• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - محرم - 1446
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3

بررسی «راهکارهای پیشگیری از آلودگی‌های بصری کلان‌شهرها» در اصفهان

  • کد خبر : 14084
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: نشست «بررسی راهکارهای پیشگیری از آلودگی‌های بصری کلان‌شهرها» با حضور یکی از اساتید برجسته شهرسازی و محیط زیست به همت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ریاح نیوز، وحید مهدویان معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: آلودگی بصری، نوعی از آلودگی‌های محیطی است که با گذشت زمان آثار و پیامدهای آن در حال افزایش است و هیچ تابلوی هشدار دهنده‌ای نیست که سطح این نوع آلودگی را به آگاهی شهروندان برساند.


وی افزود: آلودگی بصری ممکن است به‌تدریج زمینه‌ساز افزایش فشارهای عصبی و مشکلات روانی شهروندان باشد، از این‌رو معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان هشتادوسومین نشست از سلسله نشست‌های راهبردی این معاونت را با حضور «استاد داریوش بوربور» معمار، شهرساز، طراح، مجسمه‌ساز، نقاش، پژوهشگر و نویسنده ایرانی به بررسی زوایای مختلف این موضوع اختصاص داده است.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مهمترین شاخصی که موجب آلودگی بصری در شهرها می‌شود را ناهماهنگی کارکردها و عناصر دو بافت سنتی و مدرن و همچنین عدم وجود پیوستگی در نمای ساختمان‌ها با استفاده از مصالح ساختمانی نامناسب دانست و گفت: در کنار این موارد مؤلفه بحران هویت که در نمادهای محیطی شهر وجود دارد، موجب تضعیف حس تعلق مکانی شهروندان می‌شود.


مهدویان تصریح کرد: آلودگی بصری محیط باعث ادراک زشتی و پریشانی خاطر شهروندان می‌شود که بخش‌های مختلف مدیریت شهری باید برای پیشگیری از این موضوع تمام تلاش خود را داشته باشد، به همین منظور برای آشنایی هرچه بیشتر مدیران، کارشناسان و علاقه‌مندان به داشتن شهری زیبا، آرام و شهر زندگی نشست بررسی راهکارهای پیشگیری از آلودگی‌های بصری کلان‌شهرها را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.


وی خاطرنشان کرد: از علاقه‌مندان و افرادی که به نوعی در سیما و منظر شهر نقشی دارند دعوت می‌کنیم در این نشست تخصصی حضور پیدا کنند و از مباحث علمی و تخصصی آن بهره مند شوند، چرا که معتقدیم مدیریت شهر نیاز به متخصصان علمی اجرایی دارد.


به گفته وی، این نشست روز یکشنبه، دهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود و حضور در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=14084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.