• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
به مناسبت دهه بصیرت و میثاق با ولایت و همچنین سالروز شهادت سردار سلیمانی؛

آزادی ۱۱۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان اصفهان/ مراسم اهدای خون در قالب طرح نذر خون/راه اندازی پویش‌های مردمی

  • کد خبر : 3505
  • ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
آزادی ۱۱۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان اصفهان/ مراسم اهدای خون در قالب طرح نذر خون/راه اندازی پویش‌های مردمی
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ضمن تشریح برنامه های سپاه به مناسبت دهه بصیرت و میثاق با ولایت و همچنین سالروز شهادت سردار سلیمانی، گفت: امروز ندای مقابله با استکبار ستیزی و خروج آنها از منطقه، ثمره تلاش و جهاد خالصانه شهدای مدافعان حرم و محور مقاومت است. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، شاهد خروج منفعلانه استکبار جهانی از منطقه باشیم.

به گزارش ریاح، سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ، ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: امروز نیاز است که حوادث و مناسبت‌های تاریخی گذشته کشور را مرور کنیم و دستاوردهایمان را به نسل جوان منتقل کنیم.

برخی در سال ۸۸ با حمایت استکبار جهانی وضعیت را به سویی کشاندن که کشور شش ماه درگیر آشوب و اغتشاش بود و نهایتاً نیز مشخص شد که هدف دشمن ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است. مردم اصفهان در ۸ دی ماه سال ۸۸ یک روز زودتر از سراسر کشور به میدان آمدند و فتنه ایجاد شده را محکوم و از نظام جمهوری اسلامی حمایت کردند. مردم سراسر کشور در روز ۹ دی برای نمایش عشق به ولایت و پایان بخشی به آشوب‌های هشت ماهه در کشور به میدان آمدند و مهر سلامت نظام را تأیید کردند.

مهمترین دستاورد حماسه ۹ دی، خاموش شدن شعله فتنه در کشور بود. این حرکت مردم ایران، عظمت و شکوه جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت. اقدامات سران فتنه در سال ۸۸ با حمایت دشمنان ایران صورت گرفته و مورد حمایت رسانه‌های صهیونیستی و منافقین قرار گرفت.

با توجه به جایگاه سردار سلیمانی در کشور، شهید سلیمانی از زمانی که وارد سپاه پاسدار انقلاب اسلامی شد، به مبارزه با گروهک‌های منطقه کردستان پرداخت و در ادامه نیز با شروع توطئه تجزیه طلبی استان‌های شرقی کشور، با ضد انقلاب مبارزه کرد و به عنوان اولین فرمانده نیروهای اعزامی از استان کرمان در مناطق جنوب حاضر شد. شجاعت و درایت وی باعث شد که در سنین جوانی فرماندهی یکی از لشکرهای خط شکن سپاه پاسداران را بر عهده بگیرد و در عملیات‌های مختلف همراه با سردار شهید احمد کاظمی و حاج حسین خرازی در عملیات‌های مختلف شرکت کند.

شهید سلیمانی در سال ۱۳۷۸ مسئولیت فرماندهی سپاه قدس را بر عهده گرفت و توسعه جبهه مقاومت در مقابل اقدامات دشمنان در منطقه را رقم زد و در ادامه توانست تمامی نقشه‌های استکبار جهانی در منطقه را خنثی کند. وی با همکاری جبهه مقاومت و الگو گیری از شیوه نبرد در دفاع مقدس، توانست گروهک تروریستی که حمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکایی‌ها را به همراه داشت، منهدم کند. این اقدامات حاصل جهاد شبانه روزی و ایثار خالصانه سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود.

امروز ندای مقابله با استکبار ستیزی و خروج آنها از منطقه، ثمره تلاش و جهاد خالصانه شهدای مدافعان حرم و محور مقاومت است. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، شاهد خروج منفعلانه استکبار جهانی از منطقه باشیم.

