• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان:

تزریق واکسن کرونا در اصفهان به ۵۵ هزار نفر رسید/ تزریق روزانه ۴ هزار واکسن در استان

  • کد خبر : 6115
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
تزریق واکسن کرونا در اصفهان به ۵۵ هزار نفر رسید/ تزریق روزانه ۴ هزار واکسن در استان
مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: نزدیک به 55 هزار نفر تاکنون در استان اصفهان واکسن زدند که از کارکنان بیمارستان و بهداشت، خانه‌های سالمندان، بخشی از جانبازان، تعدادی از پاکبانان بوده‌اند.

به گزارش ریاح، رضا فدایی مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان اظهار داشت: نزدیک به ۵۵ هزار نفر تاکنون در استان اصفهان واکسن زدند که از کارکنان بیمارستان و بهداشت، خانه‌های سالمندان، بخشی از جانبازان و تعدادی از پاکبانان بوده‌اند و روال کار ادامه دارد.

روزانه به طور متوسط به ۳ تا ۴ هزار نفر واکسن کرونا تزریق می‌شود، واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد کادر بیمارستان انجام شده است و در حوزه بهداشت صددرصد و پزشکان بخش خصوصی و کلینیک‌ها هنوز در حال انجام است و به درصد قابل توجه‌ای هنوز نرسیده است.

وی در پاسخ به این سؤال که یکی از پرسنل اورژانس اصفهان ۳ روز بعد از تزریق واکسن آسترازنکا دچار ایست قلبی می‌شود و فوت می‌کند، آیا ناشی از واکسن بوده است، گفت: این اتفاق صحت ندارد، هر واکسن عوارض و حساسیت‌هایی دارد و در بعضی از افراد بروز می‌کند، اما بنده این مسأله را تأیید نمی‌کنم.

واکسن‌های کرونا شامل ۴ برند اسپوتنیک روسی، بهارات هندی، سینوفارم چینی و آسترازنکا محصول کره بوده است، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران و انستیتوی فینلای کوبا روز دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در اصفهان آغاز شد.

آزمایش نهایی این واکسن انجام شده و تا به استفاده نهایی برسد، لازم است به چند هزار نفر تزریق شود که ۳ هزار ۵۰۰ نفر آن در اصفهان است و در چند روز گذشته آغاز شد و داوطلبانی که اسم نوشته بودند به تدریج معاینه می‌شوند و اگر واجد شرایط بودند، واکسن به آن‌ها تزریق می‌شود.

همچنان از مردم می‌خواهیم بهداشت فردی، ماسک زدن و شستن دست‌ها را رعایت کنند و از حضور در تجمعات خودداری کنند و زمانی که علایم کرونا را پیدا کردند، در اسرع وقت مراجعه کنند وقت را داخل خانه هدر ندهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.