• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
شهردار اصفهان:

اصفهان، محرک توسعه گردشگری برای ایران است

  • کد خبر : 4989
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
اصفهان، محرک توسعه گردشگری برای ایران است
شهردار اصفهان گفت: گردشگری یکی از محورهای اصلی شهرداری در این دوره مدیریت شهری بوده و نگاه ما به این موضوع معطوف بوده چرا که معتقدیم اصفهان می‌تواند محرک توسعه گردشگری ایران باشد.

به گزارش ریاح، قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به عملکرد شهرداری اصفهان طی سه سال گذشته اظهار داشت: در این بازه زمانی در کنار پروژه‌های بزرگ عمرانی بهره برداری از ۱۸ پارک، ۲۰ خیابان جدید، ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید و بهره برداری از ۱۵ درصد باقیمانده خط یک مترو نیز انجام شده است.

وقتی از عدالت فضایی سخن می‌گوئیم به دنبال آن هستیم که امکانات به درستی در تمام شهر توزیع شود که نمونه‌های آن در پروژه‌های بزرگ و کوچک مشهود است.

مترو، رینگ چهارم، مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان، نمایشگاه بین المللی اصفهان و بسیاری دیگر از پروژه‌های بزرگ در هسته مرکزی شهر یا محلی که ظرفیت اجرای آنها نبوده، قرار ندارد بلکه از مناطق محروم آغاز شده به مناطق مرکزی می‌آید و بار دیگر به مناطق حاشیه شهر می‌رود تا عدالت فضایی در پروژه‌های بزرگ اینگونه برقرار شود.

حلقه حفاظتی شهر به عنوان پروژه محرک توسعه آبادانی و رفاه را برای مناطق کمتر برخوردار به ارمغان می‌آورد تا راه‌های دور را نزدیک کند، همه این پروژه‌ها به طور مستقیم در زندگی مردم آن مناطق تأثیرگذار است.

در حال حاضر در محله‌های حصه و زینبیه عدالت فضایی به خوبی ملموس است، خوشبختانه امروزه در تمام مناطق شهر پروژه‌های زیادی افتتاح شده و یا آماده افتتاح است؛ در محله زینبیه علاوه بر احداث ورزشگاه رستم، ورزشگاه سهراب نیز در آستانه افتتاح است همچنین در زینبیه کتابخانه احداث شده و تمام معابر و کوچه‌های حصه آسفالت شده است؛ در همت آباد طرح‌های خوبی اجرا شده همچنین در خیابان‌های بهشت و بهستان و پارک‌های منطقه ۹ پروژه‌های خوبی اخیراً اجرا شده است.

در منطقه رهنان سینما مهتاب و پارک شهدای مدافع حرم احداث شده است، همچنین در بودجه سال آینده شهرداری برای آزادسازی ایستگاه مترو رهنان اعتبار لازم در نظر گرفته شده است.

یک هزار و ۴۴۰ طرح طی سه سال گذشته در شهرداری اصفهان در دستور کار بوده است، اغلب این طرح‌ها در راستای حفظ محیط زیست بوده است.

تراکم فروشی در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان به ۳۰ درصد رسیده است، این در حالی است که بخش عظیمی از بودجه را از محل درآمدهای پایدار تأمین خواهیم کرد.

با توجه به انجام اقدامات فرهنگی در شهر، جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را برای کودکان شهر دائمی کردیم و برای ایجاد نشاط و شادابی سینما را به بلوچستان بردیم.

گردشگری یکی از محورهای اصلی شهرداری در این دوره مدیریت شهری بوده و نگاه ما به این موضوع معطوف بوده چرا که معتقدیم اصفهان می‌تواند محرک توسعه گردشگری ایران باشد.

وقتی چهارباغ عباسی به میدان امام (ره) وصل می‌شود در واقع زمینه جذب گردشگر فراهم می‌شود، در این راستا با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ توافق‌های لازم انجام شده است.

ضمن تاکید بر ضرورت توسعه گردشگری، اولویت نخست بودجه شهرداری گردشگری خواهد بود و در برنامه ۱۴۰۵ نیز بر این موضوع تمرکز جدی شده است.

اصفهان، محرک توسعه گردشگری برای ایران است و اینکه توانستیم در قالب نشست‌های چهارشنبه با سفرا، اصفهان را به خواهرخوانده‌های شهر معرفی کنیم، با همین هدف بوده است که امیدواریم اقداماتی که توسط مدیریت شهری شده، توسط وزارت خارجه بیان شود.

توافق نهایی برای فروش هتل در جهان‌نما انجام شده و بهره‌برداری از آن باعث رونق این ساختمان می‌شود.

