• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان:

تلاش برای مقابله با تشدید فرونشست زمین در اصفهان

  • کد خبر : 8443
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۲۸
تلاش برای مقابله با تشدید فرونشست زمین در اصفهان
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: فرونشست یکی از مسائل اصلی مطرح در شورای فنی استان اصفهان است و سعی می‌شود تا از مواردی که باعث تشدید این پدیده می‌شود، جلوگیری شود.

به گزارش ریاح، مهران زینلیان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در جلسه شورای فنی استان  اصفهان اظهار داشت: فرونشست یکی از مسائل اصلی مطرح در شورای فنی استان اصفهان است و سعی می‌شود تا از مواردی که باعث تشدید این پدیده می‌شود، جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در حقیقت خیلی از موارد بروزیافته در فرونشست قابل جبران نیست اما باید جلوی تشدید آن در استان اصفهان گرفته شود، افزود: رعایت ضوابط استاندارد هم از منظر اصول و مقررات ساخت و هم مصالحی که باید استفاده شود، موضوعی اجتناب‌ناپذیر است و در خصوص رعایت ضوابط استاندارد در طرح‌های عمرانی دستگاه‌ها، وضعیت استان به نسبت خوب ارزیابی‌شده است.

زینلیان گفت: در شورای فنی استان اصفهان بازدید از طرح‌ها به‌طور مرتب انجام می‌شود و مواردی که دارای نواقص است به ۲ دسته در بخش نازک‌کاری و سازه‌ها  تقسیم می‌شود؛ نواقص اجرای نازک‌کاری باید اصلاح شود و برخی موارد به سازه‌ها و موارد اساسی برمی‌گردد که در این موارد برخوردها جدی‌تر است و نیازمند اصلاح و یا تخریب خواهد بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: لازم است کارفرما، مشاور و پیمانکار به دستگاه‌های نظارتی از جمله شورای فنی استان پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه جانمایی ساختمان‌های اداری در اصفهان با بررسی موضوع  فرونشست انجام می‌شود، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح‌ها با توجه به گستردگی آن در استان، لازم است از مشاوران که بازوهای کارفرما در کنترل کیفیت و اجرای ضوابط هستند استفاده کنند.

زینلیان با تأکید بر نقش مهم مشاوران در اجرای اصولی طرح‌ها و اهمیت پاسخگویی آن‌ها عنوان کرد: اگر مواردی مشاهده شود که نواقصی وجود دارد، نیاز است مشاور توضیحات لازم را بدهد و بخشی از مشکلات را پیگیری و رفع کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.