• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان:

بیش از ۴ میلیارد ریال امسال صرف مبارزه با موش های شهر اصفهان می شود

  • کد خبر : 1265
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
بیش از ۴ میلیارد ریال امسال صرف مبارزه با موش های شهر اصفهان می شود
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: بیش از 4 میلیارد ریال امسال در 15 منطقه شهر اصفهان و ناژوان، صرف مبارزه با موش های شهر اصفهان می شود.

به گزارش ریاح نیوز، حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مجموعه اقداماتی به دنبال کنترل و مقابله با حیوانات موذی از جمله موش در شهر اصفهان انجام می شود، اظهار کرد: وجود موش ها در محیط های شهری علاوه بر انتشار بیماری سبب خسارات اقتصادی نیز می شود. 

وی با بیان اینکه وجود موش ها سبب وارد شدن خساراتی به ساختمان ها می شود، گفت: مصرف و آلوده کردن محصولات کشاورزی و مواد غذایی، تحمیل هزینه زیاد مبارزه با موش ها را به همراه دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه زاد و ولد موش ها در هر سال پنج تا شش بار و هر بار زایش پنج تا ۱۵ بچه موش است، ادامه داد: موش های متولد شده پس از پنج هفته قدرت باروری دارند بنابراین افزایش آنها به صورت تصاعدی است.  

وی اظهار کرد: با توجه به این واقعیت، یک جفت موش در مناسب ترین شرایط می توانند صدها هزار یا شاید میلیون ها فرزند در یک سال تولید کنند. بنابراین مبارزه با موش در محیط های شهری امری ضروری است.

امیری بیان کرد: موش ها به عنوان مخزن و ناقل در انتشار بيش از ۴۰ بيماري باكتريايي، ويروسي و انگلي به انسان ها دخالت دارند که عمده ترین آنها طاعون، تولارمی، تب خونریزی دهنده، تیفوس موشی و …. است.

وی بیان کرد: برای مبارزه با موش ها از روش هایی مانند طعمه گذاری، هماهنگی جهت جمع آوری به موقع و کامل پسماند و زباله شبانه، حذف لانه موش ها، استفاده از سمور به عنوان شکارچی موش ها، حذف آب به عنوان یک عامل در زندگی موش ها، تله گیر و استفاده از امواج فوق صوت در انبارهای مواد غذایی و شیمیایی استفاده می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: در بخش پیشگیری هم برای مبارزه با موش ها در شهر شناسایی واحدهای متخلف، نصب بنر و آموزش و شناسایی معایب سیستم آبرسانی که باعث لانه گذاری موش ها می شود انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در مرحله مبارزه هم فعالیت هایی از قبیل طعمه گذاری معابر، بازبینی طعمه ها در چهار مرحله، جمع آوری لاشه ها، رفع معایب عمرانی و حذف لانه انجام می شود، اظهار کرد: همه مناطق شهر اصفهان هر سال برای مقابله با موش ها یکی از روش های بالا را به کار می گیرند که در منطقه یک در سال گذشته ۵۱۰ معبر طعمه گذاری، در منطقه دو بیش از دو هزار و ۹۰۰ کلونی شناسایی و در منطقه سه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ طعمه گذاشته شده است.

امیری ادامه داد: همچنین سال گذشته منطقه ۴ حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم سم برای مقابله با موش ها استفاده کرده است. همچنین بیش از ۲۰ هزار لاشه موش از سطح منطقه ۵ جمع آوری شده است.

وی بیان کرد: تعداد لانه های حذف شده در منطقه شش بیش از دو هزار و ۵۰۰ مورد بوده است. منطقه هفت هم اقدام به شناسایی دو هزار و ۱۴۵ واحد متخلف، منطقه هشت اقدام به رفع عیب ۳۱۲ نشتی و منطقه ۹ نیز دو هزار و ۱۴۵ عیب عمرانی که باعث لانه گذاری موش ها می شود را در سطح منطقه رفع کرده است.   

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: جدای از برنامه مبارزه با موش ها، طرح های ضربتی مبارزه نیز وجود دارد که با توجه به اهمیت مکان مورد نظر و یا در نزدیکی ایامی مثل نوروز، این طرح ها به صورت ویژه اجرا می شود؛ در همین خصوص چندین مرحله طرح ضربتی مبارزه با موش در حاشیه رودخانه زاینده رود از منطقه ناژوان تا منطقه روشن دشت، باغ فدک، باغ غدیر، پارک های بزرگ شهر و یا معابر اصلی که موش در آنها زیاد شده بود، اجرا شد.

وی بیان کرد: همچنین در سال جاری چهار میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال از سوی معاونت خدمات شهری برای مبارزه با موش های شهر در مناطق ۱۵ گانه و ناژوان اعتبار اختصاص یافته است.  

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1265
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان
  • 218 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.