• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان:

جزئیات حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه اصفهان

  • کد خبر : 8409
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
جزئیات حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه اصفهان
معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان با تأکید بر اینکه فاکتور اصلی برای بازگشایی دانشگاه وضعیت کرونا در کل جامعه است، گفت: هر چه که این وضعیت با ثبات بیش‌تر باشد و به طرف سلامت حرکت کنیم امکان حضور دانشجویان در دانشگاه بیش‌تر است.

به گزارش ریاح، رضاعلی نوروزی معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه به‌طور تقریبی بازگشایی دانشگاه اصفهان اتفاق افتاده است، اظهار داشت: در شرایط فعلی درس‌های دانشجویان دکتری به‌طورحضوری برگزار می‌شود و خدمات رفاهی و خوابگاهی به دانشجویانی که ساکن اصفهان یا اطراف نیستند ارائه می‌شود؛ از هفته گذشته نیز کار دانشجویان ارشد به همین صورت آغاز شد.

وی در خصوص وضعیت حضوری شدن دیگر مقاطع توضیح داد: برخی درس‌های عملی در مقاطع پایین‌تر نیز وجود دارد که دانشکده‌ها تصمیم به حضوری شدن آن‌ها گرفته‌اند.

نوروزی درخصوص شیوه برگزاری امتحانات دانشجویان تصریح کرد: طبیعتاً امتحان دروسی که به‌صورت حضوری ارائه شده حضوری برگزار می‌شود اما باز هم تصمیم‌گیری به عهده معاونت آموزشی و دانشکده‌ها است؛ اگر تصمیم بگیرند که اکثر دانشجویان برای امتحانات حاضر شوند، آمادگی و امکانات حضوری شدن را داریم و اگر مشکلی هم وجود داشته باشد تلاش می‌کنیم به سرعت آن‌ها را رفع کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه فضای دانشگاه جز برای بحث‌های بهداشتی برای بازگشایی مساعد است، یادآور شد: اگر دانشجویان مقطع کارشناسی قصد حضور داشته باشند با محدودیت‌هایی مواجه هستیم؛ در گذشته در خوابگاه‌ها در هر اتاق حدود ۶ نفر اسکان پیدا می‌کردند اما در شرایط فعلی به‌دلیل پروتکل‌های بهداشتی نیاز است در هر اتاق ۱ یا ۲ نفر ساکن شوند و این موضوع ظرفیت‌مان را ۳۰ درصد می‌کند.

وی ادامه داد: امیدواریم از ترم آینده با امکان‌سنجی بیش‌تر و دقیق‌تر کلاس‌ها را حضوری کنیم البته شرط این کار هم وضعیت کرونا است؛ در شرایط فعلی شاهد اخبار خوب در زمینه کرونا هستیم و امیدواریم این موضوع بازهم بهتر بشود و در آن شرایط فضا برای تصمیم‌گیری متفاوت است.

نوروزی با بیان اینکه نگاه معاونت دانشجویی تا این لحظه به این صورت بوده که حمایت جدی از بازگشایی دانشگاه‌ها داشته باشد تصریح کرد: آموزش دانشگاه تصمیم گرفته است بازگشایی صورت بگیرد و تمام سعی بر این بوده که امکانات و شرایط را با همین نگاه مهیا کنند و امیدواریم از ترم آینده با ظرفیتی از دانشجویان کارشناسی استقبال کنیم و به مرور این ظرفیت افزایش پیدا کند.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان با تأکید بر اینکه فاکتور اصلی برای بازگشایی دانشگاه وضعیت کرونا در کل جامعه است، بیان داشت: هر چه که این وضعیت با ثبات بیش‌تر باشد و به طرف سلامت  حرکت کنیم امکان حضور دانشجویان در دانشگاه بیش‌تر است اما اگر به وضعیت تغییر کند ناچاریم به عقب بازگردیم.

وی درخصوص برگزاری کلاس‌های عملی به صورت حضوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی پیش‌بینی شده است که دانشجویان کارشناسی برای درس‌های عملی حضور پیدا کنند و با اسکان ۱۰۰ نفر از آنان در خوابگاه‌ها موافقت شد؛ اگر دیگر دانشکده‌ها نیز برای حضور دانشجویان احساس نیاز کنند همین نگاه وجود دارد و استقبال می‌کنیم.

نوروزی در خصوص تمهیدات پیش‌بینی شده برای جلوگیری از شیوع کرونا در دانشگاه یادآور شد: در شرایط فعلی که کلاس‌های دانشجویان دکتری حضوری شده است تمهیدات لازم برای پیشگیری از کرونا اندیشیده شده است؛ شرط ورود به دانشگاه کارت واکسیناسیون و انجام تست کرونا است؛ در خوابگاه نیز دانشجویان به‌صورت یک روز درمیان چک می‌شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان تأکید کرد: حوزه اداره بهداشت دانشگاه چه برای واکسیناسیون دانشگاهیان و چه برای جلوگیری از کرونا به‌طور جد مستقر است همچنین این موضوع که در خوابگاه‌ها ۱ یا ۲ نفر حاضر شوند به این معنا است که دغدغه داریم فاصله‌گذاری‌ها رعایت شود.

وی یادآور شد: برای مثال خوابگاه‌هایی داریم که سیستم گرمایشی و سرمایی آن‌ها تهویه‌ای بوده و بهداشت اجازه بازگشایی آن‌ها را نداده است و دنبالیم تمهیدات لازم را بیندیشیم.

نوروزی با اشاره به اینکه آنچه که مربوط به شیوع کرونا است توسط اداره بهداشت دانشگاه به دقت رصد می‌شود و مصر هستیم این موضوع ادامه پیدا کند، افزود: اگر دانشجو و همکاری واکسیناسیون خود را انجام نداده باشد به‌طور جدی پیگیر آن هستیم این کار انجام شود.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان با تأکید بر اینکه آرامش و سلامت دانشجویان اولین اولویت برای دانشگاه است، اظهار کرد: مدیریت دانشگاه اصرار دارد که کار به نحو احسن انجام شود اما با رعایت قواعد و ضوابطی که آسیبی به شخصی وارد نشود؛ دانشگاه جدا از محیط جامعه نیست و دانشجویی که به خوابگاه می‌آید به خانه رفت و آمد دارد یعنی هر میزانی که در دانشگاه پیگیری شود باز هم امکان شیوع بیماری وجود دارد با این حال دانشجویان در حین ورود و استقرار چک می‌شوند.

وی تأکید کرد: تمام تمهیدات لازم توسط اداره خدمات بهداشتی دیده شده تا هیچ حادثه و موردی پیش نیاید هرچند شیوع بیماری قابل پیش‌بینی نیست.

نوروزی عنوان کرد: امیدواریم این بیماری در فضای جامعه با تمهیدات انجام شده و اقدامات جدی و جهادی دولت هرچه زودتر ریشه کن شود؛ شواهد و آمار نشان دهنده این است که شرایط رو به بهبود است و امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان در پایان خبر داد: اگر در جایی نقصانی وجود دارد و این مورد توسط همکاران و دانشجویان اطلاع‌رسانی شود با روی باز از آن‌ها استقبال می‌کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.