• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

اختصاص ۱,۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه محله محوری در سال ۱۴۰۱/اتوبوس ها و تاکسی‌های شهر برقی می‌شود

  • کد خبر : 9241
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
اختصاص ۱,۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه محله محوری در سال ۱۴۰۱/اتوبوس ها و تاکسی‌های شهر برقی می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فعالیت شوراها، گفت: شوراهای اسلامی شهر از جنس مردم است؛ از این رو طی ادوار گذشته اعضای آنها تلاش کرده‌اند بیشترین خدمت را به مردم ارائه کنند؛ در هفت ماه گذشته نیز شهرداری با سرعت بیشتری فعالیت می‌کند.

به گزارش ریاح، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نخستین کنفرانس خبری خود، اظهار کرد: اصحاب رسانه نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و ساخت اجتماع بر اساس اخبار و اطلاعات دقیق دارند.

وی با اشاره به فعالیت شوراها، افزود: شوراهای اسلامی شهر از جنس مردم است؛ از این رو طی ادوار گذشته اعضای آنها تلاش کرده‌اند بیشترین خدمت را به مردم ارائه کنند؛ در هفت ماه گذشته نیز شهرداری با سرعت بیشتری فعالیت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به تصویب بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: لایحه بودجه اواخر دی‌ماه به شورا ارائه شد، حفظ ساختار کلی لایحه بودجه از جمله اهداف شورا بود اما پس از بررسی، تغییراتی در آن اعمال شد و در نهایت بودجه سال آینده شهر اول اسفندماه به تصویب رسید.

تکمیل پروژه‌های عمرانی شاخص شهر در بودجه به طور ویژه دیده شد؛ به طور مثال بودجه خط دو مترو و سالن اجلاس، برای سرعت در اجرای آنها، افزایش یافت.

طی هفت ماه گذشته ۳۳ جلسه علنی و ۵۵ جلسه کمیسیون تلفیق برگزار شده است؛ در این دوره همچنین تصمیم گرفته شد کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار نیز به کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر افزوده شود.

در دوره جدید سعی کردیم اگر مشکلی در شهر وجود دارد، مرتفع کنیم، زیرا معتقدیم اگر در بعضی قوانین مردد ماندیم باید بدون عدول از قانون به نفع مردم حرکت کنیم.

بیش از ۹۵ درصد در همه محیط‌های اداری با سلامت کار می‌کنند، اما یک درصد تخلف ناچیز نیز وجود دارد و باید در شهرداری مطمئن شویم این تخلف وجود دارد یا به صفر رسیده است؛ در همه ادوار مدیریت شهر اطلاع رسانی دقیق و صریح داشتیم و در دوره جدید هم تاکید بیشتری بر این موضوع شده است.

اختصاص ۱,۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه محله محوری در سال ۱۴۰۱

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۱ نسبت به بودجه امسال ۴۱ درصد رشد داشته است، گفت: مناطق شهر به لحاظ کالبدی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی بسیار با هم فاصله دارند که در کوتاه مدت رفع نمی‌شود، البته باید بدانیم اینکه مناطق مشابه هم بشوند، ممکن است امکان‌پذیر نباشد، اما در تلاش هستیم تا محلات را به شرایط آرمانی برسانیم.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ محله در شهر وجود دارد که رسیدگی به ۹۰ محله توجه ویژه می‌خواهد، افزود: در این راستا بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال آینده ۳۰ محله به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته به طوری که ۱,۱۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ محلات دیده شده است، همچنین میز محلات نیز در شهرداری ایجاد شده است تا نیازسنجی از مردم انجام شود.

قبور لاکچری در باغ رضوان اصفهان نداریم

نورصالحی با اشاره به وضعیت خرید قبر در باغ رضوان، گفت: در گذشته در باغ رضوان هزینه‌هایی به عنوان همیاری و خودیاری گرفته می‌شد که بسیار پررنگ بود، اما با قاطعیت می‌گویم به حساب افراد نرفته است، بلکه همه ارقام به حساب باغ رضوان واریز شده و دلیلشان برای دریافت این ارقام درآمد کم این سازمان بوده است، اما اکنون دریافت هر گونه رقم مازاد ممنوع شده و صددرصد اطمینان می‌دهم جز آنچه شورای اسلامی شهر مصوب کرده اضافه‌تر دریافت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه قبور لاکچری در باغ رضوان اصفهان نداریم، تصریح کرد: با توجه به ورودی‌های متفاوت آرامستان دیگر قطعات اول و آخر باغ رضوان معنا ندارد.

