• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران:

اختتامیه جشنواره “گوهرهای فاطمی” به میزبانی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی برگزار شد

  • کد خبر : 2817
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۳۷
اختتامیه جشنواره “گوهرهای فاطمی” به میزبانی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی برگزار شد
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: همانطور که پاسداری از مرزهای فیزیکی بر عهده فرماندهان و مسئولان ارتش است حفاظت و حراست از مرزهای ایمانی و معنوی نیز به عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

به گزارش ریاح، جشنواره گوهرهای فاطمی با محوریت عفاف و حجاب با حضور مناطق پدافند هوایی شمال غرب (تبریز)، غرب (همدان) و مرکز آموزش درجه داری اراک به میزبانی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی برگزار شد.

در این جشنواره ۳۰۰ اثر در رشته‌های نقاشی، شعر، دلنوشته، کتاب و کتابخوانی، مقاله نویسی، گروه سرود (جمع خوانی و تک خوانی) و ساخت نماهنگ مورد ارزیابی قرار گرفت و از آثار برتر قدردانی شد.

تعدادی از مسئولان اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی به صورت ارتباط تصویری در این آیین حضور داشتند و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیز به صورت ارتباط تصویری در این مراسم به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام والمسملین عباس محمد حسنی نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید محسن فخری زاده و تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره گوهرهای فاطمی، برگزاری این جشنواره را یک اقدام شایسته و موثر در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دانست و گفت: عفاف و حجاب یکی از مهمترین دستورات الهی است که التزام به آن، واجب و عدم التزام به آن، حرام و یکی از گناهان کبیره محسوب می شود.

حجاب یکی از ضروریات دین اسلام می باشد و میزان شخصیت الهی هر بانو بستگی به التزام او به دستورات شارع مقدس دارد و حجاب یکی از احکام مهمی است که خداوند متعال در آیاتی از قرآن کریم به تشریح و تصریح آن پرداخته است.

محبوب ترین بانو در پیشگاه الهی، کامل‌ترین از نظر عفاف و حجاب است، هدف شارع مقدس از وجوب حجاب، تامین مصالح دنیوی و اخروی جوامع انسانی به ویژه خود بانوان و جلوگیری از خسارت های ناشی از عدم رعایت حجاب و عفاف است.

شارع مقدس در وجوب حکم حجاب به دنبال رساندن خیر به جامعه خصوصا بانوان است، اگر سنگر حجاب فرو بریزد نخستین کسی که خسران می بیند بانوان هستند که متحمل ضرر و خسارت های جبران ناپذیری خواهند شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به مسئولیت همه فرماندهان و مسئولین در نهادینه کردن فرهنگ حجاب و گفتمان سازی حجاب در مجموعه تحت مدیریت خود اشاره کرد و گفت: همانطور که پاسداری از مرزهای فیزیکی بر عهده فرماندهان و مسئولان ارتش است، حفاظت و حراست از مرزهای ایمانی و معنوی نیز به عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

استکبار جهانی به این نتیجه رسیده است که در صورتی که بتواند سنگرهای معنوی و ایمانی را در یک جامعه در هم کوبد هیچ نیازی به مداخله نظامی نخواهد داشت و به راحتی جامعه، تسلیم خواهد شد.

حجاب یکی از قوانین لازم الاجرا در کشور است و جنبه حاکمیتی و مدیریتی دارد، در این مورد کسی حق ندارد سلیقه‌ای عمل کند همانطور که در قوانین راهنمایی و رانندگی کسی حق ندارد هر طور که می خواهد رانندگی کند.

تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب، وظیفه ی آحاد ملت اعم از فرماندهان، مسئولان و حتی عموم جامعه است، بهترین و کاربردی‌ترین روش برای دعوت همگانی به حجاب، روشنگری جمعی و عمومی است.

فضاسازی مناسب با جملات زیبا در مورد حجاب، برگزاری جشنواره ها و مسابقات مختلف اعم از مقاله، کتابخوانی، سرود، شعر، نماهنگ و غیره تنها بخشی از فعالیت های مربوط به دعوت همگانی به حجاب است و ما در جامعه مخالف حجاب نداریم بلکه جاهل به موضوع و حکم حجاب داریم که باید در نخستین قدم این گونه افراد شناسایی شوند و در قدم دوم با رعایت کامل عزت نفس افراد و پرهیز از جوسازی ها و حاشیه سازی‌های بی‌مورد، ضمن دعوت در یک مراسم با آنها در مورد فضائل بی شمار حجاب صحبت شود و آنها را نیز با فلسفه حکیمانه حکم حجاب، آشنا کرد تا به حول و قوه الهی، دشمن را در دستیابی به اهداف شوم خود در این بخش مهم نیز مایوس کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=2817
  • ارسال توسط :
  • منبع : سازمان عقیدتی سیاسی منطقه پدافند مرکزی شهید نصر اصفهانی
  • 243 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.