• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
شهردار اصفهان خبر داد:

تکمیل و افتتاح بیش از ۲۴۰ پروژه عمرانی در سال ۹۹/ خطوط بی آر تی شهر اصفهان به ۸۴ کیلومتر رسید

  • کد خبر : 5520
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
تکمیل و افتتاح بیش از ۲۴۰ پروژه عمرانی در سال ۹۹/ خطوط بی آر تی شهر اصفهان به ۸۴ کیلومتر رسید
شهردار اصفهان گفت: در سال 99 بیش از 240 پروژه عمرانی شامل 20 پروژه شاخص شهری، 190 پروژه منطقه ای و سایر و 31 طرح مهم مناطق تکمیل شد یا در مرحله بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ریاح، قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان با حضور در یکصد و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به عملکرد سال ۹۹ شهرداری اصفهان اظهار کرد: در سال گذشته شهرداری به خاطر شیوع بیماری کرونا تحت فشار قرار گرفت اما با انتخاب مدل های جدید علی رغم همه سختی ها، سالی پر از کار و تلاش را پشت سر گذاشتیم.   

در حوزه خریدهای خارجی هم نیاز به تجهیزاتی داشتیم که تحریم ها در این بخش هم کار ما را با دشواری همراه کرد. با همه این دشواری ها سال ۹۹ درخشان ترین سال برای مدیریت شهری اصفهان بود. 

در سال ۹۹ با افزایش ۲۳ درصدی زیربنای ساخت و ساز در شهر اصفهان روبرو بودیم که این موضوع نشان از افزایش صدور پروانه ساختمانی و تسریع کارها دارد، افزایش ۱۹ درصدی صدور پروانه های ساختمانی در سال ۹۹ نشان از رضایت مردم از روند کار دارد زیرا زمان صدور کاهش قابل توجهی داشته است.

همچنین دریافت نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک از دیگر موفقیت های شهرداری در حوزه معاونت شهرسازی و معماری بوده است. 

تدوین کتاب هایی در حوزه شهرسازی و تحول در کمیسیون ماده ۱۰۰ برای جلوگیری از تخلفات و همچنین الکترونیک کردن خدمات شهرسازی از دیگر دستاوردهای معاونت شهرسازی شهرداری در سال ۹۹ است، از سال ۹۶ تاکنون ۱۵ کیلومتر پیاده راه سازی در بافت فرسوده و تاریخی، معادل ۱۲۴ هزار مترمربع، صورت گرفته است.   

در حوزه فرهنگی – اجتماعی نیز تدوین ۷۰ کتاب کودک و نوجوان، ۳۰ عنوان کتاب در موضوع رفتار، دانش و پژوهش شهروندی و ۱۴ جلد فرهنگ نامه شهروندی انجام شده است، در سال ۹۹ طرح کلاس شهر مورد تایید وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت به طوریکه کتاب های کلاس شهر در مقطع اول و ششم تحصیلی تدریس می شود که این یک موفقیت بزرگ است چراکه این طرح از اصفهان کلید خورد.   

اجرای یکصد کارگاه آموزش شهروندی، ۱۶۷ برنامه ویژه کودکان در راستای اهداف شهر دوستدار کودک، یکصد عنوان برنامه با رویکرد شهر دوستدار سالمند، تشکیل دبیرخانه شهر دوستدار سالمند، شرکت در دو نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در چین بدون حضور نفرات از شهرداری و با کمک سمن ها و کنشگران فرهنگی ایران در چین و تدوین ۵ کتاب و ۱۰ فیلم به ۱۰ زبان زنده دنیا در حوزه گردشگری از دستاوردهای حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری در سال ۹۹ بوده است.  

در سال ۹۹ حدود ۱۵۰ نفر از کارکنان شهرداری اصفهان بازنشسته شدند اما جایگزینی برای آنها انتخاب نکردیم که این به معنای چابک سازی سیستم است.

