• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

ابلاغ دستورالعمل ایمنی به مراکز آموزشی اصفهان/ مدارس متناسب با وضعیت کرونا برنامه‌ریزی کنند

  • کد خبر : 1507
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
ابلاغ دستورالعمل ایمنی به مراکز آموزشی اصفهان/ مدارس متناسب با وضعیت کرونا برنامه‌ریزی کنند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدارس براساس پروتکل‌هایی وزارت بهداشت‌ و‌ درمان و آموزش و پرورش و متناسب با وضعیت بیماری کرونا برنامه‌های آموزشی خود را داشته باشند.

به گزارش ریاح نیوز، به نقل از خبرگزاری فارس، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: پروتکل‌هایی در ستاد‌ ملی کرونا تصویب شده و در استان اصفهان در این زمینه تدبیر شد، دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم به همه هیأت‌ها ابلاغ شده تا همه در محیط‌های باز مراسم را برگزار کنند.

هیأت‌های مذهبی باید کاهش زمان مراسم، اجتماع حداقلی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده مستمر همگانی از ماسک را رعایت کنند، دستورالعمل ایمنی را به همه هیأت‌ها و حسینیه‌ها و اداره تبلیغات اسلامی، شهرداری‌ها، آتش‌نشانی و اداره گاز و برق اعلام کردیم که نسبت به همکاری با هیأت‌ها، برای بررسی ایمنی مراسم اقداماتی را انجام دهند.

اطعام و نذورات باید در بسته‌بندی‌های بهداشتی باشد و پخت‌ و‌ پز به صورت بیرون‌بر و ظروف غیرمشترک انجام شود، توصیه ایمنی ما این است که راه‌های ورود و خروج افراد مشخص و مسیرهای تردد خودروهای امدادی فراهم باشد، علم‌ها برخوردی با شبکه‌های برق نداشته باشند و ایمنی برق و گاز رعایت شود و پروتکل‌های بهداشتی در سرویس‌های بهداشتی نیز رعایت شود.

با توجه به فصل بازگشایی مدارس، براساس پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت‌ و‌ درمان و وزارت آموزش و پرورش درخصوص شیوه‌نامه بازگشایی مدارس ابلاغ کردند، در آموزش‌ و‌ پرورش جلساتی تشکیل شده تا مدارس بر اساس ضوابط متناسب با وضعیت بیماری برنامه‌های آموزشی خود را داشته باشند.

دستورالعمل ایمنی را به آموزش ‌و‌ پرورش‌، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با اولویت پیشگیری از وقوع حوادث، ابلاغ کردیم، باید در هر مدرسه قبل از بازگشایی شورای ایمنی تشکیل شود که با همکاری مدیر مدرسه، اولیامربیان و تیم‌های امدادی جلسه تشکیل داده و حوادثی که در مدرسه ممکن است، اتفاق بیفتد را ارزیابی کنند و راهکارهای لازم برای رفع نواقص را به اجرا درآورند.

سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی، گازرسانی، برق‌رسانی، در مدارس باید ایمن باشد، مدارس نسبت به زدن ماسک، بهداشت سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌ها باید پروتکل‌ها را رعایت کنند و از شیرهای پدالی استفاده کنند که اکثر واحد‌های آموزشی به آن‌ها مجهز شده‌اند، استانداردهای ایمنی سرویس مدارس نیز ابلاغ شده و سیستم گرمایش مدارس کاملا کنترل و بخاری‌های نفتی جمع شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.