• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
حماس:

اجازه نمی‌دهیم اسرائیل در انتخابات فلسطین مداخله کند

  • کد خبر : 4422
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۴۵
اجازه نمی‌دهیم اسرائیل در انتخابات فلسطین مداخله کند
رهبر حماس در نواز غره تأکید کرد که این جنبش هرگز به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد که در فرآیند انتخابات فلسطین مداخله کند.

به گزارش ریاح، «یحیی السنوار» رهبر حماس در نواز غره بر لزوم برگزاری انتخابات فلسطین به دور از مداخله رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از السنوار گزارش داد: «به سران اسرائیل پیام می‌دهم که ما در جنبش حماس هرگز به آن اجازه نخواهیم داد که در فرآیند انتخابات مداخله کند».

ظاهرا این هشدار السنوار در پی نشست داخلی بین اعضای این گروه بوده که برای انتخابات فلسطین برگزار شده است.

وی تصریح کرد: «اگر [رژیم صهیونیستی] قصد داشته باشد در فرآیند انتخابات ما مداخله کند، محاسباتش را بر هم خواهیم زد و فرآیند انتخاباتی آنها را نیز تخریب خواهیم کرد».

السنوار همچنین گفت که یکی از حقوق طبیعی و ساده ملت فلسطین این است که به وضعیت داخلی خود رسیدگی کند.

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر دی‌ماه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاستی و شورای ملی را تعیین کرد و طی حکمی، اعلام شد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی را ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

دبیران کل گروه‌های فلسطینی، سپتامبر گذشته، طی نشستی در استانبول ترکیه درباره برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات پیاپی (پارلمانی، ریاست جمهوری و مجلس ملی) توافق کردند. در صورت برگزاری انتخابات سه‌گانه مذکور در موعد اعلام شده، این انتخابات برای اولین بار بعد از بیش از یک دهه برگزار خواهد شد.

آخرین بار که فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی انتخابات ریاستی و پارلمانی برگزار کردند، به ترتیب سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ بود که با پیروزی جنبش حماس، جنبش فتح به ریاست محمود عباس آن را به رسمیت نشناخت.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.