اگر در گذشته باغ رضوان رقمی به عنوان خودیاری از فردی گرفته است، می‌توانیم برای بازگشت آن رقم اقدام کنیم.

اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهر برقی می‌شود

نورصالحی از ورود نخستین اتوبوس برقی به شهر خبر داد و گفت: امیدواریم با توجه به وضعیت آلودگی هوای شهر اصفهان حرکت اتوبوس‌های برقی در شهر اصفهان توسعه یابد

تولیدکنندگان داخلی نیز ساخت اتوبوس‌های برقی را آغاز کرده‌اند، در این راستا با مشارکت سرمایه گذار و شهرداری خطوط اتوبوس برقی در شهر ایجاد می‌شود.

با توجه به قولی که داده شده از سوی تولیدکنندگان و ورود بیش از ۳۰ هزار خودرو برقی به بازار بتوانیم تاکسی‌های شهر را نیز برقی کنیم.

وی با بیان اینکه تا شهریور سال آینده، ۱۴ ایستگاه شارژ برقی خودروهای هیبریدی احداث می‌شود، تصریح کرد: برای بازسازی اتوبوس‌های فعلی و خرید اتوبوس برقی در بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان دیده شده است.

در حوزه نرم افزاری نیز برای رفع معضل ترافیک شهر هم باید اقداماتی انجام شود باید نقاط دسترسی به مترو را اگر محدود است فعال کنیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های شاخص زیست محیطی ادامه داد: برای رینگ چهارم حلقه ترافیکی شهر نیز در سال آینده ۸۰۰ میلیارد تومان و برای خط دوم مترو که تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت داشته، ۱,۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیده شده است.

آغاز انتقال مطب پزشکان به شهرک سلامت

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه وضعیت ترافیک شهر راضی کننده نیست و باید بهبود یابد، گفت: احداث شهرک سلامت در کشور منحصر به فرد است چرا که این ایجاد شهرک در شرق اصفهان در توسعه توریسم سلامت و کمک به بهبودی بیماران تأثیر بسزایی دارد.

انتقال مطب پزشکان از هسته مرکزی شهر را با کمک پزشکان و سرمایه‌گذار آغاز کردیم تا تراکم در این نقاط کمتر شود.

ساختمان‌های شهر به فیبرنوری مجهز می‌شود

نورصالحی در خصوص تحقق شهر هوشمند، گفت: وقتی از هوشمندسازی صحبت می‌کنیم در واقع همه صنوف فعال در حوزه IT باید به سمت این شاخص به صورت کامل حرکت کنند، فعالیت شهرداری تنها در این مسیر کارساز نیست .

با کمک مخابرات بسترسازی‌ها برای حرکت به سوی شهر هوشمند در کل یک محله اجرا خواهد شد و ظرف چهار سال از یک محله به کل شهر این طرح توسعه می‌یابد و همه ساختمان‌ها در شهر مجهز به فیبر نوری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ایجاد میز هوشمند در شهرداری، تصریح کرد: در بودجه سال آینده برای هوشمند سازی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

بخش عمده آلاینده‌های اصفهان مربوط به به صنایع است

اینکه درصد آلایندگی خودروها و صنایع چند به چند است اختلاف وجود دارد اما با توجه به کار علمی انجام شده دلیل عمده آلاینده‌ها صنایع است، بنابراین معتقدیم صنایع دیگر نباید توسعه یابند و البته شهر نیز متقابلاً به دنبال توسعه نباشد چون جمعیت و افزایش آن نیز افزایش آلاینده‌ها را به دنبال دارد.

نورصالحی در خصوص فعالیت مشعل‌های مازوت‌سوز، تصریح کرد: هر چند با حکم قضائی پلمب یکی از مشعل‌های مازوت سوز باز شد اما همه مقامات استان و شهر متفق‌القول هستند که این کار انجام نشود، اما خوب این کار فرااستانی بود.

