• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا:

بی‌توجهی‌ بهداشت فردی سبب افزایش بیماران کرونایی در اصفهان شد

  • کد خبر : 1711
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
بی‌توجهی‌ بهداشت فردی سبب افزایش بیماران کرونایی در اصفهان شد
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان گفت: بی‌توجهی برخی نهادها و افراد به اجرای پروتکل‌های بهداشتی موجب افزایش آمار ابتلا به کرونا در این استان شده است.

به گزارش ریاح نیوز، حجت الله غلامی سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان درجلسه ستاد ملی کرونا گفت: بر این اساس برنامه‌ریزی‌ها و جلسات ستاد استانی کرونا بر بازرسی ها و نطارت مستمر تاکید دارد که در واقع تشکیل ستاد نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی در همین ارتباط بوده است.
در این راستا با تشکیل ستاد متمرکز نطارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی، تمام تلاش‌ها در استان بر رعایت پروتکل‌های ابلاغ و اعلام شده برای پیشگیری از ابتلا به کرونا صورت می‌گیرد.


براساس آماری که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان ارائه دادند در مجموع می توان گفت که متوسط میزان بستری‌ها و فوتی‌ها نسبت به جمعیت استان از متوسط کشوری بالاتر است و ما شیب خیلی ملایمی را داریم طی می کنیم و این حسن کار است که با رعایت آن دستورالعمل ها می توانیم این شیب را برگردانیم.


برگزاری مراسم‌های خاص در ماه های اخیر شامل برگزاری کنکور و مراسم تاسوعا و عاشورا در افزایش آمار بی تاثیر نبوده و برای اربعین مصوب شد که هیچ گونه مراسمی راهپیمایی نه در داخل و نه در خارج کشور به سمت عراق نخواهیم داشت ولی مراسم عزاداری مشابه ایام تاسوعا و عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.


اگر رعایت دستورالعمل‌ها را سرلوحه کار خود قرار بدهیم و همگان نکات بهداشت فردی و عمومی را مورد توجه قرار بدهند در راستای نزول منحنی پیش خواهیم رفت و امید است که این اتفاق بیفتد.


در جلسه ویدئو کنفرانس رییس جمهوری با استانداران، در این جلسه ضرورت بازگشایی دانشگاه‌ها مطرح شد و قرار شد کلاسهای تئوری بصورت مجازی و کلاس‌های عملی بصورت حضوری برگزار و برنامه ریزی شود تا پروتکل ها در کلاسهای حضوری عملی رعایت شود.


همچنین تاکید شد که در یکسری از دروس علوم پایه که به طور قطع می تواند برای سالهای آتی بسیار مهم باشد برنامه ریزی صورت گیرد تا کلاس‌های تقویتی و یا حضوری برگزار شود تا مجموع دانشجویانی که به دانشگاهها ورود می یابند در بحث علوم پایه با ضعف آن علوم مواجه نشوند و بتوانند مقاطع بعدی را به راحتی طی کنند.


بنا به تاکید رییس‌جمهوری تعطیلی دانشگاه‌ها، مساجد، مدارس و تمام کارهای اقتصادی برای مبارزه با کرونا به معنای تسلیم شدن در برابر کروناست و به قطع باید در کنار اهمیت دادن به سلامت شهروندان، معیشت و اقتصاد جامعه را هم در نظر بگیریم.


بر این اساس قرار شد ما با تمهیدات بیشتری که می توانیم در زمینه بهداشت فردی و عمومی ایجاد می کنیم و با نظارت‌های مستمر بر پروتکل‌های تدوین و ابلاغ شد، هم سلامت جامعه و هم بحث اقتصاد، معیشت و آموزش جامعه را داشته باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1711
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین المل استانداری اصفهان
  • 236 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.