• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

تشریح راهکارهای وزارت علوم برای جلوگیری از خروج نخبگان

  • کد خبر : 8732
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
تشریح راهکارهای وزارت علوم برای جلوگیری از خروج نخبگان
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری راهکارهای این وزارتخانه برای جلوگیری از خروج نخبگان را اعلام کرد.

به گزارش ریاح، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه اگر نخبگان داخل کشور شغل داشته باشند، هرگز به خارج از کشور نمی‌روند، گفت: یک نخبه اگر در محلی قرار بگیرد که احساس کند اثربخش است، شغل مناسب دارد و دیده می‌شود، هرگز از کشور خارج نمی‌شود.

وی با اشاره به کم رنگ بودن فناوری در وزارت علوم، گفت: در دره جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بخش فناوری پررنگ‌تر می‌شود. ما معاونت فناوری را با هدف ایجاد شرایطی برای رشد پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد برای جذب نخبگانی که دارای ایده هستند، ایجاد کردیم.

* نخبگان با حمایت وزارت علوم کارآفرین می‌شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: نخبگان می‌توانند در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایده‌های خود را تست و تبدیل به محصول کنند و از مراکز رشد به پارک‌های علم و فناوری بیایند و با حمایت‌های ما شرایطی ایجاد شود که بتوانند کارآفرینی کنند و موسس شرکت‌های دانش بنیان شوند، این امکان هم برای استادان است و هم برای دانشجویان، البته استادها در این روند با توجه به تجربه‌ای که دارند، موفق‌تر خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه با تقویت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان شرایط خوبی برای نخبگان ایجاد می‌شود، گفت: شرکت‌های دانش بنیان به تمام قشرها با درجه سواد مختلف نیاز دارند، به ویژه نیازمند افرادی با تحصیلات عالی و نخبه هستند، در نتیجه با این کار شرایطی را ایجاد می‌کنیم که نخبگانمان درگیر محصولات دانش بنیان شوند و با این کار از خروج نخبگان جلوگیری می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.