• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

انتقال آب از خلیج‌فارس با هدف کاهش مصارف صنعتی زاینده‌رود/حل معضلات زیست‌محیطی زمینه‌ساز حل مشکلات اصفهان

  • کد خبر : 12209
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
انتقال آب از خلیج‌فارس با هدف کاهش مصارف صنعتی زاینده‌رود/حل معضلات زیست‌محیطی زمینه‌ساز حل مشکلات اصفهان
رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: انتقال آب از خلیج‌فارس به اصفهان هرچند شاید به ‌طور مستقیم‌ منجر به جریان آب در زاینده‌رود نشود اما قرارگاه آب اصفهان با جدیت درحال فعالیت است تا رهاورد انتقال آب از دریا به اصفهان منجر به کاهش چشمگیر بهره‌برداری از آب زاینده‌رود برای حوزه صنعت شود.

به گزارش ریاح نیوز، مجید نادرالاصلی رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در نوزدهمین گپ‌وگفت صمیمانه با خبرنگاران مطرح کرد: مقام معظم رهبری اخیراً سخنان جامعی را درباره اصفهان بیان کرده‌اند. ایشان اصفهان را شهر علم و ایمان می‌دانند و می‌گویند انواع هنرهای گوناگون ایرانی در اصفهان موجود است.

وی در ادامه بیان کرد: تعداد ۲۳ هزار شهید، ده‌ها هزار جانباز و آزاده در اصفهان از دیگر موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده‌ و آن را سند افتخار این شهر می‌دانند.

نادرالاصلی افزود: مقام معظم رهبری مسأله آب اصفهان را از مسائل مهمی می‌دانند که ازسوی دولت در دست پیگیری جدی قرار دارد. اینکه تاکنون تلاش‌ها برای حل مشکل آب در اصفهان به نتیجه نرسیده است مبحث قابل‌توجهی است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان، صرف‌نظر از اینکه تا چه اندازه در حل معضل آب مسئولیت دارند، در این زمینه تلاش کرده اند.

وی تصریح کرد: در این راستا با تشکیل کمیسیون ویژه آب در شورای اسلامی شهر، پیگیر احیای زاینده‌رود هستیم و مطالبه جدی ما جاری شدن زاینده رود در اصفهان است.طی سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای احیای زاینده‌رود صورت گرفته که به دلایل مختلف به‌نتیجه نرسید، چنانکه طرح بهشت‌آباد می‌توانست طرح موفقی باشد اما به سرانجام‌نرسید.

نادرالاصلی نیز اظهار داشت: ما امروز درخصوص زاینده‌رود از مسئولان متوقع هستیم و شورای اسلامی شهر اولین مسأله خود را ایجاد اجماع و تشکیل مجموعه ذینفعان تعیین کرده است.

وی باتاکید بر اینکه ابتدا باید مشکل زیست‌محیطی اصفهان حل شود، گفت: مدیریت کشور در دوره‌های گذشته نسبت به این موضوع غفلت کرده که امروز نتایج نامطلوبی را عاید این شهر و مردم آن کرده است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: انتقال آب از خلیج‌فارس به اصفهان هرچند شاید به ‌طور مستقیم‌ منجر به جریان آب در زاینده‌رود نشود اما باعث می‌شود گامی درجهت حل مشکلات اصفهان برداشته شود.

وی بیان کرد: قرارگاه آب اصفهان با جدیت درحال فعالیت است تا رهاورد انتقال آب از دریا به اصفهان منجر به کاهش چشمگیر بهره‌برداری از آب زاینده‌رود برای حوزه صنعت شود.

وی در ادامه گفت: تأمین آب برای آبیاری فضای سبز شهری و تصفیه پساب از موضوعات مهم حوزه آب در شهرداری است و شهرداری خود را در این زمینه مطالبه‌گر می‌داند.

پایان خبر/م ک/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.