• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
استانها/ اصفهان

اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس با پروتکل‌های بهداشتی در اصفهان

  • کد خبر : 1806
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس با پروتکل‌های بهداشتی در اصفهان
ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری گفت: کلیه اقدامات میدانی با کسب مجوز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد گرفت و در صورت اخذ مجوز از ستاد مقابله با کرونا، راهپیمایی خانوادگی نیز خواهیم داشت.

به گزارش ریاح نیوز، امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز استان اصفهان درخصوص بیماری کرونا، برنامه‌های هفته دفاع مقدس نیز تغییر کرده است.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری تصریح کرد: در آستانه چهلمین سالگرد دفاعی هستیم که از جهات مختلفی مقدس است، بعد از جنگ‌های صدر اسلام نمونه‌ای مثل این هشت سال مقابله با استکبار جهانی که از عراق پشتیبانی می‌کردند، نداشتیم.

وی بیان داشت: روح معنویتی که در جبهه‌ها حاکم بود، این دفاع را مقدس کرد، این حماسه و مجاهدت برگرفته از نهضت عاشورای حسینی بود، مجاهدت رزمندگان دفاع مقدس امروز با مدافعان حرم و … در منطقه و جهان هم تجلی پیدا کرده است.

آذرافروز عنوان کرد: دفاعی بودن جنگ هشت ساله دیگر مشخصه دفاع مقدس است؛ در این هشت سال حتی آفندهای ما هم حنبه دفاعی داشت، اگر ارتش عراق را در خاک خودش هم دنبال کردیم برای کشورگشایی نبود بلکه برای دفاع بود و دوباره به کشور برگشتیم اما تمام این‌ها با روحیه آفندی همراه بود.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری گفت: یکی دیگر از مشخصات جنگ تحمیلی، حالت‌های عارفانه در رزمندگان و خواندن ادعیه در جبهه‌ها، توسل به ائمه، پیروی از فرامین امام خمینی (ره) و توکل به خدا بود، شاید بعد از جنگ‌های صدر اسلام، نظیری نداشت به همین دلیل باید دفاع مقدس را قدر بدانیم.

وی اظهار داشت: شهادت طلبی و نترسیدن از مرگ، شاخصه مهم و قوی نیروهای مسلح و فرماندهان ما بود هرکسی که در جبهه‌ها بوده باید آن فرهنگ را به دیگران هم منتقل کند.

۹۰ درصد از آزادگان، جانباز هستند

آذرافروز با بیان اینکه ۴۲ هزار و ۸۷۹ آزاده داشتیم، افزود: ۸۰ درصد این افراد رزمنده بودند و ۴۵۰ نفر از آزادگان در زندان‌های بعث شهید شدند؛ ۹۰ درصد از آزادگان جانباز هستند که نشان می‌دهد که تا آخرین فشنگ و رمق خود می‌جنگیدند و مانند بعثی‌ها نبود که به راحتی تسلیم شوند.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری تصریح کرد: در نبرد بیت‌المقدس، حدود ۱۹ هزار نفر اسیر گرفتیم این تعداد تا جایی بود که نیرو برای جمع‌آوری آن‌ها کم داشتیم؛ هم‌چنین بسیاری از آزادگان در زمان اسارت به کمالات فراوان رسیده و بعد از اسارت نیز به مقام‌های عالی رسیدند.

وی بیان داشت: شورای هماهنگی دفاع مقدس برنامه‌هایی را از سوم خرداد تا انتهای سال به مدت ۴۳ هفته در قالب سه قله تدارک دیده که در یکی از این قله‌ها نقش اصفهان در دفاع مقدس پیش‌بینی شده است که احتمالاً با ارتباط ویدیوکنفرانسی با رهبر معظم انقلاب، این برنامه آغاز خواهد شد.

