• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
مدیر خدمات مشتركین آبفای استان اصفهان خبر داد:

اجرای طرح پیمایش انشعابات آب مطابق با کاربری های واگذار شده

  • کد خبر : 5927
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
اجرای طرح پیمایش انشعابات آب مطابق با کاربری های واگذار شده
طرح پایش های دوره ای محسوس و نامحسوس انشعابات آب با هدف نظارت بر انطباق مصرف آب با کاربری های تعیین شده و استفاده متناسب از ظرفیت مشخص شده، با قدرت در حال اجرا است.

به گزارش ریاح، میثم اعلایی مدیر دفتر خدمات مشترکین آبفای استان اصفهان از نظارت دقیق و سخت گیرانه بر مصرف آب در کاربری های مختلف خبر داد و گفت: طرح پایش های دوره ای محسوس و نامحسوس انشعابات آب با هدف نظارت بر انطباق مصرف آب با کاربری های تعیین شده و استفاده متناسب از ظرفیت مشخص شده، با قدرت در حال اجرا است.

این طرح به منظور صیانت از حقوق شهروندان عملیاتی می شود، لازم است مشتركین، آب شبكه توزیع را فقط مطابق با در كاربری مجاز تعریف شده مصرف کنند در غیر این صورت بر اساس ضوابط و اختیارات قانونی موجود، با متخلفان برخورد می شود.

مصرف آب در هر نوع كاربری به غیر از كاربری تعریف شده در قرارداد واگذاری انشعاب آب ممنوع است، نه تنها استفاده از آب شرب برای مواردی همچون ساخت و ساز، غیرمجاز است، بلکه نمی توان از آب كاربری های خانگی برای مصارف غیرخانگی نظیر اماكن تجاری نیز استفاده کرد و انجام این کار خلاف قانون است.

شركت آب و فاضلاب استان برای واگذاری انشعاب به اماكن غیر مسكونی مانند باغ، كارواش، استخر و كاربری هایی از این دست، سیاست سخت گیرانه دارد و با توجه به این که به دلیل وقوع خشکسالی های مستمر، با بحران کم آبی در استان مواجه هستیم، مدیریت مصارف آب شرب و بهداشت در استان از اهمیت به سزایی برخوردار است و سال هاست كه واگذاری آب به مصارف غیر مسكونی مشروط به اخذ تاییدیه در كارگروه تخصیص آب شركت است.

در مواردی كه واگذاری انشعاب به كاربری های غیرمسكونی انجام شود، ظرفیت تخصیص یافته فقط در حد تامین آب شرب و بهداشت كاركنان آن مجموعه خواهد بود و شركت آب و فاضلاب تعهدی در خصوص تامین آب در مصارف غیر از شرب و بهداشت ندارد.

در سال گذشته همه گیری و شیوع ویروس كویید ۱۹ و الزام به رعایت بیشتر نكات بهداشتی از جمله شستشوی مكرر دست ها باعث شد تا متوسط مصرف آب استان پس از حدود یك دهه كه شیب نزولی داشت، با افزایش ۲۰ درصدی مواجه شود.

با وجود این همچنان در سال گذشته ۸۰ درصد از مشتركین خانگی كمتر از ۲۰ متر مكعب آب مصرف كردند و تنها ۱٫۲ درصد از مشتركین مصرف بالاتر از ۴۰ مترمكعب در ماه داشتند.

با توجه به شرایط خاص تابستان پیش رو، از مشتركین این شرکت تقاضامندیم همچون گذشته با بهینه سازی و مدیریت مصرف، با خدمتگزاران خود در شركت آب و فاضلاب استان اصفهان در مدیریت بحران كم آبی تابستان ۱۴۰۰ همكاری تنگاتنگ داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=5927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.