• امروز : دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Monday - 21 October - 2024
5
مدیرعامل شرکت گاز اصفهان:

تفاهم آموزشی فنی حرفه‌ای و شرکت گاز اصفهان/ افزایش ۲۵ درصدی مصرف گاز در استان

  • کد خبر : 3171
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
تفاهم آموزشی فنی حرفه‌ای و شرکت گاز اصفهان/ افزایش ۲۵ درصدی مصرف گاز در استان
مدیرعامل شرکت گاز اصفهان گفت: طی دو سال گذشته با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان فنی‌ و حرفه‌ای امضا شد، سطح علمی نیروهای شرکت گاز افزایش یافته است، سطح علمی فقط منوط به رده‌های بالای کارمندان نیست، بلکه باید سطح علمی تمامی کارکنان افزایش یابد.

به گزارش ریاح، سید مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز اصفهان در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه علمی، پژوهشی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای اصفهان با شرکت گاز استان، اظهار داشت: توسعه گازرسانی انقلاب بزرگی بود که در کشور پس از انقلاب شکوهمند اسلامی رخ داد، اکنون گاز از صدها کیلومتر داخل دریا استخراج و به منازل هم‌وطنان می‌رسد که فرآیند آن بسیار دقیق و مهم است.

دغدغه ما گازرسانی به منازل است، شرق استان اصفهان لوله‌کشی گاز ندارد از همین رو در نائین گاز فشرده که با فشار ‌و دمای استاندار تهیه می‌شود، به مناطق ارسال می‌شود.

اکنون در اوج مصرف گاز هستیم و تولید نیز به شکل حداکثری انجام می‌شود؛ نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۵ درصد مصرف گاز در اصفهان افزایش یافته و نشان دهنده این است که باید پژوهش‌ها و تصمیمات جدیدی در این حوزه صورت گیرد.

گاز طبیعی ضررهای زیاد به محیط زیست وارد می‌کند، از همین رو باید به دنبال جایگزینی برای آن باشیم و بتوانیم این ضررها را کنترل کنیم، شرکت گاز آمادگی خود را جهت پژوهش‌های علمی در راستای بهبود کیفیت و همچنین بررسی شرایط را اعلام می‌کند؛ پژوهش در این رسته بسیار بزرگ و ارزشمند است.

در بخش صنعت، باید تولیدکننده توجیه شود که نیروی طبیعی بزرگی را در اختیار دارد از همین باید در مصرف آن توجه خاص داشته باشد؛ طی دو سال گذشته با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان فنی‌ و حرفه‌ای امضا شد، سطح علمی نیروهای شرکت گاز افزایش یافته است، سطح علمی فقط منوط به رده‌های بالای کارمندان نیست، بلکه باید سطح علمی تمامی کارکنان افزایش یابد.

امیدواریم با امضای این تفاهم نامه بتوانیم حلقه مفقود علم و صنعت که دانشگاه است را ‌پررنگ‌تر کنیم.

محسن دوازده‌امامی رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای اصفهان نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: تفاهم جامعی میان دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای و شرکت گاز در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی صورت گرفته است، در زمینه‌های آموزشی مقرر شد که نیروهای جدید شرکت گاز به صورت دوره آموزشی و یا نیرو‌های قدیمی به صورت بازآموزی با مرکزیت یک دانشگاه آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

در زمینه‌های پژوهشی نیز مقرر شد، نیازهای پژوهشی کاربردی شرکت گاز توسط دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای برآورده شود و این مسائل در سطح دانشگاه مطرح و توسط اساتید و دانشجویان برطرف شود.

در خصوص آموزش‌های مهارتی کوتاه‌مدت تفاهمی میان دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای و شرکت گاز صورت گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=3171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.