شورای نامگذاری حتی پیش از تشکیل شوراهای شهر وجاهت قانونی دارد و تصمیماتی که در آن گرفته می‌شود، فرایند قانونی دارد؛ مصوبات شورای شهر نیز در فرمانداری به عنوان نماینده حاکمیت اگر با موازین قانونی مغایر نبود، نهایی می‌شود، بنابراین اگر نخواهم مصوبات را اجرا کنم، مقابل قانون ایستاده‌ام.

ما طرح‌ها و زیرسازی‌های گذشته را نیز مورد استفاده قرار خواهیم داد و هدر رفت منابع را در نظر نداریم.

هدف ما در برنامه ۱۴۰۵ افزایش بهره وری‌ها در شهر است، هدف ما کاهش هزینه‌ها و ارزان زندگی کردن در اصفهان است و نگاه آن نیست که شهر گران اداره شود و باری بر دوش مردم باشد.

اصفهان برای بسیاری از شهروندان ایران است و افراد زیادی روزانه از این شهر تردد می‌کنند، در این زمینه باید خدمات ارائه شده در این شهر در سطح ملی باشد.

اقدامات شهرداری با نگاه فرهنگی اجتماعی است، در زمینه دریافت عوارض آلایندگی و محل هزینه آن باید توجه داشت پروژه‌هایی که در زمینه حمل و نقل عمومی به بهره‌برداری رسیده همه در راستای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی بوده است.

ما در نظر داریم شهر را زیست پذیر کنیم، در این زمینه بازنگری در اجرای خطوط دوچرخه را انجام دادیم و بخش زیادی از این پروژه را اجرایی کردیم.

پایانه عاشق آباد راه‌اندازی شده است، در دارک نیز بهره برداری از یک پایانه را در دستور کار داریم تا مسافران شهرستان‌های شمالی استان از این نعمت استفاده کنند.

با توجه به وجود ۷۰ کیلومتر مسیر انتقال آب در شهر اصفهان، در این زمینه باید توجه داشت که در برنامه ۱۴۰۵ کاهش آلاینده‌های جوی در اولویت است و در این زمینه ما ایجاد زیرساخت‌ها برای این امر را در دستور کار داریم.

در خصوص اشتباه رخ داده در زمینه انتخاب نام شهدا برای یکی از سرویس بهداشتی‌های اصفهان، باید توجه داشت در این زمینه معاون خدمات شهری و حراست شهرداری پیگیری فوری انجام دادند و این اشتباه سهوی را مدیریت کردند. این عمل ناپسند باید به شدت پیگیری و برخورد شود، در این زمینه برخورد خوبی صورت گرفت و باید در این زمینه اطلاع رسانی شفاف صورت گیرد.

بسیاری از کارکنان شهرداری وابسته به خانواده شهدا هستند و بنده به نمایندگی از شهرداری از همه خانواده معظم شهدا عذرخواهی می‌کنم و اجازه نخواهم داد در حوزه مسئولیت من چنین اتفاقاتی روی دهد.

ما و خانواده شهدا و فرزندان شهدا این موضوع را مطرح می‌کنیم که اجازه نمی‌دهیم از کسی از بیرون از اشتباه پیش آمده بهره برداری کند، امروز انسجام داخلی امری ضروری و اساسی است و همه باید به این امر توجه داشته باشند و همه باید مراقبت بیشتری داشته باشیم تا شاهد چنین رفتارهایی نباشیم.

در خصوص نامگذاری خیابانی به نام آیت الله طاهری و درخواست ارتش برای تغییر نام این خیابان به نام شهید آیتی، در این زمینه درخواست ارتش بعد از اعلام شورای نامگذاری بوده و ما پیشنهاد دادیم که در منطقه گل نرگس، خیابان جدیدی در دستور کار است که نام آن را با مصوبه شورا به نام این شهید نامگذاری خواهیم کرد.

چنانچه خانواده شهید آیتی اگر درخواست دیگری هم در خصوص نامگذاری داشته باشند مورد استقبال قرار خواهیم داد.

در خصوص تغییر ورودی گلستان شهدای اصفهان نیز در این زمینه باید توجه داشت که سالن اجتماعات این مکان را افتتاح کردیم، امام جمعه اصفهان در این زمینه درخواست آزادسازی را داشتند و ما با آزادسازی صورت گرفته حصارهایی را برداشتیم، با توجه به توسعه صورت گرفته ورودی‌هایی را در دستور کار داریم چرا که این ورودی‌ها نیاز گلستان شهدا است.

در نظر داریم در گلستان شهدا پیرایش‌هایی را داشته باشیم، این پروژه در نزدیکی قبر آیت الله طاهری نیست، همه نظرات در خصوص سیاسی بودن تغییر ورودی اشتباه است و نباید این موضوعات مطرح شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4989

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.