• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان:

بسیج رسانه، هم‌قدم با دیگر اقشار جامعه در صف مبارزه با کرونا

  • کد خبر : 2607
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
بسیج رسانه، هم‌قدم با دیگر اقشار جامعه در صف مبارزه با کرونا
رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان گفت: بسیج رسانه‌ در کنار سایر اقشار جامعه جهت خدمت به مردم در راستای آگاهی و بصیرت افزایی و افزایش دانش پزشکی و سلامت جامعه اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده بود که در این مسیر با تولید محتوا و پیگیری انتشار مناسب محتوای آموزشی و بالا بردن سطح اطلاعات عمومی و دانش سلامت مردم گام‌هایی برداشته شد.

به گزارش ریاح، رضا صفری رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان اظهار داشت: بسیج شجره طیبه‌ای بود که به دست امام خمینی(ره) با درک شرایط زمانی و مکانی که آن موقع در آن قرار داشتیم پا به عرصه حیات گذاشت و امروز به یک درخت تناور تبدیل شده که همه جامعه در همه عرصه‌ها از ثمرات این درخت، استفاده می‌کنند.

سازمان بسیج رسانه یکی از ثمرات این درخت تناور و تنومند بود که به فرمان و با تدبیر رئیس سازمان بسیج مستضعفین ایجاد شد و با هدف هماهنگی و تشکیل جبهه رسانه‌ای گفتمان انقلاب اسلامی ایران، مبادرت به تربیت کادر مورد نیاز توانمند، متعهد و متخصص برای رسانه‌های استان داشت تا بتواند با تربیت کادر مورد نیاز هر چه بیشتر جبهه رسانه گفتمان انقلاب اسلامی را تقویت کند.

تربیت کادر متعهد و متخصص انجام شد تا آن شکست محاصره تبلیغاتی را که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند، محقق شود.

در این راستا بسیج رسانه استان اصفهان اقدامات زیادی را در عرصه‌های مختلف مانند عرصه‌های بصیرتی، معرفتی و مهارتی انجام داده است؛ می‌توان از جمله آن‌ها به برگزاری کلاس‌های آموزش خبر تخصصی و خبرنگاری، برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری بحران و در حوزه‌های معرفتی نیز به طرح ولایت رسانه و برگزاری اردوهای راهیان نور که در سال‌های گذشته اتفاق افتاد، اشاره کرد.

ششمین دوره جشنواره ابوذر برگزار می‌شود

یکی دیگر از اقدامات، برگزاری جشنواره ابوذر بود که امسال نیز در ششمین سال، دوره ششم آن برگزار می‌شود تا به شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای اصحاب رسانه و کمک به تقویت آن در استان اصفهان منجر شود.

با توجه به شرایطی که در ایران و در جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار داریم، بسیج رسانه‌ هم در کنار سایر اقشار جامعه جهت خدمت به مردم در راستای آگاهی و بصیرت افزایی و افزایش دانش پزشکی و سلامت جامعه اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده بود که در این راستا با تولید محتوا و پیگیری انتشار مناسب محتوای آموزشی و بالا بردن سطح اطلاعات عمومی و دانش سلامت مردم گام‌هایی برداشته شد.

همچنین در رابطه با کمک‌های معیشتی و فراخوان‌هایی که برای کمک خیرین در جامعه برای مشارکت در حرکت‌های خیرخواهانه جامعه وجود دارد، اقدامات موثری را در دستور کار قرار داده و با تشکیل پویش‌های رسانه‌ای و کمک به این پویش‌ها که توسط سایر ارگان‌ها، دستگاه‌ها و نهادها صورت می‌گیرد، گام هایی در راستای نقش‌آفرینی در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا هم داشته است.

با توجه به پیش قدم، پیشگام و طلایه‌دار بودن اصحاب رسانه در بحران‌های مختلفی که در جامعه به وجود می‌آید، یک بار دیگر اصحاب رسانه استان اصفهان با پرچم‌داری و میدان‌داری در مقابله با بیماری کرونا و شکست این بحران داشت و برگ زرین دیگری را به افتخارات خودشان در تاریخ به جا خواهد گذاشت.

بسیج رسانه برای تقویت و جبران خسارت‌های ناشی از کرونا برای اصحاب رسانه، در کنار سایر تشکل‌های رسانه‌ای اقداماتی را انجام داده است.

همچنین برای تعدادی از هم سنگران خود که دچار مشکلات و بیماری شده‌اند دعا می‌کنیم که هرچه زودتر سلامتی خود را به دست آورده و همچنان بتوانند در عرصه‌های مختلف پا به پای دیگر ارگان‌ها و نهادها و سازمان‌ها نقش آفرینی کنند، همچنین از مسؤولان هم درخواست داریم در این شرایط ویژه کرونایی توجه ویژه‌ای به فعالان رسانه در حوزه‌های مختلف حمایتی داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=2607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.