• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
مدیر آبفا منطقه جرقویه:

بهره برداری از مخزن ۲ هزار مترمکعبی و سیستم تله متری شبکه آب منطقه کویری جرقویه

  • کد خبر : 1655
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
بهره برداری از مخزن ۲ هزار مترمکعبی و سیستم تله متری شبکه آب منطقه کویری جرقویه
با بهره برداری از مخزن 2 هزار مترمکعبی نیک آباد و اجرای سیستم تله متری و تله کنترل در بیش از 600 کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال، آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش منطقه کویری جرقویه به صورت پایدار تامین گردید.

به گزارش ریاح نیوز، جواد اسماعیلی مدیر آبفا منطقه جرقویه با بیان اینکه این منطقه دارای ۲۳۵ کیلومتر خطوط انتقال آب می باشد که از این رقم ۱۰۸ کیلومتر آن در منطقه شهری و ۱۲۷ کیلومتر در روستاها قرار دارد اعلام کرد: ۳۷۸  کیلومتر طول شبکه توزیع آب در منطقه جرقویه است که ۱۶۸ کیلومتر آن در محدوده شهرها و ۲۱۰ کیلومتر در روستاها اجرا شده است که با اجرای سیستم تله متری و تله کنترل این خطوط، آب شرب ۱۹ هزار و ۱۱۹ مشترک آب در شهرها و روستاهای منطقه جرقویه به صورت پایدار تامین می شود.

جواد اسماعیلی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۸ درصد آب شرب این منطقه از طریق طرح آبرسانی اصفهان بزرگ تامین می شود و ۲ درصد باقی مانده با استفاده از ۴ حلقه چاه فعال تامین می گردد.

وی بهره برداری از مخزن ۲ هزار مترمکعبی در شهر نیک آباد را بسیار موثر در توزیع عادلانه آب در منطقه دانست و اظهار  داشت: احداث این مخزن نقش کلیدی در رفع افت فشار و بعضا قطعی آب در منطقه داشته است و با بهره برداری از این مخزن آب به صورت عادلانه میان مشترکین توزیع می شود .

اسماعیلی بااشاره به سرانه مخازن شهری در جرقویه عنوان کرد: در حال حاضر در چهار شهر منطقه جرقویه ۱۰ باب مخزن با ظرفیت ۱۰ هزار و ۸۰۰ متر مکعب موجود است و در روستاها ۱۴ باب مخزن با ظرفیت  2500 متر مکعب در مدار بهره برداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخش هاي جرقويه عليا و سفلي با وسعتي در حدود ۸ هزار و ۵۰۰ كيلومتر مربع از فاصله حدود ۵۰  كيلومتري جنوب شرقي اصفهان شروع شده و تا حدود ۱۲۰ كيلومتري (روستاي حارث آباد) امتداد دارد، عنوان کرد: پراکندگی شهرها و روستاها، مانع از خدمات رسانی پایدار به مشتر کین نگردیده است و هم اکنون  بیش از ۴۰ هزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای این منطقه از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

مدیرآبفا جرقویه سرانه مصرف آب در این منطقه را در سال گذشته ۱۵۴ لیتر در شبانه روز اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: در سال جاری با شیوع ویروس کرونا مصرف آب شرب نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.