• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خبر داد:

ابلاغ دستورات ۴۱ ماده ای شهرداری برای مقابله با کرونا/ روشنایی پارک های شهر اصفهان به ۶۰ درصد کاهش می یابد

  • کد خبر : 1993
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
ابلاغ دستورات ۴۱ ماده ای شهرداری برای مقابله با کرونا/ روشنایی پارک های شهر اصفهان به ۶۰ درصد کاهش می یابد
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از ابلاغ دستورات 41 ماده ای شهرداری اصفهان برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد و گفت: تصمیمات مختلفی در این زمینه گرفته و اجرایی شده است تا فاصله گذاری اجتماعی در شهر تشدید شود.

به گزارش ریاح نیوز، حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان و جانشین رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرداری اصفهان که به صورت ویدئو کنفرانس با بیش از ۴۰ نفر از مدیران ارشد شهرداری اصفهان برگزار شد دستورات ۴۱ ماده ای را ابلاغ کرد.

باتوجه به ایثار و فداکاری کادر درمان، مدیریت شهری همچون گذشته حامی و پشتیبان کادر درمان خواهد بود و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

حفظ سلامت شهروندان از وظایف شهرداری اصفهان است و به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شهرداری همچون گذشته با استفاده از تمام توان خود اقدامات مناسب را  در حد توان انجام خواهد داد.

ضمن تاکید بر اجرایی شدن مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص ابلاغ دستورالعمل ۴۱ ماده ای ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرداری اصفهان، پیرو اپیدمی سوم و بالا رفتن آمار مبتلایان و متاسفانه آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا، دستورالعملی توسط ستاد بیماری کرونا در شهرداری اصفهان تهیه و به تمام مجموعه های شهرداری اصفهان ابلاغ و از روز پنجشنبه اجرایی شد.

استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی الزامی بوده و این اقدام به ویژه در استفاده از مترو و اتوبوس ها باید با دقت بسیار بررسی و پیگیری شود، همچنین فروش بلیت توسط شرکت های مسافربری برون شهری برای مرزهای چهارگانه ملغی و منتفی می شود.

افزایش تعداد اتوبوس ها در ساعات پیک برای افزایش فاصله اجتماعی

ضدعفونی و گندزدایی پایانه های مسافربری، ایستگاه های اتوبوس و ایستگاه های مترو به صورت مستمر صورت می گیرد و شرکت واحد اتوبوسرانی شرایطی را فراهم می کند که در باجه های شارژ کارت بلیت اتوبوس در ایستگاه ها نسبت به ارائه ماسک استاندارد به قیمت مناسب اقدامات لازم صورت گیرد؛ همچنین در ساعات پیک مسافر نسبت به افزایش اتوبوس به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقدامات لازم صورت می گیرد.

اقدامات لازم توسط معاونت فرهنگی اجتماعی و اداره کل ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری اصفهان به منظور اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و هشدار در خصوص استفاده از ماسک و پویش من ماسک می زنم و محدودیت های مصوب ستاد استانی و مدیریت شهری اجرایی می شود.

در خصوص رعایت فاصله اجتماعی در تاکسی ها، تاکسی های شهری حداکثر با سه نفر مسافر سرویس دهی و تردد خواهند داشت و همچنین از کاورهای جداکننده استفاده می کنند.

دستفروشی و اغذیه فروشی در پارک ها ممنوع است

با توجه به مصوبات ستاد استانی و ممنوعیت پیاده روی اربعین و برگزاری مراسم های مرتبط هیچ گونه مجوز برگزاری ایستگاه صلواتی و توزیع نذری صادر نخواهد شد. همچنین باید از فعالیت همه اغذیه فروشی ها و دستفروشان داخل پارک ها ممانعت شود و همچنین اغذیه فروشی های داخل پارک ها تعطیل می شود.

صدور مجوز و برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، جشنواره، نمایشگاه و … تا اطلاع ثانوی اجرایی نمی شود و مجوزهای داربست و … صرفاً در حوزه پیام و برپایی ایستگاه های آوا و نوا صادر می شود.

روشنایی پارک ها به میزان ۶۰ درصد با رعایت مسائل ایمنی و امنیتی کاهش یافته و همه مجموعه های، ورزشی و اسباب بازی سطح پارک ها برای عدم استفاده مسدود می شود.

پارک خودرو در حاشیه زاینده رود ممنوع شد

ورودی های پارک های صفه و ناژوان مسدود و از هرگونه تجمع افراد و خانواده ها در میدان امام خمینی (ره)، جلوگیری به عمل می آید.

پارک خودروها در حاشیه رودخانه ممنوع است و در صورت عدم توجه توسط نیروی انتظامی و پلیس راهور اعمال قانون می شوند.

ضدعفونی سرویس های بهداشتی سطح شهر بر اساس پروتکل های بهداشتی بصورت مرتب انجام می پذیرد و تا حد امکان شرایط و امکان لازم برای ضدعفونی و حتی شستشوی دست در ورودی ساختمان های اداری مناطق، سازمان ها و … با استفاده از شیرهای پدالی (قابل دسترس برای مراجعین )، از سیستم های هوشمند، الکترونیکی و … فراهم می شود.

همچنین مراکز تفریحی و گردشگری تعطیل و ارائه خدمات نخواهند داشت و همچنین با نصب تابلوهای ورود ممنوع به منظور پیشگیری از ورود، تجمع و اطراق شهروندان در ورودی پارک ها و فضای سبز اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

تمام کارگران (خدماتی، فضای سبز، نت، عمرانی و …) و کارمندان در همه رده های مدیریت شهری ملزم به استفاده از ماسک هستند و در صورت کم توجهی به شدت با این موضوع برخورد خواهد شد.

مراسم های عزاداری در باغ رضوان با محدودیت برگزار می شود

با توجه به تعطیلی فعالیت همه باشگاه ها، استخرها، موزه ها و … تا اطلاع ثانوی، فعالیت روز بازارها و بازارهای روز محلی ممنوع و ضدعفونی و رعایت پروتکل های بهداشتی در میادین میوه و تره بار (ورودی، خروجی و تالارهای فروش) به جد و با دقت بیشتر اجرایی خواهد شد، همچنین ارائه خدمات فروش اینترنتی در بازارهای کوثر و مجموعه های فروشگاهی مرتبط با مدیریت شهری در اولویت ارائه خدمات قرار خواهد گرفت.

در آرامستان های سطح شهر ضمن اطلاع رسانی به مراجعه کنندگان، برای رعایت پروتکل های بهداشتی و ایجاد محدودیت مراسم ها و عدم توزیع نذورات و فاصله گذاری اجتماعی  موارد مربوط به کفن و دفن همچون گذشته با دقت و حساسیت ویژه انجام می شود.

جایگاه های سوختی که مربوط به شهرداری اصفهان است باید به صورت ویژه موارد بهداشتی از جمله ضدعفونی مستمر و ارائه دستکش به مراجعین را رعایت کنند.

در این جلسه، کمال حیدری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات شهرداری اصفهان، از ابتدای انتشار ویروس کرونا اظهار کرد: اقدامات مدیریت شهری در مهار این ویروس بسیار تاثیرگذار بوده و هم اکنون هم این حمایت از کادر پزشکی ادامه دار و مستمر باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1993
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان
  • 162 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.