• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان:

آمادگی پوشش بیمه سلامت رایگان همه مردم استان اصفهان را داریم

  • کد خبر : 9267
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
آمادگی پوشش بیمه سلامت رایگان همه مردم استان اصفهان را داریم
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: یکی از فعالیت‌های جدید و خوب ما طرح بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان است که از بهمن سال ۱۴۰۰ در سطح استان‌ها آغاز ش و طبق آمار، ۲۰۰ هزار نفر هیچ بیمه‌ای ندارند که هدف ما شناسایی کردن این تعداد است و اینکه بتوانیم به صورت رایگان بیمه سلامت را در اختیارشان قرار دهیم.

به گزارش ریاح، محمدحسین صفاری مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان اظهار داشت: ما به دنبال آگاه‌سازی و اعتمادسازی مردم هستیم و بیمه سلامت طبق قانون وابسته  و تحت نظر وزارت بهداشت و  اولویت اصلی بیمه سلامت توجه ویژه به مناطق محروم  و کم برخوردار است.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های جدید و خوب ما طرح بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان است که از بهمن سال ۱۴۰۰ در سطح استان‌ها آغاز ش و طبق آمار، ۲۰۰ هزار نفر هیچ بیمه‌ای ندارند که هدف ما شناسایی کردن این تعداد است و اینکه بتوانیم به صورت رایگان بیمه سلامت را در اختیارشان قرار دهیم. 

صفاری خاطرنشان کرد: ما آمادگی این را داریم که هر کس بیمه ندارد با مراجعه به دفاتر پیشخوان، پایگاه‌های بسیج، غرفه‌های هلال احمر، مساجد و غیره  او را بیمه سلامت رایگان کنیم که از خدمات این بیمه بهره‌مند شود؛ خدمات بیمه سلامت با سایر صندوق‌ها تفاوت خاصی ندارد و تنها تفاوت آن این است که در ابتدای کار باید به پزشک خانواده خود مراجعه کنند تا ویزیت شوند. 

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان گفت: هر کسی که بیمه سلامت می‌شود می‌تواند، از خدمات پزشک‌های خانواده که مطب‌دار هستند استفاده کند و هر چند وقت یک‌بار با هزینه اندکی ویزیت شو و این در حالی است که در حالت عادی هزینه ویزیت پزشکان عمومی حدود ۴۵ هزار تومان است که افراد بیمه شده سلامت برای مراجعه به پزشک خانواده خود تنها ۶ هزار تومان برای ویزیت پرداخت می‌کنند و در اصفهان حدود ۳۵۰ پزشک خانواده با ما همکاری می‌کنند که براین اساس رتبه اول را در سطح کشور داریم.

وی یادآورشد: اگر برای درمان هر شخصی  نیاز باشد به پزشک  تخصصی مراجعه کند، پزشکان خانواده ما با معرفی نامه بیمار را به پزشک دیگری ارجاع می‌دهند که هزینه آن نیز بسیار کم است؛ برای شهرهای بالای ۲۰هزار نفر پزشکان خانواده مطب دار انتخاب می‌شود و برای سایر مناطق مردم می‌توانند برای ارائه خدمات به پایگاه‌های سلامت، مراکز بهداشت و غیره مراجعه کنند. 

صفاری با اشاره به بی‌اطلاعی و عدم استقبال مردم از خدمات بیمه سلامت تأکید کرد: نیاز اصلی ما آگاه سازی مردم است چرا که این طرح‌ها بسیار از هزینه‌های سنگین درمان کم می‌کند و در راستای فرهنگ سازی و آگاهی دادن به مردم بسیج، مساجد، ستاد جمعه، هلال احمر و غیره به کمک ما آمدند و در این زمینه با بیمه سلامت همکاری می‌کنند؛ مردم باید از حق خود اطلاع پیدا کنند تا از بیمه رایگان سلامت استفاده کنند.

مدیر کل بیمه سلامت اصفهان بیان کرد: در مراکز شهر، ما از مردم برای بیمه سلامت دعوت می‌کنیم اما برای مناطق محروم و کم برخوردار اصفهان مانند زینبیه و حصه خودمان جلو رفتیم تا بتوانیم به مردم این آگاهی را بدهیم که می‌توانند از حق خود در بیمه سلامت استفاده کنند.

وی با بیان سخنان رهبری در مورد کمک به افزایش جمعیت ادامه داد:  از دیگر فعالیت‌های جدید ما پوشش بیمه‌ای ناباروری است که در راستای سیاست‌هایی که رهبر اعلام کردند برای افزایش جمعیت سازمان بیمه سلامت این طرح را آغاز کرده است که کمک خوبی برای هزینه‌های سنگین درمان ناباروری است. 

