• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - محرم - 1446
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

آمادگی اصفهان برای پذیرایی از ۱۲۸ هزار مسافر نوروزی در هر شب/ارائه ۱۶ خدمت ویژه به گردشگران نوروزی در اپلیکیشن «اصفهان من»

  • کد خبر : 13430
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
آمادگی اصفهان برای پذیرایی از ۱۲۸ هزار مسافر نوروزی در هر شب/ارائه ۱۶ خدمت ویژه به گردشگران نوروزی در اپلیکیشن «اصفهان من»
جانشین رییس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: شهر اصفهان می‌تواند در نوروز ۱۴۰۲ پذیرای حدود ۱۲۸ هزار نفر مسافر در یک شب باشد که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. از این ظرفیت، ۷ هزار نفر در هتل‌ها، ۱۵۰۰ نفر در مهمان‌پذیرها، ۳۷هزار نفر در مدارس، ۵۰۰ نفر در خوابگاه‌ها، ۳۰هزار نفر در منازل استیجاری، ۱۲هزار نفر در باغ فدک و ۴۰ هزار نفر در سالن‌های ورزشی امکان استقرار دارند.

به گزارش ریاح نیوز، مهدی بقایی جانشین رییس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در نشست خبری «تشریح اقدامات و برنامه‌های ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در نوروز ۱۴۰۲»اظهار کرد: روند شهرتکانی در آستانه سال نو طی حدود ۴۰ روز با زحمات کارکنان خدمات شهری در تمام‌ محلات شهر انجام شده و ۲۲۰ محله شهر تاکنون پاکسازی و نظافت شده است.

وی در ادامه گفت: ۷۵۰ نفر از زندانیان طی ۲۰ روز نسبت به رنگ‌آمیزی یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر جدول و ۵۰۰ هزار متر نرده اقدام کرده‌اند و اصفهان اولین شهری است که از ظرفیت زندانیان برای این کار استفاده کرده است.

وی افزود: هرس جوان‌سازی درختان توت و نارون، گل‌کاری و آذین‌بندی شهر با بیش از هزار فلاورباکس برای اولین‌بار از دیگر اقدامات انجام شده در آستانه نوروز است.

جانشین رییس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: ۱۴ هزار مترمربع نقاشی دیواری در رینگ دوم در خیابان‌های سروش و بزرگمهر و محور کاوه تا میدان شهدا اجرا شده است.

وی تصریح کرد: هفت اثر تاریخی شهر اصفهان که در گذشته تخریب شده است، در سازه‌هایی با متریال فلز در حاشیه پل خواجو یا بلوار هشت‌بهشت در معرض تماشا قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای محور نوری، نمایش آثار سمپوزیوم بین المللی مجسمه‌سازی، تجهیز ۱۵۰ هزار مورد از تاسیسات مکانیکی و تجهیز و تعمیر ۲۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام است.

مهدی بقایی اعلام کرد: امسال برای اولین‌بار کمیته اقتصادی و گردشگری در ستاد خدمات سفر شهر اصفهان آغازبه‌کار کرده که بی‌شک در سال‌های آینده نتایج قابل‌توجهی از فعالیت این کمیته عاید شهر خواهد شد.

وی نیز گفت: ۱۵ کمیته در ستاد خدمات سفر مسئولیت‌های متعددی را برعهده دارند که با همگرایی و همدلی ارگان‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

وی ابراز داشت: شهر اصفهان می‌تواند در نوروز ۱۴۰۲ پذیرای حدود ۱۲۸ هزار نفر مسافر در یک شب باشد که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. از این ظرفیت، ۷ هزار نفر در هتل‌ها، ۱۵۰۰ نفر در مهمان‌پذیرها، ۳۷هزار نفر در مدارس، ۵۰۰ نفر در خوابگاه‌ها، ۳۰هزار نفر در منازل استیجاری، ۱۲هزار نفر در باغ فدک و ۴۰ هزار نفر در سالن‌های ورزشی امکان استقرار دارند.

جانشین رییس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: استقرار ۶ ستاد هدایت در ورودی‌های شهر، شکل گیری مجدد کمیته عالی باغ فدک و صرف ۱۸میلیارد تومان هزینه برای تامین تجهیزات باغ فدک از دیگر اقدامات انجام شده در آستانه نوروز است.

سید علی معرک‌نژاد رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان نیز در این نشست خبری اظهار کرد: اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ در چهار محور سامانه تلفنی ۱۳۷، تبلیغات محیطی، اپلیکیشن گردشگری “اصفهان من” و شبکه‌های مجازی همچون “شبکه شهر” و خبرگزاری ایمنا انجام می‌شود‌. اپلیکیشن اصفهان من با خدماتی ویژه در ۱۶ محور در اختیار گردشگران خواهد بود.

وی گفت: در سالی که گذشت استفاده از ظرفیت حدود ۹۵۹ سازه تبلیغاتی، تولید بیش از ۳۴هزار خبر، آماده‌سازی ورودی‌های شهر و ستادهای هدایت سفر با تصویر شهدا، نصب تابلوها، پرچم‌ها و المان‌ها در نقاط مختلف شهر از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه اطلاع‌رسانی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت رادیو و تلویزیون و ویژه‌برنامه “صدای شهر ” با دو باکس خبری صبح و بعدازظهر در هر روز از دیگر ظرفیت‌هایی است که جهت اطلاع‌رسانی از آن‌ها بهره‌مند خواهیم شد.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=13430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.