• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
در راستای بررسی رکود واحدهای صنفی ناشی از اشاعه ویروس کرونا و تعطیلی بازار؛

جلسه مدیرکل امورمالیاتی استان با هیات امناء بازار و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی

  • کد خبر : 3732
  • ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
جلسه مدیرکل امورمالیاتی استان با هیات امناء بازار و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی
بمنظور حمایت اداره کل امور مالیاتی استان از اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی، جلسه هیات امنای بازار اصفهان با مدیرکل امور مالیاتی استان در محل مسجد شیشه اصفهان انجام شد.

به گزارش ریاح، جلسه ای با حضور آقایان دکتر بانکی ،دکتر مقتدائی ودکتر طغیانی نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور مالیاتی استان و معاون حسابرسی مالیاتی شهر اصفهان واعضای انجمن اسلامی بازار و روسای اتحادیه های کفش، پوشاک و پارچه؛ با هدف بررسی رکود واحدهای صنفی ناشی از اشاعه ویروس کرونا و تعطیلی بازار انجام شد.

آقای طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات و حضور مدیران کل دستگاههای اجرایی در جلسات بازار اظهار داشت: اصلاحات مورد نظر در قانون مالیات بر ارزش افزوده به شورای نگهبان ارسال شده است و از فروردین سال آینده اجرایی می شود.در حوزه اقتصادی اجرای قانون دارای اهمیت است در حالیکه قانونگذاری در حوزه دیگر صورت میگیرد، افزایش قیمت در اقتصاد معلول افزایش نرخ ارز است و ما اگر بخواهیم مشکلات را بصورت ریشه ای حل کنیم صادرات باید فعال شود.


آقای مقتدایی دراین جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده دراستای جمع آوری مطالبات مردم بیان داشتند: مجمع نمایندگان ونمایندگان شهرستان اصفهان مصرا خواستار پیگیری مشکلات اصناف هستند.


در این جلسه آقای مهدلو مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به مخارج و هزینه های متعدد دولت اظهار داشت: پرداخت نیمی از حقوق کارمندان از طریق درآمدهای مالیاتی انجام می پذیرد در حالیکه این هزینه ها ابتدا از طریق فروش نفت بوده است.
حرکت سازمان مالیاتی بر اساس قانون می باشد و مطابق با اصل ۵۱ قانون اساسی هیچ نوع مالیات وضع نمی شود مگر به موجب قانون و در سال ۹۴ با توجه به اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم اجرا و شیوه تشخیص علی الرأس حذف گردید و اصل بر رسیدگی بر مبنای مدارک، اسناد و دلایل و شواهد عینی با اتخاذ ساز و کارهای مناسب و تعامل با مودیان و اعتماد سازی می باشد. بر اساس آمار موجود از ۲۲۰ هزار اظهارنامه مشاغل قابل رسیدگی حدود ۱۴۰ هزار اظهارنامه بر مبنای توافق و استفاده مودیان از تبصره ماده ۱۰۰ بوده است.

ضمن تاکید در راستای اجرای ماده ۹۷ قانون مالیاتهای مستقیم بر همراهی و تعامل بیشتر مودیان با نظام مالیاتی و اعتماد بیشتر مردم و ملاک قرار گرفتن اطلاعات مودیان در رسیدگی مالیاتی، شرایط ایده آلی برای رسیدگی دقیق و موشکافانه پرونده های موردنظر، بهینه سازی و بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد و ارتقای کیفیت حسابرسی ها ایجاد شده است. در راستای لزوم ارائه اطلاعات مالی صحیح و درست توسط مودیان بر اهمیت فرهنگسازی در این زمینه و بانک اطلاعاتی سازمان مالیاتی در جهت جلوگیری از فرار مالیاتی، استان اصفهان در زمینه مبارزه و جلوگیری از فرار مالیاتی با هدف تحقق عدالت مالیاتی رتبه اول در کشور را دارد.همراهی و حمایت اصناف، مشاغل و بازاریان از عملکرد امور مالیاتی اصفهان بر عدالت مالیاتی و رضایتمندی مودیان از طریق پذیرفتن خوداظهاری و ارائه اطلاعات صحیح مودیان و ارائه تسهیلات به مودیان در شرایط کرونا لازم می باشد.


در بخش دیگری از این جلسه آقای دکتر بانکی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی های انجام شده در راستای حل مشکلات مردم افزود: در این شرایط اصناف تحت فشار هستند و ارتباط خوب و مفید اصناف با اداره کل امور مالیاتی استاندارای دارای اهمیت است وگزارش فرار مالیاتی به اداره کل توسط مردم باید اعلام شود.

شایان ذکراست دراین جلسه مشکلات واحدهای صنفی در بازار بیان شد واز عملکرد اداره کل امورمالیاتی استان در برگزاری جلسات منظم هیات حل اختلاف مالیاتی ومقابله جدی با فرار مالیاتی تقدیر وتشکر بعمل آمد و بر اطلاع رسانی مباحث مالیاتی وارتباط تنگاتنگ بااصناف تاکید شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=3732
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان
  • 228 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.