صفاری گفت: در اجرای این دو طرح و نتایج آن استان اصفهان بسیار موفق عمل کرده‌است با این تفاوت که از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که بیمه سلامت در اختیار مردم قرار می‌دهد استفاده نمی‌شود؛ در تفکر مردم نسبت به بیمه بی‌اعتمادی ثبت شده‌است و به دلیل نداشتن آگاهی در این مدت استقبال خیلی خوبی از این طرح نشد؛ در اجرای طرح همگانی بیمه سلامت رایگان بیمه موظف به پرداخت ۷۰ درصدی هزینه‌های درمان سرپایی و ۹۰ درصدی درمان بستری است. 

مدیر کل بیمه سلامت اصفهان افزود: ۱۲ هزار نفر در اطلاع رسانی‌های اخیر، بیمه سلامت خود را دریافت کردند و در مجموع از بهمن ۱۴۰۰ تا الان ۳۲۵ هزار نفر بیمه سلامت رایگان شدند و  ۹۵ درصد افراد پزشک خانواده خود را مشخص کردند و در این طرح  پزشکان خانواده هر فردی را بر اساس محل سکونت معرفی می‌کنیم که برای رفت و آمد مشکلی نباشد، اما اگر شخصی جا به جا شد و حتی قصد داشت پزشک خانواده خود را تغییر دهد مانعی در این موضوع نیست و با مطالبه هرفردی این کار صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای جلوگیری از سوءاستفاده پزشکان یا افرادی از این طرح تصریح کرد: در شهرستان‌ها اگر پزشک خانواده بیمار را به متخصص یا بیمارستانی ارجاع داد از نظر دولتی یا خصوصی مانعی نیست و بیمار با انتخاب خود می‌تواند به درمان ادامه دهد.

وی تصریح کرد: اما در شهر اصفهان به دلیل صحبت با دانشگاه علوم پزشکی برای بخش سرپایی می‌توانند از خدمات خصوصی یا دولتی استفاده کنند، ولی برای بستری باید به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند؛ اگر مشکلی اورژانسی برای بیماری پیش بیاید و پزشک خانواده او نباشد این امکان فراهم است که با هزینه کم برای خدمات به اورژانس بیمارستان‌های دولتی مراجعه کند‌.

صفاری با بیان عملکرد خوب نسخه‌های الکترونیک در اصفهان یادآورشد: در اصفهان نسخه الکترونیک به خوبی در حال اجرا است که   ۹۹ درصد نسخ در استان تمام الکترونیک بود و تعداد کمی آن‌ها تا به الان نمیه الکترونیک بود که تلاش می‌شود و همان درصد کم در آینده به تمام الکترونیک تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: از مزایای نسخه الکترونیک می‌توان به کم شدن اشتباه در نسخه‌ها و تحویل داروها، رفع موازی کاری و جلوگیری از اسراف برای آزمایش اشاره کرد چرا که پرونده همه در سامانه‌ها ثبت می‌شود و نیاز به آزمایش مجدد و یا سایر کارها نیست و در زمان وجود دفترچه‌های بیمه برای پرداخت معوقات و نسخه‌ها مدت زیادی صرف می‌شد که تعداد فراوان برگه بررسی شود ولی الان همه اطلاعات با انسجام و نظم در سامانه‌ها به روز قرار دارد، با الکترونیک شدن نسخه‌ها الان آمار روزانه و دقیق نسخه‌ها هر منطقه را داریم. 

مدیر کل بیمه سلامت اصفهان توضیح داد: از نظر افزایش بودجه و پرداخت معوقات مت در ۱۰ ماهه اول سال ۹۹ حدود ۵۷۰ میلیارد  تومان در کل استان قرارداد داشتیم که در ۱۰ ماهه اول سال ۱۴۰۰ رشد تقریبا ۶۰ درصدی داشت و به ۹۰۷میلیارد تومان رسید و امسال معوقات نداشتیم و همه به موقع پرداخت شده که با الکترونیک شدن نسخه‌ها هزینه نسخه هر دکتر در پایان ماه واریز می‌شود.

وی در پایان گفت: افراد می‌توانند با شماره گیری کد دستوری *۱۶*۶۶# از بیمه بودن یا نبودن خود مطلع شوند و یا حتی از طریق این سامانه می‌توانند پزشک خانواده خود را جست‌وجو کنند و در صورت نداشتن بیمه تنها با مدارک هویتی به پیشخوان های دولت یا مراکز دیگر مراجعه کنند و بیمه سلامت خود را دریافت کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.