عمده برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی به جهت گسترش بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد. در این زمینه راهیان نور را داشتیم که متأسفانه شیوع بیماری کووید ۱۹ مانع اعزام گروه‌های مختلف به غرب و جنوب کشور شد و در نهایت این برنامه با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و استقبال دانش آموزان به صورت بازدید در فضای مجازی از مناطق عملیاتی شد.

برنامه‌های سپاه اصفهان برای دهه بصیرت و میثاق با ولایت و همچنین سالروز شهادت سردار سلیمانی، بدین شرح می باشد:

مراسم ۹ دی در تالار اهل‌بیت با حضور آقای حاجی بابایی با عنوان بصیریت و ولایت مداری برگزار شد؛ همچنین امروز ۱۰ دی، مراسمی با عنوان بصیریت و اتحاد ملی و رونمایی از تولیدات محتوایی معاونت‌ها سپاه پاسداران و همچنین رونمایی از سردیس حاج قاسم سلیمانی در ورزشگاه نقش جهان برگزار می‌شود.

۱۱ دی ماه نیز مراسمی با عنوان بصیرت و پیروی از ولایت و مراسم رژه موتور سواران در محل گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود. ۱۲ دی ماه نیز مراسمی با عنوان آمادگی برای طلوع خورشید ولایی و مراسم دعای کمیل همزمان با ساعت شهادت سردار سلیمانی در امام زاده شاه امیرحمزه و گلستان شهدا برگزار می شود.

روز ۱۳ دی ماه هم مراسمی با عنوان بصیرت حسینی و مکتب شهید سلیمانی به مناسبت مراسم سالگرد شهادت وی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گلستان شهدا برگزار می‌شود. روز ۱۴ دی ماه هم مراسمی با عنوان بیداری اسلامی در سالن کوثر با همکاری ارتش برگزار می‌شود. همچنین مراسم اهدای خون در قالب طرح نذر خون نیز در این روز توسط بسیج اقشار برگزار می‌شود.

آزادی ۱۱۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان اصفهان در روز ۱۴ دی ماه، از دیگر برنامه‌های این ایام است که توسط سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان انجام خواهد شد. روز ۱۵ دی ماه مراسمی با عنوان تکریم سردار دلها برای گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در حسینیه بنی فاطمه اصفهان برگزار خواهد شد و ۱۶ دی ماه هم که مصادف است با چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده، مراسم گرامیداشت این شهید به صورت مجازی توسط بسیج دانشجویی برگزار می شود.

روز ۱۷ دی ماه مراسمی با عنوان سیلی به شیطان بزرگ برای گرامیداشت حمله به پایگاه عین الاسد و گرامیداشت جان باختگان هواپیمایی اوکراینی برگزار خواهد شد و در ۱۸ دی ماه هم که مصادف است با سالروز قیام مردم قم، به استقبال فرمایشات مقام معظم رهبری می رویم.

برنامه‌های متعددی توسط اقشار مختلف سپاه به مناسبت گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی در این هفته به صورت راه اندازی پویش‌های مردمی برگزار می‌شود؛ همچنین فضاسازی شهری و راه اندازی حسینیه های سیار از دیگر برنامه‌های سپاه صاحب‌الزمان (عج) برای این ایام است.

با توجه به اجرای طرح «حافظان سلامت محلات» که در قالب هزار و صد قرارگاه در حال اجرا است، در قالب این طرح ۶۱ درصد جمعیت استان اصفهان که معادل سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است، غربالگری کرونا شدند؛ همچنین آموزش خانواده‌ها برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری نیز در این طرح دنبال می‌شود.

به خانواده‌های نیازمند درکنار کمک‌های مومنانه، بسته‌های کمک معیشتی و بهداشتی قرار خواهد گرفت؛ همچنین نظارت‌ها بر وضعیت بیماران به صورت تلفنی صورت خواهد گرفت. در راستای اجرای این طرح، حجم گسترده بیماران کرونایی در استان شناسایی شدند و امروز به واسطه این طرح، شاهد کاهش ۵۰ درصدی مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=3505

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.