• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
رسانه / ماه مبارك رمضان

آمادگی صداوسیمای مرکز اصفهان برای ايجاد فضای معنوی و پر نشاط در ماه مبارك رمضان

  • کد خبر : 5708
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
آمادگی صداوسیمای مرکز اصفهان برای ايجاد فضای معنوی و پر نشاط در ماه مبارك رمضان
شبکه اصفهان از اول ماه رمضان برنامه های "یک شهر ضیافت ویژه افطار" و"بهشت اجابت ویژه سحر" را تهیه و پخش می کند.

به گزارش ریاح، ویژه برنامه “یک شهر ضیافت” به صورت زنده به تعداد ۳۰ برنامه و هر برنامه به مدت ۷۰ دقیقه با همکاری دادگستری کل استان ، دادستانی ، اداره کل زندان ها ، ستاد دیه استان و  عموم مردم نوع دوست اصفهان تولید و به احکام و مناسک اجتماعی ماه رمضان، اخلاق مداری و سبک زندگی اهل بیت، اهمیت روزه داری، امربه معروف و نهی از منکر و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و کمک به خانواده زندانیان نیازمند می پردازد.

ویژه برنامه «بهشت اجابت» نیز در ۳۰ برنامه و هر برنامه به مدت ۷۵ دقیقه در هنگام سحر به پیرامون موضوعات اهمیت سحرخیزی و عبادت در سحر، احکام و مناسک اجتماعی ماه رمضان، اخلاق مداری و سبک زندگی اهل بیت(ع)، معرفی علمای قدیمی اصفهان و بیان زندگی آنها می پردازد.

برنامه “جزء خوانی قرآن” به صورت زنده هر روز صبح و عصر به مدت ۶۰ دقیقه پخش می شود. برنامه “پزشکی سیب” به تعداد ۳۰ برنامه و هر برنامه به مدت ۵۵ دقیقه به مسائل ارتقای فرهنگ تغذیه، سبک زندگی و بهداشت فردی و ارائه راهکارهای مناسب تغذیه در ایام مبارک رمضان می پردازد.

همچنین این شبکه در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر پخش فیلم و سریال های متناسب این ماه، برنامه های “حدیث سرو”ویژه علما، “چلچراغ” ویژه خانواده، “،”به وقت خانه” با موضوع هم افزایی برای ارتقای نشاط امید و سلامت اجتماعی،”پرانتز(جوان)” با موضوعات سبک زندگی اسلامی، فرهنگ کارآفرینی، مهارت زندگی، حقوق شهروندی و صداقت در تعاملات فردی و اجتماعی و همچنین برنامه های معارفی و احکام را در طول روز تهیه و پخش می کند.

درحوزه صدا هم علاوه بر پخش ترتیل قرآن و جزء خوانی در دو نوبت صبح و عصر هر نوبت به مدت ۶۰ دقیقه و سخنرانی های مذهبی مرتبط با ماه مبارک رمضان در دو نوبت صبح و عصر ، دو ویژه برنامه با عنوان های “در بارگاه ملکوت”هنگام سحر به مدت ۱۲۰ دقیقه و “دعوت نامه” زمان افطار به مدت ۹۰ دقیقه با بخش های متنوع  تهیه و پخش می شود.

همچنین برنامه زنده “روایت هجران” به مدت ۱۲۰ دقیقه ویژه ایام شهادت حضرت علی(ع)، ویژه برنامه روز جهانی قدس به مدت ۱۸۰ دقیقه و برنامه “آینه” با موضوعات ماه مبارک رمضان تولید و پخش می شود.

برنامه اشاره ها و نشانه ها با موضوع اخلاق در قرآن و برنامه یک آیه دانایی با موضوع اعجاز علمی قرآن از دیگر ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان است.

پخش ادعیه ای همچون دعای افتتاح به مدت ۲۵ دقیقه، مناجات امیرالمومنین علی علیه السلام در مسجد کوفه به مدت ۳۵ دقیقه، همچنین تهیه و تولید خبر و گزارش در بخش های خبری رادیویی و تلویزیونی با هدف ایجاد نشاط معنوی در جامعه  از دیگر برنامه های صدای مرکز اصفهان در ماه مبارک رمضان می باشد.

همچنین تهیه و پخش خبر و گزارش های ویژه از برنامه های خیریه های استان، اهداء خون و … با هدف ایجاد نشاط معنوی در بخش های مختلف خبری رادیویی و تلویزیونی از جمله اقدامات معاونت خبر مرکز اصفهان در ماه مبارک رمضان می باشد.

معاونت فضای مجازی مرکزاصفهان نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه ها و تولیدات خوبی را در نظر گرفته است.

راه اندازی صفحه ویژه ماه رمضان در وب سایت مرکز و بارگذاری تولیدات صدا، سیما، خبر و فضای مجازی ، ادعیه ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی در این صفحه از جمله برنامه های معاونت فضای مجازی در ماه مبارک رمضان امسال است.

 تولید نماهنگ اسماءالحسنی و هماهنگی برای پخش از شبکه اصفهان در ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه ها است.

تولید کلیپ ها شامل ویدئو کلیپ، فتو کلیپ و ویدئو کامنت، برگزاری پویش شامل ارسال عکس و فیلم از کمک های مردمی به نیازمندان جامعه به مناسبت شب های احیاء و شهادت امیرمومنان حضرت علی علیه السلام، تهیه پوستر و عکس نوشت سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ماه مبارک رمضان، تهیه گزارش هایی با موضوع ماه مبارک رمضان و استفاده از ظرفیت اعضای باشگاه فضای مجازی در تولیدات ماه مبارک رمضان نیز از دیگر اقدامات فضای مجازی این مرکز می باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=5708

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.