• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7
مدیر کل امور مالیاتی اصفهان گفت:

حمایت از تولیدکنندگان در رأس امور است

  • کد خبر : 4640
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۲۵
حمایت از تولیدکنندگان در رأس امور است
مدیر کل امور مالیاتی اصفهان تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان و رفع مشکلات مالیاتی آنان در رأس امور است.

به گزارش ریاح، بهروز مهدلو مدیرکل امور مالیاتی اصفهان در جلسه هم اندیشی خانه صنعت معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت های بی نظیر و با توجه به توانایی های بالفعل و بالقوه این استان و با علم به اینکه صنعت این استان، بخش مهمی از بار تولید در کشور را به دوش گرفته است، گفت: حمایت از تولیدکنندگان و صنعت گران و رفع مشکلات مالیاتی آنان در راس امور است.


باتوجه به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از واحدهای تولیدی، برای اولین بار در کشور بسته حمایتی از سال ۱۳۹۷ لغایت ۱۳۹۹ جهت حمایت از واحدهای تولیدی وصنعتی طراحی واجراء گردید که مورد استقبال سایر دستگاهها قرار گرفت و بسته های حمایتی امور مالیاتی هر سه ماه یکبار به استانداری و تمامی دستگاههای اجرایی استان از جمله خانه صنعت معدن و تجارت اعلام میگردد.


استان اصفهان از نظر اقتصادی و صنعتی از موقعیت ممتازی در سطح کشور برخوردار است و مهمترین مزیت اقتصادی آن واحدهای تولیدی و صنعتی بی شماری است که فعالیت دارند و این استان با دارا بودن ۱۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی در رده استان های صنعتی کشور قرار دارد و اقدامات موثری در جهت رفع مشکلات مالیاتی آنان انجام شده است.


با توجه به اقدامات ارزشمند در راستای حمایت از صنعتگران و واحدهای تولیدی در زمان شیوع ویروس کرونا، بسته حمایتی مالیاتی ویژه‏ی مشاغل آسیب دیده از کرونا، همچون تمدید مهلت پرداخت، بخشودگی جرایم، تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه و تقسیط های بلندمدت نیز ارائه گردیده است.


تولیدکنندگان نباید تحت فشارهای گوناگون مالی باشند و باید از آنان حمایت کرد، با توجه به سیاست های اقتصادی دولت و افزایش هر ساله رقم پیش بینی شده درآمدهای مالیاتی قابل وصول واز طرفی لزوم حمایت از تولید و عدم اعمال فشارهای متعدد مالی بر تولیدکنندگان و همچنین حجم مالیات پرداختی حقوق بگیران، برنامه ریزی درراستای وصول مالیات از طریق مبارزه با فرار مالیاتی می تواند در تامین درآمدهای مالیاتی اثرگذار است.


در راستای مبارزه با فرار مالیاتی اقدامات و برنامه های متعددی صورت گرفته و با ایجاد شفافیت در درآمدهای واقعی حلقه فرار مالیاتی تنگ تر می شود و فشار از روی تولید و تولیدکننده برداشته می شود.


با توجه به لزوم حمایت از واحد های تولیدی، تاکنون هیچ واحد تولیدی در استان به دلیل بدهی و مسائل مالیاتی تعطیل نشده و امور مالیاتی آمادگی کامل جهت برگزاری جلسات و کارگاههای آموزشی برای بیان قوانین و دستورالعمل ها، تغییرات و اصلاحات مالیاتی را دارد.


تشکیل کمیته دو منظوره با همکاری خانه صنعت معدن و تجارت و امور مالیاتی، نقطه عطفی در بررسی مشکلات واحدهای تولیدی وصنعتی استان است و هرگونه مسائل و مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی جهت طرح، رسیدگی و تصمیم گیری در این کمیته مورد بررسی قرار میگیرد که تا کنون توانسته ایم مشکلات بسیاری از اینگونه واحدها را مرتفع کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.