• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

آغاز کار آزمایی بالینی فاز ۳ واکسن پاستور در اصفهان/ حقوق پرستاران را ۲.۵ برابر کردیم

  • کد خبر : 6013
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
آغاز کار آزمایی بالینی فاز ۳ واکسن پاستور در اصفهان/ حقوق پرستاران را ۲.۵ برابر کردیم
وزیر بهداشت گفت: ما متولی سلامت مردم هستیم سلامت همه مردم اعم از اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، شیعه، سنی ، زرتشتی، کلیمی، مسیحی و حتی زندانی محکوم‌به اعدام برای ما بسیار مهم است.

به گزارش ریاح، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا کاشان بابیان اینکه از واکسیناسیون عددها در کاشان راضی نیستم و باید دوستان توضیح بیشتر بدهند، اظهار کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران پوشش واکسیناسیون آن برای گروه‌های هدف واکسن به‌قدری است که هنوز عقب نیستیم.

تمام تلاشمان این است واکسن بیشتری بیاوریم و واکسن بیشتری بزنیم، فردا در اصفهان اولین مورد فاز ۳ کار آزمایی بالینی واکسن پاستور که با تکنولوژی مشترکمان با کوبا است را آغاز می‌کنیم.

برخی‌ها دلشان برای عقب‌افتادگی جمهوری اسلامی آب می‌تپد و خوشحالند که ما ۴ قدم عقب هستیم؛ یک سلطنت طب در خارج از کشور که پرچم شیر خورشید هم در دست دارد وقتی می‌بیند قهرمان ما در وزنه‌برداری یا کشتی روی سکو ایستاد گریه می‌کنم اما فردی در اینجا که خود را بسیار متدین هم می‌داند ذوق می‌کند که در مدیریت کرونا و تولید واکسن عقب هستیم این چه بیماری است و چه ذهنیت بیمار وطن فروشانه است، نمی‌فهمم.

از دوشنبه واکسیناسیون گروه دوم را شروع خواهیم کرد و غیر از کادر بهداشت و درمان و برخی از گروه‌های اول از فردا افراد سن بالای ۸۰ سال و تا ۶۵ سال از فردا واکسیناسیون خواهند شد و در اردیبهشت واکسن بیشتری می‌رسد و در خرداد هم ما شاهد مصرف واکسن‌های داخلی خواهیم بود.

مقام معظم رهبری فرمودند امنیت و اقتصاد مهم است اما امروز سلامت از همه مهم‌تر است، ما متولی سلامت مردم هستیم سلامت همه مردم اعم از اصول‌گرا اصلاح‌طلب شیعه سنی زرتشتی کلیمی مسیحی و حتی زندانی محکوم‌به اعدام برای ما بسیار مهم است و متولی سلامت مردم هستیم.

سال گذشته طلایی‌ترین بخش برای معاونت توسعه بود، بیش از ۵۰ هزار نیرو مجوز استخدام برای اولین بار در تاریخ وزارت بهداشت گرفتیم و همه کارهایش انجام شد در حال به ثمر رسیدن است.

حقوق پرستاران را ۲ و نیم برابر نسبت به اسفند ۹۷ کردیم و کارانه دانشگاه‌ها که ۱۸ ماه تا ۲۴ ماه عقب بود به‌روز رساندیم که اتفاق بسیار بزرگی بود. در سال ۱۴۰۰ بودجه‌های که برای دانشگاه‌ها می دهیم مجلس محترم خیلی کمک کرد بودجه ایست که مشکلات شمارا در کسری ها جبران خواهد کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=6013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.