• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
حقوقی

بخشنامه دادستان کل کشور برای برخورد قضائی با هرگونه معامله ربوی

  • کد خبر : 7016
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
بخشنامه دادستان کل کشور برای برخورد قضائی با هرگونه معامله ربوی
دادستان کل کشور طی بخشنامه‌ای به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌های سراسر کشور تاکید کرد تا برخورد با هرگونه معامله و رفتار‌های ربوی را با حساسیت و جدیت در دستور کار قرار داده و پرونده‌های مربوط را تا اخذ نتیجه پیگیری کنند.

به گزارش ریاح، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور طی بخشنامه‌ای به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌های سراسر کشور تاکید کرد تا برخورد با هرگونه معامله و رفتار‌های ربوی را با حساسیت و جدیت در دستور کار قرار داده و پرونده‌های مربوط را تا اخذ نتیجه پیگیری کنند.

متن این بخشنامه به شرح زیر است:

«دادستان‌های محترم عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها

با سلام و تحیت

حرمت ربا در شرع مقدس اسلام بعد از شرک به خداوند متعال بزرگ‌ترین معصیت و در حد جنگ با ذات مقدس احدیت شمرده شده است. در نظام مقدس جمهوری اسلامی کوچکترین مصداق آن نیز غیرقابل قبول و مستوجب تعقیب و برخورد با آن می‌باشد؛ لذا اعمال نظارت‌های دقیق و مستمر قانونی مراجع قضایی با این پدیده شوم و مذموم امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

اقدامات اعمالی بازدارنده و تنبیهی قبلی و تذکر از سوی آن مرجع و نظارت‌های لازم بر عملیات پولی اشخاص حقوقی از قبیل بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، شرکت‌های واسپاری، صرافی‌ها و تعقیب و رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و برخورد با هرگونه معامله و رفتار‌های ربوی را با حساسیت و جدیت در دستور کار قرار داده و پرونده‌های مربوط را تا اخذ نتیجه پیگیری نمایید و عندالزوم مراتب را جهت رصد نهایی گزارش فرمایید.

موفق باشید
محمدجعفر منتظری»

گفتنی است دادستان کل کشور چندی پیش نیز طی بخشنامه‌ای به مدیران عامل بانک‌های دولتی، غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی تاکید کرد که نهایت تلاش خویش را در راستای ربازدایی از کارکرد‌های زیرمجموعه تحت مدیریت خود اعمال نمایند و هرگونه قصور در این ارتباط موجب اعمال پیگیرد‌های قانونی خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.