در استان اصفهان یک میلیون و ۷۰۰ هزار مهاجر داریم که این رقم در شهر ۵۰۰ هزار نفر است و به تبع مشکلات خود را به همراه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص وضعیت حاشیه نشینی در این کلانشهر اظهار کرد: اصفهان به لحاظ حاشیه نشینی در بین کلانشهرهای دیگر وضعیت بهتری دارد، اما باید برای رفع مشکلات موجود تلاش کرد.

برای مهاجرت‌های داخلی باید قانون وضع کنیم

معتقدم برای مهاجرت‌های داخلی باید قانونی وضع کنیم و در خیلی از موارد ما معلول محسوب می‌شویم و علت مشکلات را در جاهای دیگر پیدا کرد و باید تلاش کنیم شعار ندهیم و بر انجام تمرکز کنیم.

نورصالحی با بیان اینکه توسعه کسب و کار را باید در عرصه دانش بنیان دنبال کنیم، ادامه داد: با وجود اینکه ۱۰ درصد نخبه علمی کشور را داریم اما چون فضای کار کم است، نخبگان ترجیح می‌دهند مهاجرت کنند، بنابراین باید با حمایت بیشتر، نخبه‌های علمی و صنعتی را در اصفهان نگه داریم.

لزوم تقویت گردشگر داخلی در اصفهان

باید در حالی که اشتغال را حفظ می‌کنیم به دنبال کاهش آلودگی هوا هم باشیم که یکی از صنایع پاک گردشگری است در این حوزه نیاز به زرق و برق خاص نداریم، زیرا با آثار میراثی ارزشمندی که در اصفهان وجود دارد، ظرفیت جذب گردشگر مهیا است، ورود گردشگر خارجی به دلیل تحریم‌ها و شیوه کرونا کاهش یافته است، بنابراین باید گردشگر داخلی را تقویت کنیم.

صفر کردن هزینه صدور پروانه ساخت هتل در گذشته ابطال شده بود که در راستای حمایت از حوزه گردشگری با اعمال تغییراتی این لایحه را برای تصویب مجدد به صحن شورا خواهیم آورد.

کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی و شورای شهر اقدامات ارزشمند و همکاری خوبی با هم در این حوزه آنجا داده‌اند، در این راستا بهتر است فضای مثبت و خوب شهرمان را به هم نشان دهیم و فقط موارد منفی را بازگو نکنیم.

نورصالحی در خصوص وضعیت زاینده رود و بحران کم آبی گفت: شورای ششم پیگیر موضوع آب است و در این زمینه مطالبات جدی داریم، با توجه به اینکه نماینده مردم اصفهان هستیم می‌توانیم صدای خودمان را بلند کنیم و خوشبختانه در بیشتر جلساتی که با موضوع آب در استان و کشور برگزار می‌شود، حضور داریم.

حمایت مدیریت شهری از مطبوعات

وی با اشاره به حمایت این شورا از مطبوعات تصریح کرد: برای کمک به مطبوعات بودجه یا ردیف تعریف شده‌ای نداریم، اما می‌توان از محل بودجه فرهنگی کمک‌هایی انجام داد، زیرا به صورت صریح به اینکه در چه بخش‌هایی هزینه شود اشاره نکرده و فقط عنوان بودجه فرهنگی را بر روی خود دارد.

لازم است به عدالت در اطلاع رسانی توجه ویژه شود و آنچه در این موضوع به دست شورا می‌تواند انجام شود باید صد در صد باشد در این راستا به رسانه‌های غیر شهرداری نیز باید توجه بیشتری شود.

به دلیل ملاحظات اجتماعی به نمایشگاه اکسپو دوبی نرفتیم

وی با اشاره به بازدید از نمایشگاه اکسپو دوبی، خاطرنشان کرد: بازدید از این نمایشگاه کار خوب بوده است، تعدادی از مسئولان استان از این نمایشگاه بازدید داشته‌اند و تعداد کمی از مدیران شهری نیز با هزینه خود و گرفتن مرخصی به این نمایشگاه رفته‌اند، اما اعضای شورا به دلیل ملاحظات اجتماعی ترجیح دادند به این بازدید نروند.

