• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
استانها اصفهان

اجتماع ۱۳آبان در تمام شهرستان های استان

  • کد خبر : 7620
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
اجتماع ۱۳آبان در تمام شهرستان های استان
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: ۱۳ آبان در روز پنج‌شنبه و در روز تعطیلی مدارس است، اما دانش‌آموزان و دانشجویان و نیز آحاد مردم علاقه دارند در روز مبارزه با استکبار در اجتماع مردمی ۱۳ آبان حضور پیدا کنند.

به گزارش ریاح، محمد علی احمدی به مناسبت سالروز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه، در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ کشتار دانش‌آموزان توسط رژیم صفاک پهلوی در دانشگاه تهران و در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام رخ داد؛ این ۳ رویداد دارای هویت مشترک مبارزه با استکبار هستند و به همین دلیل ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده است. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: ۱۳ آبان، فرصت مناسبی برای تبیین استکبارستیزی و افشای توطئه‌های مستکبران علی‌الخصوص آمریکاست؛ مبانی مختلف قرآنی، عقلی، تاریخی و دلایل استراتژیک گوناگون برای مبارزه با استکبار وجود دارد. 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در جمله‌ای اشاره کردند که مردم ایران با انقلاب اسلامی شاه را از این مملکت بیرون کردند و با تسخیر لانه جاسوسی، آمریکا را بیرون انداختند؛ اگر به دلایل مبارزه با استعمار توجه کنیم می‌بینیم که قدرت امروز ایران در منطقه مدیون حرکتی است که امام راحل آن را پایه‌گذاری کردند و مقام معظم رهبری آن را تداوم بخشیدند. 

احمدی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: مبارزه با استکبار پایگاه قرآنی دارد و ذات والای انسانی مستلزم مبارزه با ظلم و استکبار است؛ مبارزه‌ با استکبار بدون شک برای جمهوری اسلامی، قدرت‌آفرین است و این موضوع جزو جدایی‌ناپذیر سیرت انقلاب اسلامی است. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: الهام‌بخشی و توسعه راهبردهای جمهوری اسلامی در گرو مبارزه با استکبار است و وقتی مستضعفان جهان به حرکت جمهوری اسلامی ایران روی می‌آورند، به دلیل شعارها و آرمان‌های اصیل آن است که برگرفته از قرآن کریم و سیره پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) است. 

برجام حاصل گفتمان سازش بود

وی درباره‌ دلایل دیگری که مشی جمهوری اسلامی مبارزه با استکبار شده است، تشریح کرد: وقتی تاریخ استکبار جهانی خصوصاً آمریکا را بررسی می‌کنیم، عهدشکنی‌های مختلف، خصومت‌ورزی‌ها و نقش داشتن در توطئه‌های گوناگون علیه ملت ایران و تغییر نکردن راهبردهای آمریکا علیه ایران، علیرغم تغییرات مکرر صحنه‌ سیاست را مشاهده می‌کنیم که نشان‌دهنده‌ ضرورت مبارزه با استکبار است و نتیجه‌ آن حفظ اقتدار و نیز الگو گرفتن مستضعفان از جمهوری اسلامی است. 

احمدی اشاره کرد: نتیجه رویکرد مذاکره و سازش در دولت تدبیر زیان‌هایی بود که در سال‌های اخیر به آن دچار شدیم؛ برجام نافرجام، حاصل گفتمان سازش بود، اما اقتدار و حفظ عزت مردم نتیجه گفتمان مقاومت و مبارزه فعال با استکبار است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در مورد ویژگی‌های ۱۳ آبان امسال توضیح داد: ۱۳ آبان امسال متفاوت است، زیرا مردم جهان و مردم متوجه این نکته شدند که گفتمان استکبارستیزی بر گفتمان سازش غلبه کرده است و از نشانه‌های آن موفقیت‌های اخیر کشور از جمله در واردات گسترده واکسن و سرعت گرفتن روند واکسیناسیون بود؛ در سطح بین‌الملل نیز خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان علیرغم کشتار زیاد و غارت منابعی که در افغانستان به بهانه ایجاد امنیت انجام داده بود نشان‌دهنده غلبه مقاومت بر استکبار است. 

تبیین برنامه‌های ۱۳ آبان امسال

وی درباره‌ بزرگداشت ۱۳ آبان بیان داشت: سال گذشته به دلیل افزایش شیوع بیماری کرونا، راهپیمایی ۱۳ آبان انجام نشد، امسال با همراهی دولت و تسریع روند واکسیناسیون این برنامه در فضای باز چهارباغ به صورت اجتماع برگزار خواهد شد؛ سیاست‌های اصلی در بزرگداشت ۱۳ آبان امسال، تبیین چرایی مبارزه با استکبار، ثمرات مقاومت و خسارات سازش و اینکه مبارزه با استکبار عین عقلانیت است، برای دانش‌آموزان و دانشجویان است. 