اصلاح ساختار حقوق و دستمزد، تبدیل هشت قرارداد در شهرداری به دو قرارداد برای کاهش تبعیض بین کارکنان، تهیه، تدوین و تصویب برنامه ۱۴۰۵، تهیه و تدوین آمارنامه شهر اصفهان با رویکرد متفاوت، آغاز روند اصلاح ساختار سازمانی شهرداری اصفهان و ارسال به وزارت کشور برای تایید و تدوین بودجه ۱۴۰۰ مبتنی بر یکپارچه سازی و … بخش دیگری از دستاوردهای حوزه معاونت برنامه ریزی شهرداری در سال گذشته است.

همچنین در راستای عملکرد سال گذشته، تهیه و تدوین طرح جامع شهر اصفهان در مراحل نهایی است.

بالغ بر یکصد خدمت الکترونیکی از طریق میز خدمت شهرداری در مسیر هوشمندسازی شهر اجرایی شده است، انعقاد قرارداد ۹۰ میلیارد تومانی برای اجرای سیستم هوشمندسازی در اتوبوس ها (AVL و AFC) در سال گذشته صورت گرفت که به زودی به نتیجه می رسد.  

دریافت تندیس از جشنواره پژوهش شهری، دریافت جایزه ملی ۴ ستاره تعالی سازمانی و ساخت محل جدید تعاونی کارکنان شهرداری با پیشرفت ۹۰ درصدی که پیشنهاد می کنیم به نام مرحوم افروزی، مدیرکل املاک شهرداری، نامگذاری شود، از دیگر اقدامات شهرداری در حوزه ارتقای سازمانی و پرسنلی بود.  

برای توجه به سلامت کارکنان شهرداری سال گذشته طرح چکاپ برای ۸۰ درصد افراد اجرا شد، افزایش ۴ برابری سرانه کمک های رفاهی به کارکنان طی ۴ سال گذشته از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.

با توجه به دستاوردهای شهرداری در حوزه عمرانی با افتتاح پل آفتاب، خیابان های آسمان و تابان، سالن گلستان شهدا و یکی از پل های پروژه شهید سلیمانی در پایان سال، در سال ۹۵ حدود ۱۷ درصد از قراردادهای شهرداری با ترک تشریفات انجام می شد، در سال ۹۶ این میزان به هفت درصد رسید، در سال ۹۷ به سه درصد کاهش یافت و در سال ۹۸ و ۹۹ به ترتیب با سه و یک درصد ترک تشریفات منعقد شد که به معنای افزایش انضباط مالی است.  

اعتبارات عمرانی سال ۹۹ شهرداری اصفهان ۴ هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان بوده و با توجه به اینکه شهرداری اصفهان برنامه سنجش پذیر را به شورای اسلامی شهر تقدیم کرده بود، طرح های عمرانی نیز براساس دسته بندی و اولویت در مرحله اجرا قرار گرفت تا قابلیت سنجش برای آنها وجود داشته باشد.

۲۰ پروژه شاخص شهری افتتاح شده یا در آستانه افتتاح است، پروژه های منطقه ای و سایر در سال گذشته به ۱۹۰ و طرح های مهم مناطق به ۳۱ مورد رسید به طوریکه در سال ۹۹ بیش از ۲۴۰ پروژه عمرانی تکمیل یا در مرحله افتتاح قرار گرفت.

سالن اجلاس سران به عنوان یکی از طرح های شاخص شهری تاکنون با پیشرفت بیش از ۹۶ درصدی روبرو بوده است.

میدان شهدای هسته ای نیز در آستانه افتتاح است و سه خیابان زاینده رود، مشتاق و ارغوانیه به آن متصل خواهد شد. علاوه بر این تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی، سالن اجلاس سران، خط انتقال پساب تصفیه خانه شمال شهر اصفهان و … از دیگر طرح های در آستانه افتتاح شهرداری است. 

باتوجه به اقدامات مدیریت شهری برای توسعه روابط بین المللی شهر اصفهان، اجرای سی و سومین دوره جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در شرایط کرونایی به صورت مجازی، از سرگیری روابط دیپلماتیک با شهرهای خواهرخوانده، گفت و گو با سفرا و شهرداران شهرهای خواهرخوانده، طرح ابتکاری شهروند دیپلمات و تکمیل فرآیند پیوند خواهرخواندگی با شهر حیدرآباد هند از دستاوردهای این حوزه در سال گذشته بود.

