• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
بازار بورس

حال خوب اصفهانی‌های بازار بورس/ یکه‌تازی فولاد و شپنا در میان نماد‌های تأثیرگذار

  • کد خبر : 6903
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
حال خوب اصفهانی‌های بازار بورس/ یکه‌تازی فولاد و شپنا در میان نماد‌های تأثیرگذار
بازارهای مالی شهر با شروع هفته جاری، قدرت فروشندگان زیاد شد و عرضه‌ها در بازار شدت گرفت و با کاهش ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحدی شاخص و قرار گرفتن در محدوده یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحدی، ارزش معاملات خرد به ۳ هزار ۷۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت ولی ارزش معاملات فرابورس تغییر چندانی نکرد.

به گزارش ریاح، بازار بورس از اواخر خرداد و اوایل تیر، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و می‌توان گفت شاخص وارد یک روند صعودی شده است؛ روند حرکتی شاخص کل در هفته گذشته نیز مثبت بود، اما در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، شاخص ۸۵۰ واحد افت کرد و در محدوده یک میلیون ۲۸۲ هزار واحد قرار گرفت که در آن ارزش معمالات خرد ۴ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس هزار و نهصد میلیارد تومان بود.

با شروع هفته جاری، قدرت فروشندگان زیاد شد و عرضه‌ها در بازار شدت گرفت و با کاهش ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحدی شاخص و قرار گرفتن در محدوده یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحدی، ارزش معاملات خرد به ۳ هزار ۷۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت ولی ارزش معاملات فرابورس تغییر چندانی نکرد.

روز یکشنبه ۱۹ تیر، شاخص کل با ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد رشد، عدد ۱ میلیون و ۲۸۵ هزار واحد را ثبت کرد که بالاترین میزان در ۴ ماه گذشته بوده است. 

نمادهایی که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند عبارت بودند از فولاد، فملی، کگل، شپدیس و شپنا و نمادهای شستا، وسهمدا، وسرضوی و کچاد نیز بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. در این میان، طی هفته‌ای که گذشت، دو نماد فولاد و شپنا جزو ۵ نماد تاثیرگذار در شاخص بودند. 

نماد شپنا با رشدی که از ابتدای خرداد شروع شد و تا اوایل تیر هم ادامه داشت از قیمت ۸۷۰ تومان تا محدوده ۱۳۵۰ تومان رشد داشت ولی تا به امروز در محدوده ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ در حال نوسان است. 

سهام فولاد امیر کبیر کاشان با نماد فجر نیز در ابتدای خرداد با عبور از محدوده مقاومتی ۲۱۰۰ رشدی پرقدرت را شروع کرد و در حال حاضر با ورود به محدود ۳۵۰۰ تومان رشد خود را ادامه داده است.

در همین حال، ذوب و فولاد در هفته ای که گذشت، در حجم های زیادی معامله شدند و جزو نمادهایی بودند که در گروه فلزات اساسی، بیشترین معاملات برگه سهم را از آن خود کردند.

همچنین شرکت فولاد مبارکه صورت های مالی ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ را منتشر کرد که طبق آن شرکت فولاد برای هر سهم، ۱۳۰۶ ریال سود در نظر گرفته که نسبت به دوره قبل ۱۵۹ درصد رشد داشته است. علاوه بر این سود تلفیقی محقق شده به ازای هر سهم نیز با رشدی ۱۸۷ درصدی، به ۲۰۰۵ ریال رسید.

شرکت ذوب آهن نیز با عملکردی قابل توجه، در ۳ ماهه سال جاری از فروش محصولات خود ۷۵۸۵۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده که این مقدار نسبت به ۳ ماهه مشابه سال قبل، ۱۳۰ درصد رشد داشته است. لازم به ذکر است ذوب آهن اصفهان توانست مبلغ ۲۵۷ ریال سود به ازای هر هم را در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ محقق کند که سود تلفیقی برای هر سهم ۲۸۳ ریال است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6903

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.