• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2
فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

جزئیات انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر در عمق کویر اصفهان/ برخورد با ۱۴۸۱ سایت مجرمانه

  • کد خبر : 4379
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
جزئیات انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر در عمق کویر اصفهان/ برخورد با ۱۴۸۱ سایت مجرمانه
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کشف 45 تن انواع مواد مخدر و انهدام 80 باند فعال در زمینه قاچاق مواد افیونی طی مدت 10 ماهه امسال، از انهدام تعدادی ازاین باندها در عمق کویر اصفهان خبر داد.

به گزارش ریاح، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و چهل ودومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز بحمدالله علی رغم توطئه ها و تحریم های ظالمانه ای که دشمن برای ممانعت از پیشرفت نظام اسلامی ایران داشته می بینیم که با مجاهدت ملت و با عنایت الهی به حرکت خودش ادامه می دهد و به عنوان تکیه گاهی برای مظلومان جهان مورد توجه و احترام است.

توسعه و ارتقای سطح آموزش و مهارت کارکنان، تحقق پلیس هوشمند مبتنی بر توسعه فناوری و سامانه های نوین، تسریع در ارائه خدمات به مردم، پیش بینی، پیشگیری از جرایم در فضای حقیقی و مجازی، اشراف اطلاعاتی با توجه به یکپارچه سازی بانک های اطلاعاتی و اطلس جرم در حوزه ماموریتی، مقابله با قاچاق کالا، ارز و سوخت و مبارزه با مواد مخدر و توزیع کنندگان خرد مواد افیونی، مقابله همه جانبه با سرقت های خُرد و کلان و کاهش تصادفات و تلفات جانی ناشی از آن ، ارتقای نظم و انضباط شُد آمدی و ارتقای خدمات معیشتی برای کارکنان از اهداف اصلی این فرماندهی است.

با توجه به رشد ۵۱ درصدی انهدام باند های سرقت و افزایش ۲۷ درصدی دستگیری سارقان در مدت ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، در کشف سرقت ها هم در این مدت تقریباً ۱۴ درصد با افزایش مواجه بودیم.

طی ۱۰ ماهه سال جاری در برخورد با جعل شاهد کاهش ۷٫۲ درصدی بوده به طوری که ۸۸٫۳ درصد پرونده های جعل منجر به کشف شدند. همچنین ۱۰ باند کلاهبرداری درمدت مذکور منهدم و ۸۶٫۷ درصد پرونده های کلاهبرداری نیز منجر به کشف شدند.

در سال جاری براساس ارزیابی های صورت گرفته در ناجا مرکز تشخیص، اداره مبارزه با جرایم جنایی و اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان اصفهان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در سطح کشور کسب کردند.

با توجه به انهدام ۸۰ باند فعال در زمینه قاچاق مواد مخدر توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، طی مدت ۱۰ ماهه امسال، تعدادی از این باندهای قاچاق با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان و استفاده از تجهیزات هوشمند توسط آنان  در عمق کویر استان اصفهان  شناسایی و منهدم شدند.

۴۵ تُن انواع مواد مخدر توسط ماموران پلیس استان اصفهان کشف شد و کشف این مقدار مواد در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است.

با توجه به شناسایی و برخورد با هزار و ۴۸۱ سایت مجرمانه با اشرافیت کارشناسان پلیس فتا بر فضای مجازی و رصد هوشمندانه این فضا ، ۶۲ درصد این سایت ها در زمینه جرایم اقتصادی، ۱۴ درصد در زمینه کلاهبرداری و مابقی در زمینه فروش کالا و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و اقدامات غیر اخلاقی در شبکه های اجتماعی بودند.

براساس ارزیابی های صورت گرفته در ناجا پلیس فتای استان اصفهان نیز برای چندمین سال پیاپی موفق به کسب رتبه برتر در بین پلیس فتاهای استان های کشور شد که جا دارد تا از تلاش ها و زحمات کارکنان این مجموعه تقدیر و تشکر کنم.

براساس آمارهای پزشکی قانونی طی ۸ ماهه امسال میزان جان باختگان ناشی از تصادفات در حوزه درونشهری استان ۵ درصد کاهش داشته است

روزهای شنبه با ۱۷٫۳ درصد تصادف پرحادثه ترین روز های سال است و ساعات بین ۱۴ تا ۱۶ نیز با ۱۱٫۴ درصد پرحادثه ترین ساعات و عدم توجه به جلو که حدود ۳۷ درصد را به خود اختصاص داده که بیشترین علت تامه تصادف بود.

در خصوص مقابله پلیس راهور با آلودگی هوا، دراین بازه زمانی برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی ۷۸ درصد، با خودروهای دودزا ۳ درصد و اعمال قانون کامیون ها یک درصد افزایش داشته است.

در حوزه پلیس راه در ۱۰ ماهه امسال تعداد تصادفات فوتی ۱۷ درصد، تعداد جان باختگان ۱۹ درصد تعداد تصادفات جرحی ۲۰ درصد ، تعداد مجروحان ۲۱ درصد و تصادفات خسارتی هم ۱۹ درصد کاهش داشته است.

در خصوص برخورد با استفاده غیر مجاز از دستگاه های تولید ارز دیجیتال هم در سال جاری ۵ هزار و ۶۳۰ دستگاه ماینر خارجی قاچاق در استان کشف شده و با استفاده کنندگان این دستگاه ها نیز برخورد قانونی صورت گرفته است.

در ۱۰ ماهه سال جاری ۳ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۵۲۵ تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ استان اصفهان برقرار شده که ۸۴ درصد این تماس ها منجر به حضور ماموران در صحنه و اجرای عملیات توسط آنان شده است.

با توجه به رشد ۱۷ درصدی تماس شهروندان با سامانه تلفنی ۱۹۷ دفتر نظارت همگانی بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، این تماس ها منجر به بهبود خدمات پلیس شده است و تماس های مربوط به انتقاد و شکایت از عملکرد کارکنان در این مدت به ترتیب ۱۴ و ۲۸ درصد کاهش داشته ، ضمن اینکه تماس های تقدیر شهروندان ۳ درصد رشد یافته و ارائه پیشنهاد از سوی شهروندان نیز ۲۸ درصد با افزایش همراه بوده است.

میزان ساعات کار و ارائه کیفیت خدمت رسانی به مردم در دفاتر پلیس+ ۱۰ ، معاونت وظیفه عمومی، حوزه گذرنامه و پلیس راهور و پلیس راهنمایی و رانندگی به مناسبت دهه مبارک فجر افزایش یافته است و در زمینه ترخیص موتورسیکلت هایی که در پارکینگ ها متوقف هستند، تخفیفات ویژه ای را در دستور کار قرار دادیم.

کسانی که موتورسیکلت آنها طی سال های اخیر در پارکینگ ها متوقف شده اگر تا پایان بهمن ماه به مراکز ترخیص پلیس راهور مراجعه کنند از تخفیفات ویژه پلیس در خصوص ترخیص وسیله نقلیه و پرداخت هزینه پارکینگ بهره مند می شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4379
  • ارسال توسط :
  • منبع : معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان
  • 179 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.