• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
آیت الله مهدوی:

جذب حداکثری، رسالت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است

  • کد خبر : 855
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
جذب حداکثری، رسالت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است
نماینده خبرگان با تأکید بر تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سابقه درخشانی دارد و باید جذب حداکثری داشته باشد.

به گزارش ریاح نیوز به نقل از رسا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی با حضور در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با اشاره به ۱۲ مرداد، چهلمین سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۵۹ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد و امسال ۴۰ سالگی این شورا است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سابقه درخشانی دارد

آیت الله مهدوی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سطح کشور و از جمله اصفهان از زمان تأسیس تاکنون سابقه خوب و درخشانی داشته است، اظهار کرد:جا دارد از زحمات آقای عسگری، رییس سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان که سال ها تلاش زیادی در این عرصه داشتند، تشکر کنیم، آقای احمدی ریاست جدید این شورا نیز تاکنون زحمات زیادی برای پیشبرد اهداف انقلاب کشیده اند.

وی با اشاره به فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: فعالیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در عرصه تبلیغ برای اسلام است و به همین خاطر وابسته به جناح خاصی نیست و فراجناحی عمل می کند، چتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای همه گروه ها و جناح ها باز است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار کرد: شأن این شورا جذب حداکثری و دفع حداقلی است، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید در زمینه تبلیغات از روش های هنری استفاده کند، جاذبه ظاهری تبلیغات برای جوانان مهم است و باید به آن توجه کرد.

وی با اشاره به جایگاه این شورا در بین عموم مردم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخاطر وجهه ای که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در عموم جامعه دارد، بسیاری از فعالیت ها به همت مردم به نتیحه می رسد.

آیت الله مهدوی ادامه داد: نهادهای دولتی با بودجه و فعالیت های مخصوص برای اقدامات فرهنگی وجود دارد اما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورایی است که بودجه مختصر دولتی در اختیار دارد و فعالیت های عظیمی می کند، بخشی از فعالیت تبلیغاتی برای محرم، عاشورا و دهه صفر، ایام فاطمیه و ماه رمضان است که بسیاری از این تبلیغات مردمی با شور و علاقه خاصی انجام می شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همواره باید در خط رهبری باشد

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اهمیت تبلیغ برخی مناسبتهای ملی و مذهبی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: نیاز است که یک سری تبلیغات به طور عمومی مانند تبلیغات دهه فجر، ۲۲ بهمن، روز قدس و ۱۲ فروردین انجام شود و باید عموم مردم در آن شرکت کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک نهاد انقلابی است که تاکنون برنامه های متعددی را برگزار کرده و اهمیت ویژه ای دارد، این شورا برای اینکه مانند گذشته موفق باشد باید چند نکته را سرلوحه خود قرار دهد، اولین نکته این است که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید در خط رهبری باشد و این موضوع مهم را همیشه نصب العین خود قرار دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک نهاد فراجناحی است، خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نباید جناحی باشد، دولت های مختلفی آمدند و برخی از آنها تأکید داشتند که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید همسوی با آن ها باشد اما این شورا باید استقلال خود را حفظ کند، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مربوط به کل جناح و جریانات است.

جذب حداکثری از رسالت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است

آیت الله مهدوی با تأکید بر اهمیت جذب حداکثری در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید در تبلیغات جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشد، کسانی که جاهلانه مقابل ما هستند باید جذب کنیم، جاهل دشمن عاقل است اما عاقل دشمن جاهل نیست، جاهلانی که مرتکب منکرات می شوند را نباید طرد کنیم، از جمله خواهرانی که حجاب را رعایت نمی کنند، همه اینها را باید جذب کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فضاسازی با عنوان حجاب اجباری نتیجه کم کاری ما است که نتوانستیم دلیل عقلی آن را بیان کنیم؛ ۱۱ آیه قرآن در زمینه حجاب داریم اما دنیای امروز با توجه به ضعیف بودن ایمان قانع نمی شود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه قبل از گفتن وجوه ‌شرعی دلیل، باید دلیل عقلی آن را بیان کنیم، گفت: ۲۰ دلیل عقلی در زمینه حجاب داریم، دو هزار سال قبل از اسلام حجاب در این کشور وجود داشته است و این هویت و افتخار ما است و دین اسلام هم بر این حجاب تاکید دارد.

آیت الله مهدوی با اشاره به ضرورت و اهمیت روشنگری در عرصه فرهنگی تبلیغی، تصریح کرد: بخش فرهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وظیفه سنگینی دارد، هر چقدر می توانیم فکرها را باید بیدار کنیم و چیزی را بر کسی تحمیل نکنیم؛ اگر این روند در همه ادارات باشد موفق هستیم،شورای هماهنگی باید برنامه های کوتاه و بلند مدت داشته باشد، این شورا برنامه های خاص خود را دارد اما باید برنامه ها با یک خط مشی از نظر کیفی و کمی ارتقا دهیم.

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.