احمدی افزود: به منظور اجرای سیاست‌های فوق برنامه‌ها و تدارکاتی در نظر گرفته شده و ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان متشکل از کمیته‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، فرهنگی، تبلیغات و مراسم تشکیل شد و طی جلسات متعدد برنامه‌هایی برای فضای مجازی و رسانه‌ای، جلسات بصیرت‌افزایی و از همه‌ مهمتر، برگزاری اجتماع مردمی ۱۳ آبان در سطح استان پیش‌بینی شد. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان در روز پنج‌شنبه و در روز تعطیلی مدارس است، اما دانش‌آموزان و دانشجویان و نیز آحاد مردم علاقه دارند در روز مبارزه با استکبار در اجتماع مردمی ۱۳ آبان حضور پیدا کنند و در شهر اصفهان و تمام شهرستان‌های استان این اجتماع برگزار خواهد شد؛ در شهر اصفهان نیز ساعت ۹:۳٠ صبح، در گذر فرهنگی چهارباغ اجتماع مردمی ۱۳ آبان، همراه با برنامه‌های متنوع خواهیم داشت. 

وی اضافه کرد: از جمله‌ دیگر برنامه‌های ۱۳ آبان، همایش دانشجویی روایت تسخیر و سایر برنامه‌هایی است که دانشجویان و تشکل‌های مختلف دانشجویی از ۱۳ تا ۲۵ آبان برگزار می‌کنند؛ علاوه بر این سیرهای مختلف نمایشگاهی با موضوع افول آمریکا، برنامه‌هایی توسط بسیج دانش‌آموزی با عنوان چرایی استکبارستیزی در سطح استان، برنامه خنداننده شو با عنوان آمریکایی‌های پایه‌ خنده توسط آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی در سطح استان، اجرای سرودهای خیابانی همراه با گروه‌های موزیک در ۱۳ نقطه شهر اصفهان از برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت ۱۳ آبان است. 

احمدی اعلام کرد: زنگ استکبارستیزی در روز چهارشنبه، ۱۲ آبان، رأس ساعت ۸:۳٠ در دبیرستان شهید کمالی ناحیه ۶ اصفهان با حضور دانش‌آموزان و با پخش زنده از شبکه شاد به صدا در خواهد آمد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه اذعان کرد: دیدار دانش‌آموزان منتخب با نماینده ولی‌فقیه در اصفهان به همت اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی، خدمات‌دهی پزشکی و درمانی به مردم مناطق محروم و حاشیه شهر توسط دانشجویان و بسیج دانشجویی و اجرای برنامه یک روز شاد در روستا به همراه برنامه‌ها و فعالیت‌های جهادی و برگزاری جشن با همکاری اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی در روستاهای شرق اصفهان، از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت ۱۳ آبان برگزار می‌شود. 

وی همچنین اظهار کرد: مقام معظم رهبری در کنگره بزرگداشت شهدای زنجان فرمودند که باید شهر مزین به تصاویر و نام شهدا باشد و در همین راستا از ۱۳ آبان تا ۲۵ آبان که روز حماسه و ایثار مردم اصفهان است، پویش نامگذاری ساختمان‌ها، مؤسسات و مکان‌های مختلف به نام شهدا را قرار دادیم؛ با همکاری آموزش و پرورش، نامگذاری کلاس‌ها به نام شهدا را خواهیم داشت و امیدواریم که دانشگاه‌ها نیز در این طرح ما را یاری کنند، لازم است تمام دستگاه‌ها و نهادها برای نامگذاری اماکن و کوچه‌ها و خیابان‌ها به نام شهدا تلاش کنند. 

احمدی در ادامه بیان کرد: صدا و سیما برنامه‌های تبیینی، هنری و فیلم‌های مربوط به ۱۳ آبان را پخش خواهد کرد و از جمله برنامه‌های تبیینی نشان دادن سایر کشورها و ملت‌هایی است که با بصیرت خود و با الگو گرفتن از جمهوری اسلامی ایران، شعار مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند؛ همچنین برنامه‌ تبیینی دیگر، پخش سخنان سردمداران آمریکا در مورد ملت ایران و نشان دادن خصومت ذاتی آن‌ها با ملت عزیز ماست. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در پایان از آحاد مردم و گروه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همه دستگاه‌ها و نهادها برای شرکت در اجتماع ۱۳ آبان و هر چه باشکوه‌تر برگزارشدن آن همراه با بصیرت‌افزایی در فضای حقیقی و مجازی دعوت کرد.

انتهای خبر/ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7620

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.