باتوجه به انعقاد قرارداد بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و خرید ۸۹ دستگاه اتوبوس جدید، تمهید برای افزودن ۲۰ اتوبوس جدید دیگر به ناوگان حمل و نقل شهری، توسعه ۸۴ کیلومتری خطوط بی آر تی و افزایش مسیرهای دوچرخه سواری شهر به ۷۶ کیلومتر از دیگر دستاوردهای شهرداری در بخش حمل و نقل عمومی است.

سامانه ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز از ۴۱ دستگاه در سال ۹۶ به ۶۱ دستگاه در سال ۹۹ رسیده است، همچنین سامانه های ثبت تخلف سرعت از ۶۴ مورد به ۱۰۳ سامانه و دوربین های نظارت تصویری از ۱۸۷ مورد به ۴۳۷ دوربین افزایش یافته است. همچنین در سال گذشته سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای در شهر اصفهان راه اندازی شد.

در حوزه خدمات شهری اقدامات موثری در سال گذشته در شهر اجرا شد، افزایش سرویس های بهداشتی از ۲۹۲ مورد به ۳۹۴ سرویس بهداشتی، دستیابی به ۱۹ میلیون مترمکعب پساب برای آبیاری فضای سبز، آبیاری ۱۵ درصد از فضای سبز شهر با تصفیه ثانویه پساب، ساخت ۵ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵۵۰ کیلووات ساعت، کاهش زمان رسیدن به حادثه از سوی آتش نشانی از ۲۶۴ ثانیه به ۲۳۰ ثانیه در سال ۹۹ و افزایش سطح پوشش ایستگاه های آتش نشانی به ۷۰ درصد بخش از موفقیت های شهرداری در حوزه خدمات شهری است.

سرانه فضای سبز در سال ۹۹ برای شهروندان اصفهانی ۲۸٫۰۲ مترمربع است و در چهار سال گذشته ۳۰۰ هکتار به فضای سبز شهر اصفهان افزوده شد.

از بدو ورود به شهرداری انقلاب اخلاقی را در کنار انقلاب عمرانی مدنظر قرار دادیم تا رعایت موازین اخلاقی که جزو حقوق شهروندان است، نادیده گرفته نشود.

در این چهار سال مدیران شهری سعی کردند به گونه ای حرکت کنند که استوانه های ادب و اخلاق تحکیم تا جاذبه برای جوانان ایجاد شود چراکه هیچ چیزی مهم تر از رعایت اخلاق انسانی و اسلامی نیست.

همه دستاوردهای حوزه عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی و سایر حوزه در اثر رعایت انضباط مالی در شهرداری بوده است.  

همچنین در این جلسه، علیرضا نصر اصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تیم فعلی مدیریت شهری در اصفهان همواره پایبند به ارزش ها، شهدا و ارتباط با علما بوده است، اظهار کرد: این تیم با صلابت و اقتدار ماموریت های خود را به پیش برده است و عده ای سعی نکنند که مدیران فعلی شهرداری را بیگانه با شهدا و علما نشان دهند چراکه بعد از ۴۰ سال حضور این مدیران در صحنه های مختلف انقلاب، این موضوع ثابت شده و این عناوین شایسته چنین افرادی نیست.

مدیران شهری همراهی خود را با انقلاب به اثبات رسانده اند.

باید در آستانه انتخابات مراقبت کنیم، مدیریت شهری به مسائل مرتبط با انتخابات پیش رو ورود نداشته باشد. همچنین وقت اداری کارکنان و اموال بیت المال دستخوش مسائل سیاسی قرار نگیرد.   

در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تدبیری برای محلات کمتربرخوردار اندیشیده شده است، در این بودجه ۱۲۰ میلیارد تومان برای توجه به محلات در نظر گرفته شده است و ۵ درصد از بودجه عمرانی مناطق برخوردار نیز باید به این موضوع اختصاص داده شود تا در راستای عدالت فضایی گام برداشته شود.

وی با قدردانی از اقدامات شهرداری در آماده سازی و زیباسازی شهر برای استقبال از سال ۱۴۰۰ گفت: مدیریت شهری اصفهان سال گذشته را با سربلندی و عزت به پایان رساند و این مهم در اثر کوشش های مدیران و کارکنان برای اجرای طرح های خرد و کلان بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=5520
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان
  • 141 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.