• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

ایمنی شهر اصفهان در مسیر تعالی

  • کد خبر : 14563
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
ایمنی شهر اصفهان در مسیر تعالی
معاون عملیات آتش نشانی اصفهان اهم برنامه ها، فعالیتها و اقدامت این حوزه را تشریح کرد و از تلاشها و ایثارگری های کلیه پرسنل عملیات سازمان که منجر بالا بردن تاب آوری و ایمنی شهر و نهایتا نجات جان و مال شهروندان می گردد، تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ریاح نیوز، سرآتشیارمحمد مهدی مقدس زاده معاون عملیات آتش نشانی اصفهان، اهم برنامه ها، فعالیتها و اقدامت این حوزه را تشریح کرد.

وی در خصوص اقدامات ستاد نوروزی (باغ فدک) گفت: تامین نیرو جهت ارتقاء ایمنی مسافران نوروزی در باغ فدک و ورزشگاه های مجوز دار درسطح شهر در طول شبانه روز با ۱۶۰ نفرآتش نشان از آغاز به کار این ستاد از ۲۷ اسفندماه سال ۱۴۰۱ تا پایان ستاد نوروزی روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه سال جاری با موفقیت به انجام رسید که حاصل آن نجات تعدادی از هموطنان عزیز مسافر از خطر گاز گرفتگی و به لطف خدا بدون حادثه خاص سپری و همچنین اتوبوس ستاد فرماندهی مستقر در باغ فدک به عنوان مرکز فرماندهی نظارت صفر تا صد هماهنگی های باغ فدک و کنترل ایمنی مسافران نوروزی را عهداه دار بود.

معاون عملیات آتش نشانی اصفهان از اقدامات انجام شده در ستاد فرماندهی برای کاهش زمان رسیدن به حریق و حوادث گفت: خرید تعدادی موتور سیکلت مجهز به کپسول های خاموش کننده ، خرید اطفائیه های سبک و قابل تردد در مسیرهای باریک ، اضافه کردن دو دستگاه موتر چهار چرخ به ناوگان عملیاتی محدوده بازار بزرگ اصفهان ، برنامه گشت زنی و منطقه شناسی توسط فرماندهان شیفت عملیاتی ایستگاههای ۲۷ گانه و هماهنگی با عوامل مرکز کنترل ترافیک شهرداری در راستای دریافت موج سبز مسیرها، اجرایی وهمچنین برای تعیین محل حریق با نرم افزارهای مدرن افدامات لازم به انجام رسیده است.

وی همچنین گفت: بهسازی و نوسازی ناوگان و تجهیزات کوهنوردی و کار در ارتفاع طبق مصوبه سال گذشته و خرید و به روز کردن لباسهای شیمیایی و دستگاه های تنفسی جدید برای امداد نجات شهروندان در حال انجام می باشد.

مقدس زاده در ادامه اظهار کرد: برای انتصاب و ارتقاء پرسنل، سابقه و تجربه کاری، تحصیلات و رشته مرتبط، توانمندی افراد، تایید مسئول مربوطه وبهره گیری از خرد جمعی مدیران ارشد حوزه عملیات سازمان مد نظر قرار می گیرد.

وی افزود: تستهای آمادگی جسمانی پرسنل به صورت دوره ای و برگزاری مانورهای شبیه عملیاتهای واقعی و آموزش های ضمن خدمت در موارد مختلف و آموزش حرکات اصلاحی مطابق با استانداردهای آتش نشانی را از جمله اقدامات لازم برای آمادگی پرسنل درعملیات ها، همچنین برای آموزش پرسنل طبق روال هرسال با هماهنگی معاونت محترم آموزش، پیشگیری و ایمنی و نیاز سنجی بنابر شرایط و موارد خاص ، کلاس های آموزشی برگزار می شود.

معاون عملیات آتش نشانی اصفهان ادامه داد: با توجه به بازنشستگی تعداد قابل توجهی از پرسنل با تجربه سازمان در سالهای اخیر ، مهمترین برنامه و شاخص این معاونت درسال جاری، جانشین پروری و آماده سازی نیروهای جدید برای مسئولیتهای عملیاتی می باشد.

وی همچنین گفت: کلاس های رفتار شناسی، خودشناسی و خودباوری در ستاد فرماندهی عملیات سازمان در حال اجرا است و برای تمام پرسنل سازمان در آینده نزدیک (در راستای آرامش و کاهش استرس پرسنل عملیاتی) این کلاس هاس مذکور برگزار خواهد شد.

مقدس زاده که نیزعضو کمیته فنی سازمان می باشد، در خصوص معیار خرید تجهیزات آتش نشانی به بررسی مستهلک شدن تجهیزات ناوگان و نیاز سنجی ها نیز اشاره کرد و گفت: تمامی تجهیزات مورد نیاز سازمان قبل از خرید در این کمیته بررسی و بهترین کالا شناسایی و پس از تایید نهایی برای خریداری کالای مورد نظر اقدام می گردد.

وی در خصوص ایجاد ایستگاههای جدید گفت: با توجه به توسعه سریع شهر و جمعیت رو به رشد کلان شهر اصفهان تعدادی زمین متناسب شناسایی، آزاد سازی و تملک تعدادی از این زمینها با توجه به شرایط نقطه کور به انجام رسیده و تا کنون ساخت دو ایستگاه دردستور کار قرار گرفته که یکی از آنها در مرحله سفت کاری می باشد.

معاون عملیات از استخدام نیرو در سال جاری خبر داد و افزود:با توجه به نیاز سازمان در خصوص تکمیل نیروی انسانی امیدواریم بتوانیم استخدام آتش نشان را در سال جاری اجرایی نماییم که در این خصوص مدیرعامل محترم سازمان تمام تلاش خود را برای اخذ مجوز نهایی از امور استخدامی کشور به کار گرفته است است تا ان شاءالله این کار نیز به انجام رسد.

وی در پایان از تلاشها و ایثارگری های کلیه پرسنل عملیات سازمان که منجر بالا بردن تاب آوری و ایمنی شهر و نهایتا نجات جان و مال شهروندان می گردد، تشکر و قدردانی کرد.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=14563
  • نویسنده : م ک
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان
  • 104 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.