نورصالحی در خصوص تعطیلی دفاتر تسهیلگری ادامه داد: در بودجه ۱,۴۰۱ پنج میلیارد تومان برای فعالیت دفاتر تسهیل‌گری در ۱۵ منطقه پیش بینی شده است و اینکه گفته می‌شود در زمان ما این دفاتر تعطیل شدند را باید پیگیری کنیم که صحت دارد یا خیر.

عضو سیزدهم شورا هفته آینده به صحن شورا دعوت می‌شود

وی با اشاره به معرفی نفر سیزدهم شورای اسلامی شهر، گفت: شورای شهر در معرفی عضو سیزدهم شورا کوتاهی نکرده است و این روند قانونی معرفی اعضای علی‌البدل و نپذیرفتن دو نفر آنها برای حضور در شورای شهر موجب شده مراسم تحلیف به تأخیر بیفتد و هفته آینده دیگر عضو علی‌البدل به صحن دعوت شده است.

۱۵ نفر از کارکنان شهرداری به دلیل تخلف برکنار شدند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص فعالیت مدیریت شهری برای مبارزه با فساد، اظهار کرد: اگر حساسیت بر روی برخورد با فساد وجود داشته باشد، سیستم نیز فعالیت خود را بر اساس آن تنظیم می‌کند، متأسفانه قبل این حساسیت‌ها کم و کارچاق‌کنی رواج یافته بود، البته شورای شهر دوره قبل نیز به آن انتقاد داشت و سفارش کردند که جدی پای این کار بایستیم در این راستا و با پیگیری انجام شده نزدیک به ۱۵ نفر به دلیل تخلفات برکنار شدند، چه در داخل و چه خارج شهرداری و این در حالی است که فعالیت ۹۹ درصد پرسنل صحیح و سالم است، اما آن دو درصد متخلف آبروی دیگران را هم تحت تأثیر قرار می‌دهند.

هر پدیده منفی را نمی‌توان یک شبه برطرف کرد اما این حساسیت بر پیگیری و کاهش تخلفات وجود دارد.

نورصالحی در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی، ادامه داد: کار این نیست که مثلاً خط سوم مترو را آغاز کنیم و بگوییم کار کردیم، نه ما معتقدیم کار باید با برنامه باشد، اینکه اسم ما بلند شود پس برویم فلان کلنگ را بر زمین بزنیم کار درستی نیست.

بر اساس قانون، اراضی نظامی باید منتقل شود و متأسفانه ناخواسته و یا خواسته پروژه‌هایی با پیش بینی و برنامه‌ریزی کمتر و ضعیف‌تر به شهر ملحق شده و البته برعکس آن را هم داریم، اما معتقدیم شهر به این توسعه‌ها نیاز ندارد منطقی است که در بافت فرسوده توسعه درونی انجام داد.

تصمیم به خرید ناوگان حمل و نقل جدید داریم

میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی اصفهان در گذشته چهار سال بود که این عدد به ۱۰ سال رسیده این در حالی است که عمر مفید اتوبوس‌ها همین ۱۰ سال ذکر شده، بنابراین باید ناوگان جدید جایگزین آن شود از این رو تصمیم به خرید ناوگان جدید داریم.

در گذشته هر دستگاه اتوبوس را ۵۶۰ میلیون تومان می‌خریدیم و اکنون این عدد ۱۰ برابر شده است و اگر اتوبوس برقی هم بخواهیم بخریم رقم ۲۰ برابر است.

نورصالحی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی رویکرد بودجه ۱۴۰۱ است، زیرا حجم کارها زیاد و منابع محدود است، گفت: سرفاصله رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها زیاد شده که تذکر درستی است، اما باید توجه داشت از ۱۲۰۰ اتوبوس فعال در سال ۹۶ به ۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر رسیده‌ایم.

نرخ تاکسی و اتوبوس زیاد نیست و طولانی‌ترین خط اتوبوس از میدان استقلال تا پایانه صفه به طول ۲۰ کیلومتر ۱,۵۰۰ تومان است، البته شهرداری نرخ ترجیحی برای برخی از اقشار ضعیف جامعه دارد.

