• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان اعلام کرد:

بهره برداری از فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در تابستان ۱۴۰۰

  • کد خبر : 5061
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
بهره برداری از فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در تابستان ۱۴۰۰
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جلسه گذر از بحران کم آبی در سال 1400 گفت: پیش بینی می شود فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در اواسط تابستان 1400 در مدار بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش ریاح، ناصر اکبری معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون حجم ذخیره سد زاینده رود  ۱۳٫۷ درصد می باشد اعلام کرد: در صورتی که تا پایان سال آبی، بارندگی در حد نرمال نداشته باشیم احتمال اینکه تابستان سختی را از لحاظ منابع آبی تجربه کنیم زیاد است.

با توجه به تامین پایدار آب شرب ساکنان شهرها و روستاها در استان، سناریوهای گوناگونی باید با هدف تامین پایدار آب شرب شهرها و روستاها مد نظر قرار گیرد که یکی از مهمترین آنها مدیریت فشار و زون بندی شبکه آب است.

ضمن تاکید بر استفاده از سیستم تله متری در تاسیسات آبرسانی در شهرها و روستاها، باید بستر استفاده از سیستم تله متری در تاسیسات آبرسانی در تمامی شهرها و روستاهای استان فراهم شود تا منابع آبی به بهترین شکل ممکن مدیریت و سپس بین متقاضیان توزیع شود.

مدیریت مخازن آب بسیار موثر در تامین پایدار آب شرب مردم است و علاوه براینکه دبی مخازن به صورت آنلاین رصد و بررسی می شود، کیفیت آب شرب نیزخط قرمز شرکت است که باید مطابق با استاندارد تعریف شده از سوی  نهادهای ذیصلاح باشد.

شناسایی منابع جدید، یکی دیگر از راهکارهای گذر از بحران کم آبی در سال ۱۴۰۰ است و شهرها و روستاهایی که منابع موجود پاسخگوی نیاز آبی آنها در نیمه اول سال نمی باشد باید درصدد شناسایی منابع جدید باشند تا با کشف این منابع بتوان نیاز آبی مردم آن منطقه را برطرف نمود.

حذف آبرسانی سیار، یکی از اولویت ها است و یکی از اهداف مهم پروژه ۱۰۰-۳۰۰ حذف آبرسانی سیار به روستاها است که به دنبال اجرای این طرح، روستاهای استان از آب شرب سالم و پایدار برخوردار می شوند.  

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=5061

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.