• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
ورزش

تجلیل از قهرمان وزنه‌برداری المپیک در اصفهان/جایگاه مرادی در دل‌های ملت است

  • کد خبر : 5012
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
تجلیل از قهرمان وزنه‌برداری المپیک در اصفهان/جایگاه مرادی در دل‌های ملت است
امروز مراسم تجلیل و رونمایی از سردیس و تمبر بزرگداشت سهراب مرادی قهرمان وزنه‌برداری المپیک با حضور رئیس کمیته ملی المپیک و استاندار اصفهان برگزار شد.

به گزارش ریاح، امروز مراسم تجلیل و رونمایی از سردیس و تمبر بزرگداشت سهراب مرادی قهرمان وزنه‌برداری المپیک با حضور رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، عباس رضایی استاندار اصفهان، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد.

عباس رضایی استاندار اصفهان، در حاشیه این مراسم اظهار داشت: سهراب مرادی یک افتخار برای کشور است، نظام جمهوری اسلامی قدردان زحمات و از خودگذشتی پهلوانان و ورزشکاران است، اگر جایی کوتاهی هم انجام می‌شود امثال سهراب مرادی باید بدانند جایگاهشان در دل‌ها و قلب‌ها است و امیدوارم مراسم امروز گامی بلند جهت تشکر از ورزشکاران و قهرمانان کشور باشد.

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، نیز در حاشیه این مراسم اذعان داشت: خوشحالم که در دیداری حاضر هستم که افتخار کشور است، اصفهان نگین درخشان تمدن ایران است؛ باید از استاندار اصفهان به دلیل اینکه انسجام و همدلی خوبی در استان ایجاد کرده است تشکر کنیم و اصفهان امروز در مسیر توسعه و جهش قرار دارد.

اصفهان پهلوان دیگری به نام سیف‌زاده دارد که باید نام وی نیز گرامی‌داشته شود؛ در ایران قهرمانان زیادی وجود دارند اما ما از قهرمانانی تجلیل می‌کنیم که به مرام پهلوانی رسیده باشد، پهلوان در متن جامعه زندگی می‌کند و با مردم می‌خندد و گریه می‌کند، همه ما برای تقدیر از یک پهلوان اینجا گرد‌هم جمع شده‌ایم.

قهرمانان زیادی در طول تاریخ وجود داشتند ولیکن صرفاً پهلوانان در ذهن مانده‌اند، پهلوانان هویت خود را از جامعه می‌گیرند و باید در این مسیر و حرکات خود کوشا باشند، متأسفانه سرمایه‌های جامعه را بیشتر مادی معرفی کردیم. ورزش جسم و روحیه دارد، روح ورزش فرهنگ و اخلاق است و ورزشکاران باید در راستای افزایش کیفیت بعد روحی ورزش کوشا باشند، اگر روح ورزش کمرنگ شود پیشرفت ما قطعاً در عرصه جهانی کمتر خواهد شد.

سرمایه ما در ورزش، سرمایه فرهنگی است؛ سهراب مرادی شجاعت دارد، ما از مرادی هیچ انتظاری نداریم اما به دلیل روحیه پهلوانی‌اش به او نیاز داریم.

علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، نیز اذعان داشت: هرجایی که مردم به کمک آمده‌اند بسیاری از مشکلات مرتفع شده، امروز نیز به همت مردم و خیرین توانستیم مشکلاتی که در خصوص جایزه سهراب مرادی بود مرتفع کنیم، ورزش یک پدیده اجتماعی است و الگوهای رفتاری بی‌نظری از جانب پهلوانان شاهد بودیم.

در انتهای این مراسم، از سردیس سهراب مرادی رونمایی شد، این تندیس پس از رونمایی به تهران منتقل و در موزه ملی المپیک قرار می‌گیرد.

همچنین به‌صورت نمادین، یک واحد مسکونی به پاس تلاش‌های سهراب مرادی به صورت رسمی به وی تحویل داده شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=5012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.