• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
تحلیل

تحریم سازنده واکسن ایرانی؛ مهر تاییدی بر عدم خرید واکسن از آمریکا/ با تحریم‌ها «برکت» از بین نمی‌رود

  • کد خبر : 3968
  • ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
تحریم سازنده واکسن ایرانی؛ مهر تاییدی بر عدم خرید واکسن از آمریکا/ با تحریم‌ها «برکت» از بین نمی‌رود
آمریکایی‌ها نه تنها در دوران اوج کرونا به ایران کمک نکردند، بلکه مانع واردات دارو، ماسک، ونتیلاتور و تجهیزات پزشکی از دیگر کشورها هم شدند؛ اما همین کشور مدعی بود که می‌خواهد واکسن خود را به‌راحتی در اختیار ایران بگذارد! حالا با تحریم شرکت «برکت» تولیدکننده اولین واکسن ایرانی، پرده‌ای دیگر از دشمنی آمریکایی‌ها با ایرانی‌ها عیان شد.

به گزارش ریاح به نقل از فارس، تهیه واکسن کرونا مهمترین بحث این روزهای کشور است. درحالی که این مهم، از ماه‌ها پیش و حتی از زمان شروع کرونا دغدغه اصلی کادر درمان و مسئولان کشورمان بوده اما در فضای مجازی جریان هدایت شده‌‌ای سعی می‌کند مردم را نسبت به تهیه واکسن بی‌اعتماد کند.

* فشار با کلیدواژه #واکسن_بخرید

هشتگ «#واکسن_بخرید» یکی از همین تلاش‌ها بود. در شرایطی که وزیر بهداست و رئیس‌جمهور بارها اعلام کرده‌اند که به موازات تولید واکسن ایرانی، بهترین واکسن را از مطمئن ترین کشور خریداری می‌کنند، عده‌ای با شعار «#واکسن_بخرید» سعی کردند متولیان تصمیم گیری و تهیه واکسن را تحت فشار قرار دهند. شعاری که در باطن خود، مفهوم بی‌اعتنایی مسئولان کشور به سلامت مردم را در بر داشت. ظاهر فریبنده این شعار، باعث شد که بخشی از مردم عادی نیز با آن همراهی کنند، غافل از اینکه بی‌احتیاطی در خرید واکسن می‌تواند صدمات غیرقابل جبرانی را در میان‌مدت به حوزه سلامت کشور وارد کند.

* بایکوت اخبار کشته‌های چندهزارنفری روزانه در آمریکا و انگلیس

اما جریان ضدانقلاب باز بیکار ننشست و این بار با پمپاژ اخباری ناصحیح، از شروع واکسیناسیون در اروپا و آمریکا خبر داد. نحوه انتشار این اخبار به‌گونه‌ای است که گویا این کشورها با واکسیناسیون سراسری درحال مهار کرونا هستند. این در حالی است که روزانه بیش از ۴ هزارنفر در آمریکا و ۱۲۰۰ نفر در انگلیس جان خودشان را در اثر ابتلا به این بیماری از دست می‌دهند. جالب آنکه بی‌اعتمادی مردم آمریکا و انگلیس به واکسن‌های تولید شده در کشور خودشان به حدی است که بیش از ۶۰درصد کادر درمان آمریکا حاضر به استفاده از این واکسن‌ها نیستند. همچنین هر روز اخبار جدیدی از عوارض واکسن‌های آزمایش شده بر روی مردم منتشر می‌شود که به نظر می‌رسد ناشی از عدم اجرای دقیق مراحل آزمایشی این واکسن‌هاست.


آمار کشته‌های کرونایی در آمریکا و انگلیس

* سانسور واقعیت درباره همسایه‌های ایران

رسانه‌های فارسی زبان ضدانقلاب حتی سیاست اعلامی کشورهای همسایه مبنی بر «برنامه برای خرید واکسن» را به گونه‌ای بازنشر می‌دهند که گویا آن‌ها محموله‌های واکسن را دریافت و آماده واکسیناسیون همگانی هستند. اما واقعیت این است که بسیاری از این کشورها، به‌دلیل عقب‌ماندگی علمی، پذیرفته‌اند که مراحل آزمایش واکسن سایر کشورها بر روی مردم آنها صورت گیرد. ضمن آن که میزان واکسن دریافتی آنها بسیار کمتر از نیاز کشورشان به واکسیناسیون همگانی است و حتی بعضی صرفا در صف خرید واکسن هستند و نه در مرحله دریافت آن. اما از آنجا که سیاست رسانه‌های ضدانقلاب، منزوی نشان دادن مردم ایران است، تمام این مسائل مورد سانسور یا بی‌اعتنایی قرار می‌گیرد و اخبار، صرفا روی ورود واکسن به این کشورها متمرکز می‌شود.


* تحریف سخنان رهبری درباره خرید واکسن

پس از سخنرانی مقام معظم رهبری درباره ممنوعیت خرید واکسن کرونا از کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌دلیل سوابق سیاه آن‌ها در برابر ایران از جمله تحریم دارو، تجهیزات، عرضه خون آلوده به ایدز و … رسانه‌های جریان ضدانقلاب بدون اشاره به این جنایت‌ها، سعی کردند با تحریف سخنان رهبری، مردم را خشمگین کنند. آنها تولیدات رسانه‌ای خود  را به‌گونه‌ای ساماندهی کردند که انگار آیت‌الله خامنه‌ای خرید هرگونه واکسن خارجی را ممنوع کرده‌اند. درحالی که مراجعه به اصل سخنرانی ایشان نشان می‌دهد که این ممنوعیت فقط محدود به کشورهایی است که پیش‌تر عملا سلامت مردم ایران را تحت ترور قرار داده‌اند. اما ممانعتی برای تهیه واکسن از کشورهای معتبر وجود ندارد.


تیتر تحریف شده از سخنان رهبری/ اصل سخنان رهبری درباره خرید واکسن/ اصلاح بی‌سروصدایتیتر BBC پس از چند روز

* سانسور تلفات فایزر آمریکایی

این رسانه‌های مدعی آزادی بیان برای رسیدن به اهداف ضدایرانی‌شان اخبار تلفات و عوارض واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی  را هم منتشر نمی‌کنند. در حالی که عوارض متعدد و خارج از حد استاندارد این واکسن‌ها باعث شده که حتی رسانه‌های رسمی این کشورها هر روز اخبار متعددی از عوارض و تلفات واکسن‌ها منتشر کنند. این عوارض به حدی بوده که نه‌تنها مردم عادی، حتی بخش عمده‌ای از کادر درمان این کشورها نیز حاضر به دریافت واکسن تولیدی کشور خودشان نیستند. مساله‌ای که باعث شده روند واکسیناسیون مردمی به کندی پیش برود.

* رو شدن دوباره دشمنی آمریکا با ایران

هرچند دلایل مخالفت ایران با خرید واکسن از کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس که حتی در اوج شیوع کرونا هم اجازه واردات دارو، ماسک و تجهیزات پزشکی را به ایران ندادند به قدر کافی علمی، منطقی و عاقلانه است اما اقدام اخیر آمریکا در تحریم موسسه دانش‌بنیان برکت، تولیدکننده اولین واکسن ایرانی کرونا نشان داد که آمریکا در دشمنی‌ با مردم ایران از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. آمریکا نه‌تنها نگران پیدا شدن رقیبی قدرتمند در عرصه پزشکی است، بلکه حاضر است با تروریسم سلامت و به قیمت جان مردم، این رقیب را از میدان به در کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=3968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.