• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان:

اصفهان پیشگام در ارائه خدمات غیرحضوری

  • کد خبر : 4980
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
اصفهان پیشگام در ارائه خدمات غیرحضوری
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: اصفهان با ارائه ۹۹.۸ درصد خدمات به‌ صورت غیرحضوری رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ریاح، مهرداد جنتیان معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در خصوص ارائه خدمات غیرحضوری شرکت توزیع برق اظهار داشت: از اهداف ما ارائه ۱۰۰ درصد خدمات به‌صورت غیرحضوری در جهت تسریع در ارائه خدمات، حفظ سلامت اداری، وجود یک خط‌کش بررسی عملکرد پرسنل و جلوگیری از‌ سرگردانی مردم در سیستم پیچیده اداری است.

در راستای این هدف توانستیم از آذر ماه ۱۳۹۸ با ارائه ۸۰ درصد خدمات به‌ صورت غیرحضوری شروع کنیم و در حال حاضر  ۹۹.۸ درصد خدمات به‌صورت غیر حضوری انجام می‌شود و درب مراکز و شرکت‌ها بسته شده است.

برای پیشبرد خدمات غیرحضوری، سامانه‌هایی از جمله شماره تماس ۱۵۲۱، اپلیکیشن برق من و سایت www.epedc.ir را طراحی کرده‌ایم.

درباره سامانه ۱۵۲۱ ، کارشناسان ما در سامانه ثمین از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب از طریق تماس تلفنی همه درخواست‌ها را بدون محدودیت فیزیکی ثبت می‌کنند و در این فرایند استفاده از کاغذ به‌طور کامل حذف شده‌است و مردم برای ارائه مدارک خود می‌توانند از طریق سایت اقدام کنند و پس از اعلام هزینه از سمت شرکت در زمانبندی‌های دقیق خدمات فروش و پس از فروش ارائه خواهد شد.

سامانه بعدی اپلیکیشن برق من است که همشهریان می‌توانند از طریق نرم‌افزارهای مختلف آن‌را دانلود کنند و با یک‌بار وارد کردن شناسه قبض از ۲۸ خدمت این برنامه در ۲ قالب قبض و خدمات و ۱۴ فرایند در حوزه حوادث و اتفاقات استفاده کنند.

ارائه خدمات به مردم در اپلیکیشن در موضوعات سوابق کامل قبوض و پرداختی، خود اظهاری و قرائت کنتور، پرداخت آنی قبوض، ثبت درخواست انشعابات جدید، تغییر نام و مکان، برق امید اطلاع‌رسانی مدیریت مصرف و اطلاع‌رسانی‌ها برای مقدار مصرف وسایل، اطلاع‌رسانی برنامه‌های خاموشی و اطلاع‌رسانی‌از سمت مردم برای معابری که خاموش هستند‌ انجام می‌شود.

افرادی هستند که برنامه را به‌ صورت آنلاین تست می‌کنند و مشکلات را به شرکت اطلاع می‌دهند و این سیستم‌ها به صورت متمرکز در توانیرو برای کل کشور نوشته شده و باتوجه به تجارب قبلی قابل اطمینان و ایمن است.

اپلیکیشن به‌دلیل جدیدی جای کار و توسعه دارد و موضوعی نیست که رها شده باشد و به‌دنبال ویرایش‌های جدید آن هستیم.

حدود ۳۰ درصد درخواست ها در قالب برنامه برق من، ۶۰ درصد به‌صورت تلفنی و ۱۰ درصد هم توسط سیستم‌های خودکار اعلام می‌شود؛ خود شرکت ۱۰۰ درصد از برنامه راضی است اما راضی بودن مردم مهم است و طبق بازخوردهایی که اعلام کرده‌اند درصد زیادی راضی بوده‌اند.

ارائه خدمات به‌صورت غیرحضوری، حدف ۱ میلیون و ۱۸۷ هزار تردد شهری، صرفه  جویی در مصرف ۳ میلیون و ۵۶۱ هزار لیتر بنزین، حذف ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار برگ کاغذ از سیستم، جلوگیری از قطع ۱۲۰ اصله درخت در سال و پس انداز ۱۰ میلیارد تومان را به‌دنبال داشت.

برای سامانه‌های مطرح شده باید نظارتی وجود داشته باشد و در این راستا سامانه بصیر را راه‌اندازی کردیم؛ در این سامانه درخواست‌های مردم از شروع تا پایان بررسی می‌شود و قبل از شکایت مردم تمام مراحل انجام می‌شود و برای انجام تمام فرایند ها برای پرسنل زمان مشخص شده و اگر از زمان گذشت سیستم‌ها پیگیری می‌کنند و از طریق ستاد وارد عمل می‌شوند؛ سامانه بصیر پشتیبان سامانه‌ها برای جلوگیری از فساد در انجام کار‌ها است.

در اصفهان مردم در قشرهای مختلف از سامانه‌ها استقبال کردند و ما به‌صورت رندوم با مردم تماس گرفتیم تا نظراتشان را مطرح کنند و ناظرمان را مردم قرار دادیم.

اصفهان رتبه اول در کشور برای خدمات غیرحضوری را به خود اختصاص داده است و دلیل این موضوع هم این است که قبل از کرونا این اقدامات را آغاز کردیم و با کمک رسانه‌ها و همکاری کردم به این جایگاه رسیدیم.

خواسته ما از مردم این است که به محض اینکه جابجایی‌ انجام می‌دهند محل جدید و شماره‌های جدیدشان را اطلاع‌رسانی کنند.

در خصوص طرح برق امید، در این طرح  مشترکین خانگی به ۳ دسته پرمصرف، خوش مصرف و کم مصرف تقسیم می‌شوند.

میزان مصرف مشترکین کم مصرف در ماه‌های خرداد تا شهریور کم‌تر از ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه و در سایر ماه‌ها زیر ۸۰ کیلووات است و این مقدار برای خوش مصرفان در ماه‌های کرم ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات و در دیگر ماه‌ها ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات پیش‌بینی شده است و در دسته پرمصرف بیش از ۳۰۰ کیلووات در ماه‌های گرم و بیش از ۲۰۰ کیلووات در ماه‌های گرم است.

هدف از این طبقه بندی تشویق مشترکین کم مصرف و ترغیب مشترکین خوش مصرف و پرمصرف برای قرار گرفتن در سطح پایین تر و رعایت مدیریت مصرف است.

بیش‌تر مردم در طبقه خوش‌مصرف قرار دادند و فعالیت‌های اصحاب رسانه، تفاهم نامه‌ها در بحث مصرف با صنایع، توزیع بروشورها و ارسال پیامک‌ها تلاش‌هایی است که در جهت کاهش مصرف مردم صورت گرفته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.