• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

خروج کودک از چرخه کار و خیابان

  • کد خبر : 20869
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
خروج کودک از چرخه کار و خیابان
سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی گفت: امسال دو هزار و ۴۵۰ کودک از مراکز پویاشهر برای ادامه تحصیل به آموزش و پرورش معرفی شده‌اند تا در مدارس ثبت نام کنند.

به گزارش ریاح نیوز، سید محمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در بازدید بیش از ۷۰۰ کودک کار و خیابان مدارس پویاشهر از برج میلاد به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مقابله با کارِ کودک در خصوص اقدامات پیش بینی شده در راستای خروج کودک از چرخه کار و خیابان و جلوگیری از آسیب‌هایی که ممکن است به وی وارد شود، افزود: ما برای خروج کودک از چرخه کار و خیابان چند موضوع را مد نظر قرار داده‌ایم، یکی از این موضوعات پیگیری کرامت کودکان است موضوع دیگر شناسایی و ارتباط با خانواده‌هاست که بسیار اهمیت دارد.

وی اظهار کرد: برنامه دوستان و همکاران من این است که حتما شناسایی خانواده و کرامت کودک را پیگیری کنند موضوع شناسایی خانواده و اتصال به خانواده و پس از آن مددکاری و مشاوره اصلی‌ترین موضوعی است که ما در خصوص خروج کودک از چرخه کار و خیابان دنبال می‌کنیم همچنین در مراکز پویا شهر آموزش و توانمندسازی را برای خانواده کودکان در نظر گرفته‌ایم.

نقیب در رابطه با کودکان بازمانده از تحصیل نیز گفت: تعداد این کودکان بسیار کم است اما دوستان کمک می‌کنند تا بحث تحصیلی این کودکان نیز رفع شود در این زمینه با آموزش و پرورش جلسه‌ای تکمیلی داریم تا به تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل کمک شود.

به گفته وی، امسال دو هزار و ۴۵۰ کودک از مراکز پویاشهر به آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل معرفی شده‌اند و در مدارس رسمی ثبت نام کرده اند و به تحصیل بازگشته‌اند و سایر کودکانی که نتوانستیم به مدرسه بازگردانیم نیز در مراکز ما خدمات سوادآموزی را دریافت می‌کنند.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران یادآور شد: به غیر از هفت هزار کودکی که در مراکز پویاشهر خدمات دریافت می‌کنند، هنوز کودکانی که شناسایی نشده باشند، وجود دارد اما می‌توانم بگویم که بیشتر این کودکان که شامل همین تعداد هستند، شناسایی شده‌ و تلاش می‌کنیم اگر کودک کاری هنوز شناسایی نشده با همکاری بهزیستی شناسایی و به مراکز ما برای دریافت خدمات معرفی شود.

نقیب همچنین درباره همکاری این سازمان با سازمان‌های مردم نهاد گفت: اگر بگوییم که با همه سازمان‌های مردم نهاد همکاری داریم حرف درستی نیست اما در حوزه‌های مختلف از آنها استفاده می‌کنیم و آنها هم به ما کمک می‌کنند و در حال حاضر حدود ۳۷ سازمان مردم نهاد در حوزه کودک با سازمان همکاری دارند.

وی ادامه داد: هفته آینده نیز جلسه‌ای با سازمان‌های مردم نهادی که در حوزه کودکان کار و خیابان تلاش می‌کنند، داریم و در آینده‌ای نزدیک نیز از سایر این سازمان‌ها دعوت خواهیم کرد تا در جلسه مشترک نقطه نظرات و انتقادات‌شان را مطرح کنند، تلاش‌مان را خواهیم کرد تا همکاری‌ها را با سازمان‌های مردم نهاد افزایش دهیم.

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=20869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.