختلف اصفهان و استان های دیگر مثل کردستان به صورت داوطلبانه و بدون دریافت هیچ هزینه ای به یاری بیماران شتافته اند.

در مرحله دوم ۱۳۰ هزار ماسک و ۱۳ هزار محلول ضدعفونی کننده توزیع شد. این بسته های بهداشتی در کل استان از خور و بیابانک تا فریدن و فریدونشهر و از کاشان تا سمیرم توزیع شد. این درحالی است که با تعاملی که با خیریه های فعال و سازمان های مردم نهاد داشتیم تلاش کردیم این بسته ها به دست مددجویان نیازمند و به ویژه بیماران صعب العلاج برسد.

کمک هزینه های معیشتی به یک هزار نفر جمعا به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان در موج اول کرونا پرداخت شد. اخیرا تهیه و توزیع کمک های مومنانه و سبدهای معیشتی در حال انجام است و ۴ هزار بسته معیشتی در سراسر استان توزیع می کنیم.

از کادر درمان با شاخه گل یا هدایای ناچیز برای تقویت روحیه کادر درمان توسط داوطلبان قدردانی شد و خوشبختانه ارتباط خوبی با خیریه ها و سازمان های مردم نهاد مرتبط با فعالیت های جمعیت هلال احمر برقرار کرده ایم و با افزایش تعاملات تلاش می کنیم کمک ها مستقیما به دست افراد نیازمند برسد.

در مورد کمک هزینه دارو و درمان برای بیماران مبتلا به کووید نیز باتوجه به اینکه برای همه بیماران پرداخت هزینه های دارویی مقدور نیست، بستر تخصیص کمک هزینه دارویی را فراهم کرده ایم که داروخانه جمعیت هلال احمر نیز در این راستا کمک می کند.

داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در کنترل ورودی ها و خروجی های استان در کنار نیروهای پلیس، سپاه، بسیج و راهداری مشارکت داشتند. آمران سلامت و ناظران سلامت نیز از نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر بودند که آمران سلامت مشابه امران به معروف در سطح شهر برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به شهروندان تذکر می دهند.

ناظران سلامت به همراه بازرسان اصناف و بسیج بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر نظارت داشته و تذکر می دهند، طی این مدت به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی مثل کپسول اکسیژن و ماسک که نیازمند نیرو بوده اند نیز نیروهای داوطلب داده ایم تا خللی در روند تولید تجهیزات مورد نیاز ایجاد نشود.

گروه های داوطلب هلال احمر به دو گروه بالای ۳۰ سال و زیر ۳۰ سال تقسیم می شوند، ضمن اینکه از نظر تخصصی هم مجزا می شوند و پزشکان، پرستاران، مهندسان و حرفه های دیگر در رشته های تخصصی خودشان کار می کنند، بخشی از نیروها نیز کارهای عملیاتی و اجرایی و بخشی کارهای مدیریتی و هدایتی را انجام می دهند. در عین حال که همه داوطلبان در هر بخش از تولید تا درمان و نظارت آموزش های لازم را دیده اند.

جمعیت هلال احمر همیشه نیروهای داوطلب و علاقمند زیادی در کنار خود داشته است، در شرایط فعلی باتوجه به شیوع کرونا و به خاطر نگرانی داوطلبان از تاثیرپذیری خود و خانواده هایشان شاهد کاهش نیروهای داوطلب نسبت به بحران هایی مثل سیل و زلزله هستیم ولی افرادی که در این دوران داوطلب می شوند واقعا ایثارگرانه وارد میدان شده اند، به ویژه افرادی که در بیمارستان های مرجع کرونا کار می کنند.

خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم برای قطع زنجیره انتقال کرونا هستیم. در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی از مردم می خواهیم اگر تجهیزات پزشکی دارند که مورد نیاز آنها نیست در این شرایط در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دهند تا در اختیار بیماران نیازمند قرار گیرد.

هم اکنون بیش از ۴۰۰ کپسول اکسیژن در اختیار بیماران نیازمند قرار گرفته، شاید دو تا سه برابر این میزان نیاز داریم، بنابراین مردم تجهیزاتی که در حال حاضر به آن نیاز ندارند و یا هزینه آن را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم به بیماران بیشتری خدمت رسانی کنیم.

متاسفانه بیماری کووید هنوز داروی خاصی ندارد و اکسیژن مهمترین نیاز این بیماران است، بنابراین با تامین تجهیزات مورد نیاز بیماران، هم ورودی بیمارستان ها کم می شود و هم بیمارانی که فقط نیاز به اکسیژن دارند می توانند در منزل بمانند و ظرفیت لازم برای خدمت رسانی به بیمارانی که وضعیت حادتری دارند فراهم می شود.

در ۲۶ شعبه هلال احمر استان اصفهان دفاتر بانک امانات تجهیزات پزشکی داریم که افراد می توانند به این دفاتر مراجعه کرده و با ارائه کارت شناسایی، تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=2991
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان
  • 212 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.