• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4
رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان اعلام کرد:

جزئیات برگزاری آزمون حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم در استان اصفهان

  • کد خبر : 6241
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۴۹
جزئیات برگزاری آزمون حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم در استان اصفهان
رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان گفت: با توجه به اهمیت دو پایه پایه نهم و دوازدهم در انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاهی برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

به گزارش ریاح، حسین نادیان رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان در خصوص برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم، اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که دو پایه پایه نهم و دوازدهم در انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاهی دارد، به طور یقین بحث برگزاری حضوری امتحانات در این دو پایه مطرح است و مسؤولان وزارت آموزش و پرورش نیز به این موضوع تاکید زیادی داشتند و ستاد ملی مقابله باکرونامجوز پروتکل‌های بهداشتی برگزاری حضوری امتحانات را ارائه می‌دهد.

برگزاری امتحانات نهایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود، مطابق پروتکل‌های بهداشتی گفته شده فاصله صندلی‌های یک و نیم تا دو متر باشد و در صورت امکان برگزاری آزمون در فضای باز و حیاط مدرسه، برگزاری امتحانات در سالن‌ها و کلاس‌های با تهویه هوا و بهداشت کامل و جلوگیری از تجمع انجام شود، سال گذشته نیز برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان به همین شرایط انجام شد.

با اداره بهداشت استان نیز هماهنگ شده که در همه حوزه‌ها امتحانی مراقبان بهداشت حضور پیدا کنند و ورود دانش آموزان را چک کرده و بعد از اطمینان کامل از رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه نشستن برای امتحان را به آنها بدهند.

مسؤولان مدرسه هم موظف هستند که در حیاط مدرسه دانش‌آموزان تجمع نکنند، بعد از برگزاری امتحان و خروج دانش آموز از مدرسه باید والدین تمهیدات لازم را برای مراقبت از فرزند خود داشته باشند، ساعتی که دانش‌آموز برای دادن امتحان به مدرسه مراجعه می‌کند آموزش و پرورش تلاش می‌کند که پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

فاصله صندلی دانش‌آموزان با اعلام وزارت بهداشت برای برگزاری امتحانات نهایی رعایت می‌شود، امسال در کل کشور قریب به دو هزار و ۷۰۰ حوزه امتحانات نهایی اضافه شده است و افزایش حوزه‌های امتحان نهایی برای فاصله گذاری بیشتر دانش آموزان و کاهش خطر ابتلاء به بیماری کرونا است.

در استان اصفهان هم فضاهای امتحانات نهایی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و تهویه مرتب هوا، حضور مداوم مراقبان سلامت و در صورت امکان برگزاری آزمون در فضاهای باز در دستور کار قرار دارد.

به خانواده‌ها توصیه می کنیم نباید والدین نگران باشند، زیرساخت‌های برگزاری مطلوب امتحانات نهایی در مدارس فراهم شده است، علاوه بر رعایت ضدعفونی مدارس با برگزاری هر امتحان و آماده کردن محیط برای امتحان بعدی، حضور مراقب بهداشت با لباس بهداشت، چک کردن فاصله دانش آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز صورت می‌گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6241
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان
  • 292 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.