• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
استانها/ اصفهان

اعلام جزئیات برگزاری مراسمات محرم در استان اصفهان/ ممنوعیت حضور گردشگران در چادگان و باغبهادران

  • کد خبر : 1161
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۳۵
اعلام جزئیات برگزاری مراسمات محرم در استان اصفهان/ ممنوعیت حضور گردشگران در چادگان و باغبهادران
سخنگوی استانی ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان گفت: برگزاری مراسم صرفاً در فضای با رعایت با فاصله اجتماعی ۲ متر مجاز خواهد بود و در مساجد و تکایا برگزاری هرگونه مراسم ممنوع است؛ ضمن آن که حداکثر زمان مراسم ۲ ساعت خواهد بود و بیش از این زمان هرگونه برگزاری ممنوع است.

به گزارش ریاح نیوز، حجت‌اله غلامی عصر امروز در نشست خبری ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان درباره میزان استفاده از ماسک در استان اصفهان اظهار داشت: به طور میانگین حدود ۷۸ درصد مردم در جامعه و ۹۰ درصد نیز در دستگاه‌های دولتی استفاده از ماسک را به طور جدی انجام داده‌اند.

سخنگوی استانی ستاد مقابله با کرونا درباره آخرین مصوبات استانی برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر بیان داشت: دستورالعمل کاملی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده که در آن  سازمان تبلیغات اسلامی متولی اصلی نظارت بر مراسمات و عزاداری‌ها خواهد بود، ضمن آن‌که کارگروهی نیز در این زمینه با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل خواهد شد تا برای نظارت بر این فرآیند، دقت‌های لازم صورت گیرد.

رعایت فاصله ۲ متری در فضای باز برای عزاداری

وی با بیان اینکه همه هیات‌ها باید مجوز اخذ کنند و نمی‌توانند بدون مجوز اقدام به برگزاری مراسم کنند، افزود:  برگزاری مراسم صرفاً در فضای با رعایت با فاصله اجتماعی ۲ متر مجاز خواهد بود و  در مساجد و تکایا برگزاری هرگونه مراسم ممنوع است؛ ضمن آن که حداکثر زمان مراسم ۲ ساعت خواهد بود و بیش از این زمان هرگونه برگزاری ممنوع است.

جابجایی هیئات مذهبی ممنوع است

غلامی با بیان اینکه جابجایی هیئات و دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها ممنوع است، گفت:  باید در یک مکان ثابت با زنجیر شخصی یا سینه‌زنی صورت گیرد، ضمن آنکه استفاده از ماسک به طور کامل در طول مراسم عزاداری اجباری است.

سخنگوی استانی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: برگزاری عزاداری در اماکن متبرکه ممنوع است، اما در فضای باز این مکان‌ها با رعایت فاصله اجتماعی منعی برای برگزاری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پذیرایی در طول مراسم ممنوع است و ایستگاه‌های صلواتی نیز امسال برپا نخواهند شد، گفت: نذورات ترجیحا در قالب مواد خشک و بسته‌های معیشتی باشد، مگر مواردی که امکان تغییر نذر ندارند و باید نظارت بهداشت و درمان پخت صورت بگیرد و جهت جلوگیری از این تجمع افراد، توزیع با دقت صورت گیرد.

ورود به پارک‌ها بازی در استان ممنوع

غلامی در خصوص محدودیت‌های ایجاد شده برای اماکن تفریحی نیز گفت: در خصوص پارک‌ها باید در شهرستان‌ها کلیه فضاهای بازی محدود شود و استفاده از آن‌ها ممنوع شود و ۳۰ تا ۴۰ درصد از روشنایی پارک ها کم بشود تا تجمعات به حداقل ممکن خود برسد و توزیع غذا در پارک ها ممنوع شود؛ در همین زمینه ۲۰۰۰ بنر با موضوع ممنوعیت در کل پارک‌های استان نصب خواهد شد.

مسدود شدن پل‌ها و اماکن پرتردد اصفهان

سخنگوی استانی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: درمورد اماکن پرتردد ۳۳ پل، پل خواجو و شهرستان و پارک صفه اجازه تجمع نخواهیم داد و این مکان‌ها  توسط شهرداری مسدود خواهند شد و پارک ناژوان نیز از ساعت ۶ بعد از ظهر به بعد مسدود خواهد بود.

وی درمورد سایر مکان‌های تفریحی استان اصفهان مانند باغ بهادران و دهکده زاینده‌رود در چادگان و سمیرم نیز اظهار داشت: صرفا مالکین واحدها در مجتمع‌های تفریحی مانند دهکده زاینده‌رود چادگان می‌توانند از این مجتمع استفاده کنند و از ورود افراد غیر از مالکین جلوگیری به عمل خواهد آمد و در باغ بهادران فقط مالکان می‌توانند از این مناطق استفاده کنند.

برگزاری مراسمات مذهبی خاص در استان ممنوع است

غلامی تصریح کرد: در بخش آرامستان‌ها  برگزاری یک سری مراسم محدود با رعایت فاصله اجتماعی بدون برپایی خیمه و بدون پذیرایی با چیدمان صندلی به فاصله دو متر برگزار خواهد شد.

سخنگوی استانی ستاد مقابله با کرونا درباره برپایی برخی مراسمات خاص در شهرستان‌های استان اصفهان نیز گفت: طبق دستورالعمل برپایی مراسم‌های خاص مذهبی مانند قالی‌شویان و سایر موارد در شهرستان‌ها به طور کامل ممنوع است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1161

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.