• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

حال و هوای اصفهان در نوروز متفاوت از گذشته باشد/ بازاریان در جلوگیری از سد معبر کمک کنند

  • کد خبر : 9200
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
حال و هوای اصفهان در نوروز متفاوت از گذشته باشد/ بازاریان در جلوگیری از سد معبر کمک کنند
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بهتر شدن وضعیت کرونایی و نداشتن محدودیت‌های ۲ سال گذشته، گفت: شایسته است ستاد نوروزی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که حال و هوای اصفهان در نوروز ۱۴۰۱ متفاوت از گذشته باشد.

به گزارش ریاح، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، در نطق پیش از دستور خود در سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک ماه پرفضیلت شعبان و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) به فضیلت ماه شعبان و دعا و نیایش در آن بسیار تأکید کرده‌اند، ماه شعبان ماه جشن و سرور مسلمانان به ویژه شیعیان است که در آن ستاره‌های آسمان امامت و ولایت و گوهرهای بی‌بدیل از خاندان عصمت و طهارت چشم به جهان گشوده‌اند.

وی احسان و نیکوکاری و کمک به نیازمندان را یکی از اعمال پرفضیلت ماه شعبان دانست که در سیره عملی و کلام ائمه اطهار(ع) نیز بر آن تأکید شده است و افزود: در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۱۴ اسفند روز ملی احسان و نیکوکاری نامیده شده است و تا ۲۱ اسفندماه هفته احسان و نیکوکاری نام دارد، این نامگذاری در آستانه سال نو و عید نوروز با توجه به رسم نیکوکاری استقبال از بهار و سال نو با پاسداشت نوروز و آیین‌های زیبای نوروزی فرصت بسیار مغتنمی است تا با کمک به نیازمندان و رفع حوائج و نیاز افراد ضعیف در شرایط اقتصادی نامساعد حال حاضر در این تحول و نو شدن و جشن و شادی نوروز همه سهیم و شریک باشیم.

نورصالحی با اشاره به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی مطرح کرد: کاشت درخت در فرهنگ دینی و ملی ما ایرانیان جایگاه والایی دارد و گذشتگان ما همواره نسبت به حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست توجه ویژه داشته اند و حق طبیعت و محیط زیست را به نیکویی پاس میداشته اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فرمایشی از پیامبر(ص) مبنی بر اهمیت کاشت درخت و احیای مزارع، خاطرنشان کرد: کاشت درخت و مراقبت از طبیعت نوعی از احسان و نیکوکاری قلمداد می‌شود، گرچه امروز با صنعتی شدن جوامع و روند گسترش شهرها، تغییرات جوری، کم‌آبی، سوءمدیریت و عدم آینده‌نگری شاهد از بین رفتن منابع طبیعی و محیط زیست در جهان هستیم و تخریب محیط زیست و منابع طبیعی در کشور ما که اقلیمی ویژه دارد حرکتی تندتر و پیامدهای زیان‌بارتری داشته است.

وی ادامه داد: واژه‌هایی چون زمین‌خواری و جنگل‌خواری که در اصل منابع طبیعی‌خواری است به دنبال این مسائل در ادبیات ما وارد شده است، در چنین وضعیتی حرف از توسعه پایدار می‌زنیم که یکی از ارکان اصلی آن حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و دقت و مدیریت در مصرف این منابع است.

نورصالحی تصریح کرد: نمی‌شود از درختکاری و هفته منایع طبیعی گفت و به باغ‌شهر تاریخی اصفهان اشاره‌ای نکرد که امروزه از آن باغ‌شهر زیبا شهری به جا مانده که بخش وسیعی از باغات و مزارع و پهنه‌های سبز خود را از دست داده است و با رودخانه‌ای خشک که زنده‌رودش می‌نامیم قصه‌های پرغصه فراوان دارد و از تالاب زیبای بین‌المللی گاوخونی نمی‌توان حرفی نزد زیرا این زیست بوم غنی در حال تبدیل شدن به کانون ریزگردهای آلوده و مسموم است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قرار داشتن در روزهای شلوغ پایان سال بیان کرد: معمولاً در این ایام مراجعات شهروندان به شهرداری بیشتر می‌شود و لازم است توجه ویژه‌ای شود و مدیران مناطق با حضور در بین مردم، چهره به چهره با مردم در ارتباط باشند.

وی اضافه کرد: با عنایت به ظرفیت سامانه سرای هشت و آماده بودن زیرساخت‌های لازم در شهرداری اصفهان تأکید می‌شود بحث ثبت فرمول‌های محاسبات عوارض از ابتدای سال آینده عملیاتی شود و بر مبنای آنچه در شورای شهر به تصویب رسید، بدون کم و کاست در سامانه بارگذاری شود.

نورصالحی در ادامه از صدور مجوزها به صورت غیرحضوری و مجازی سخن گفت و عنوان کرد: قرار است که از خرداد ماه با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها صدور مجوزها و پاسخ به درخواست‌ها بدون مراجعه حضوری اتفاق بیفتد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بهتر شدن وضعیت کرونایی و نداشتن محدودیت‌های ۲ سال گذشته، گفت: شایسته است شهردار، معاونان، مدیران مناطق مختلف شهرداری و افراد فعال در ستاد نوروزی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که حال و هوای اصفهان در نوروز ۱۴۰۱ متفاوت از گذشته باشد و در ارائه خدمات و برنامه‌های فرهنگی از نظر محتوایی، زیباسازی شهر و میزبانی از مهمانان نوروزی به صورت شایسته اقدام شود.

وی با اشاره به بحث ازدحام جمعیت در بازار اصفهان برای خریدهای نوروزی عنوان کرد: در بازدیدی که از بازار صورت گرفت با پدیده ناپسند گسترده سدمعبر در عرض کم معبر بازار مواجه هستیم که علاوه بر سخت کردن تردد عابران، شرایط بدی را برای کسبه فراهم کرده است که انتظار می‌رود خود بازاریان و کسبه در تسهیل این شرایط کمک کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.