• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان:

تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارسی که دانش‌آموزان در بیش از یک کلاس علائم دارند

  • کد خبر : 8903
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۵۵
تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارسی که دانش‌آموزان در بیش از یک کلاس علائم دارند
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان گفت: اگر دانش‌آموزان در بیش از یک کلاس درس علائم داشته باشند، کل مدرسه به مدت ۲ هفته غیرحضوری می‌شود. مدیران و معلمان در این زمینه حساسیت و توجه لازم را دارند چرا که سلامت دانش‌آموزان و سلامت کل مدرسه مطرح است. ضمن اینکه ما هم رصد و کنترل‌های لازم را بر وضعیت مدارس داریم.

به گزارش ریاح، آذرکیوان امیرپور، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان با اشاره به غالب شدن سویه امیکرون در کشور، اظهار داشت: اگر دانش‌آموزی علائم بیماری و یا حتی سرماخوردگی داشته باشد، از ورود او به کلاس درس جلوگیری می‌شود و اگر در کلاس درس ۲ دانش‌آموز یا بیشتر علائم کرونا یا سرماخوردگی داشته باشند، کلاس به مدت ۲ هفته غیرحضوری و به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی افزود: اگر دانش‌آموزان در بیش از یک کلاس درس علائم داشته باشند، کل مدرسه به مدت ۲ هفته غیرحضوری می‌شود. مدیران و معلمان در این زمینه حساسیت و توجه لازم را دارند چرا که سلامت دانش‌آموزان و سلامت کل مدرسه مطرح است. ضمن اینکه ما هم رصد و کنترل‌های لازم را بر وضعیت مدارس داریم.

امیرپور خاطرنشان کرد: در صورت ابتلا یا علامت‌دار شدن دانش‌آموزان، موضوع تعطیلی مدارس مطرح نیست، اما کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری برگزار شود و کلاس‌های حضوری تشکیل نخواهد شد. مواردی از ابتلا یا علامت‌دار شدن دانش‌آموزان به کرونا در استان داشته‌ایم، اما تاکنون گزارشی از ابتلای حاد و جدی در مدارس استان ارائه نشده که باعث نگرانی شود. البته به‌ندرت کلاس‌ها و مدارسی بوده که با علامت‌دار شدن دانش‌آموزان، غیرحضوری شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان در مورد ابتلای معلمان به کرونا نیز گفت: کلاس درس معلمانی که به کرونا مبتلا یا علامت‌دار می‌شوند، به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، اما اگر بیماری معلم شدید باشد، مدرسه معلم جایگزین برای کلاس می‌گذارد تا معلم بهبود یابد و این‌طور نیست که دانش‌آموزان رها شوند.

وی با بیان اینکه درست است تاکنون مشکل حاد و جدی نداشته‌ایم اما باید مراقب باشیم دچار عادی‌انگاری نشویم، ادامه داد: باتوجه‌به شیوع امیکرون و قدرت سرایت بالای آن باید نگرانی و نظارت لازم را داشته باشیم و در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی وضعیت را رصد و کنترل کنیم تا سلامت دانش‌آموزان به خطر نیفتد.

امیرپور خاطرنشان کرد: آموزش در نیمه دوم سال تحصیلی به همان شیوه‌ای که از ابتدای سال بوده ادامه پیدا می‌کند، اما تأکید مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش بر آموزش حضوری است تا اگر مدارسی به دلایلی هنوز آموزش حضوری نداشته‌اند شرایط حضور دانش‌آموزان را با رعایت گروه‌بندی و فاصله‌گذاری اجتماعی فراهم کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: اینکه گفته شده مدارس حضوری می‌شود به این معنا نیست که همه دانش‌آموزان به مدرسه بیایند، بلکه بیشتر شامل مدارسی است که دانش‌آموزان در نیمه اول سال تحصیلی از آموزش حضوری محروم بودند و باید تدابیر لازم برای حضور آن‌ها در کلاس‌های درس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش‌بینی شود.

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه برای کلاس‌های حضوری، گفت: حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها با رعایت فاصله یک و نیم متری است و بستگی به فضای فیزیکی کلاس، دانش‌آموزان گروه‌بندی می‌شوند و از آموزش‌های حضوری استفاده خواهند کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8903
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان
  • 149 بازدید
  • بدون دیدگاه

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.