هنوز قیمت و نرخ تاکسی و اتوبوس برای سال ۱۴۰۱ مصوب نشده اما تلاش می‌کنم نرخ اضافه نشود.

اتوبوس برقی توجیه‌پذیرتر از تراموا است

وی به فعالیت تاکسی‌های شهر نیز اشاره کرد و گفت: تاکسی‌ها شهر با فعالیت تاکسی‌های اینترنتی مورد ظلم قرار گرفتند و آسیب پذیر شدند که در این راستا ضرورت دارد از آنها حمایت کنیم.

با توجه به اینکه فقط مطالعات تراموا در شهر انجام شده معتقدیم توسعه اتوبوس برقی به جای تراموا منطقی‌تر و توجیه‌پذیرتر است، زیرا ناوگان تراموا گران است و در برنامه ما نیز ایجاد تراموا نیست.

سامانه شفافیت اواخر فروردین ماه فعال می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح شفافیت، اظهار کرد: طرح شفافیت از اول بهمن با فعالیت کمیته سلامت اداری عملیاتی شد، همچنین سامانه سوت زنی نیز در شورا فعالیت خود را آغاز کرد، بنابراین هر گونه تخلف را می‌توان در آن برای بررسی ثبت کرد، اما سامانه شفافیت به دلیل اینکه هنوز اطلاعات آن تکمیل نشده از اواخر فروردین ماه فعال می‌شود.

جلسات شورای شهر به صورت زنده پخش می‌شود و در دسترس عموم است، اما اگر اصحاب رسانه تمایل به حضور در جلسات را دارند با توجه به شرایط کرونایی می‌توان ترتیبی اتخاذ داد تا به صورت محدود هر بار حضور داشته باشند.

اینکه چند شهر میزان حقوق همه کارکنان خود را روی سایت بارگذاری کرده‌اند مورد اعتراض کارکنان قرار گرفته است، چون معتقدند هر فرد حقوقی دارد و باید اسرار شخصی آنها تا جایی که قانون اشاره کرده مورد توجه قرار گیرد، البته بحث حقوق‌های غیرمتعارف و نجومی غیر از این موضوع است.

ارتقا کیفیت زندگی در بافت فرسوده شهر

در ذیل کمیسیون شهرسازی و معماری کمیته بافت فرسوده داریم که هر چه بیشتر به این بافت‌ها ورود کنیم کیفیت زندگی شهروندان را می‌توان ارتقا داد، همچنین صدور پروانه به معنای تراکم فروشی نیست، اما اگر فراتر از قانون کاری انجام شد باید با آن برخورد کرد.

موافق دفن اموات در محلات نیستیم

اگر آرامستانی در غرب شهر اصفهان ایجاد شده بود اکنون دیگر دفن در آرامستان های محلی نداشتیم، ما موافق دفن اموات در محلات شهر نیستیم و با محدود شدن آنها موافق هستیم.

عنوان نهضت آسفالت فریبنده است، اما شهرداری هر جا نیاز باشد آسفالت معابر را انجام خواهد داد، در این راستا اقداماتی که در گذشته برای آماده سازی شهر برای سال نو انجام می‌شد نیز اکنون در دست انجام است.

فعالیت شورا در راستای جوانی جمعیت

اینکه گفته می‌شود شهردار همه مدیران قبلی را تغییر دهد دیدگاه نادرستی است و نقدی بر آن حتماً وجود خواهد داشت و اینکه گفته شود مدیری که شش ماه است بر سر کار آمده اگر خوب کار نکرده تغییر نکند هم اشتباه است باید عملکرد آنها را ارزیابی کرد.

شورای اسلامی شهر بر اساس وظایفی که دارد در راستای جوانی جمعیت اقداماتی را انجام می‌دهد و از مردم نه تنها طلبکار نیستیم بلکه بدهکار آنها نیز هستیم و شاید خبررسانی در این زمینه ضعیف است که به من و افراد دیگر مرتب است.

اواخر دوره قبل پروژه‌هایی در شهر کلنگ زده شده اما طرح، بودجه و اعتبار نداشت، اما در این دوره در نظر داریم واقعی حرکت می‌کنیم تا شاهد چنین موارد مشابه‌ای در شهر نباشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9241

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.