آذرافروز گفت: به یگان‌ها غرفه داده شده است که با قرار دادن تجهیزات و … می‌توانند نقش خود در دفاع مقدس درنیروی هوایی، زمینی را تبیین کنند.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری اظهار داشت: در تمامی کشورهای دنیا می‌بینیم که انتهای جنگ‌ها گرامی داشته می‌شود اما در جمهوری اسلامی ایران ابتدای آن را گرامی می‌داریم، چون جنگ تحمیلی برکات زیادی برای ما داشت.

وی تصریح کرد: هرگونه نیازی که در نیروهای ما وجود داشته باشد، سریعاً در داخل طراحی و تولید می‌شود؛ نیروی انتظامی ما ۲۴ ساعته خدمت می‌کند و سپاه پاسداران را نیز هرروز شاهد پیشرفت آن هستیم.

آذرافروز مطرح کرد: هفته دفاع مقدس امساا تغییراتی به‌ویژه در بخش رژه در سطح کشور داشت، امسال رژه برای حفظ سلامت مردم برگزار نخواهد شد و ارتش میزبان خواهد بود.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری گفت: روز اول یعنی ۳۱ شهریورماه برنامه با عنوان ولایت مداری و همبستگی ملی دنبال می‌شود، که طی آن هر یگانی نقش ولایت و رهبری در انسجام ملی و نمایش اقتدار را خواهد داشت.

وی افزود: روز سه شنبه، اول مهرماه عنوان جوانان، سربازان و دانش‌پژوهان را خواهد داشت که توجه ویژه در حوزه علم و فناوری و ایجاد زمینه ورود جوانان در عرصه دانش پژوهی خواهیم داشت، امروز تغییرات و تحولات شگرفی در زمینه توپخانه انجام شده که برای ۲۲ بهمن یا فروردین نمایش داده خواهد شد.

آذرافروز بیان داشت: عنوان چهارشنبه دوم مهرماه، تولید ملی، آمادگی دفاعی و خودباوری است که محور کار توجه به نفش متعهدانه متخصصین در جهش تولید و اهمیت پدافند غیرعامل است.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری تصریح کرد: روز پنج‌شنبه سوم مهرماه برنامه‌های مختلفی داریم، شهیدان، ایثارگران و فخرآفرینان عنوان برنامه است که تجلیل از ایثارگران، جانبازان، مدافعان حرم و … و عطرافشانی گلستان شهدا و دیدار با خانواده شهدا داریم و در میمه و شاهین شهر هم برنامه‌هایی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز جمعه، روز معنویت خانواده و سلامت و بزرگداشت شهدای سلامت در ارتش جمهوری اسلامی است، ارتش ایران از اسفند ۹۸ تاکنون ۵ شهید سلامت تقدیم کرده است که دو نفر پزشک بودند و سه نفر پزشکیاران و به درجه شهادت نائل شدند.

کلیه اقدامات با کسب مجوز و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی‌خواهد بود

آذرافروز گفت: نکته کلیدی این است که کلیه اقدامات میدانی با کسب مجوز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد گرفت و در صورت اخذ مجوز از ستاد مقابله با کرونا، راهپیمایی خانوادگی نیز خواهیم داشت.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری افزود: روز شنبه با عنوان رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه صبر و مقاومت دنبال می‌شود که محورهای تبلیغاتی آن، تبیین حماسه عملیات ثامن‌الائمه است که از پیشکسوتان که در این عملیات حضور داشتند تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین از ایثارگران، جهادگران و رزمندگان دفاع مقدس در هر لباس و سازمان که باشند نیز تجلیل به عمل خواهیم آورد؛ روز یکشنبه نیز عنوان بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی و استکبار ستیزی دارد که محورهای اصلی آن توجه عموم به وحدت ملی و مذهبی با هدف بصیرت‌افزایی در مقابله با استکبار جهانی است.

آذرافروز تصریح کرد: روز آخر هفته دفاع مقدس با عنوان فرماندهان، عزت‌مداران و حماسه آفرینان دنبال خواهد شد که هر سال در گلزار شهدا مراسمی را تدارک می‌دیدیم و امسال نیز با توجه به شرایط پیش آمده باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1806

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.