به گزارش ریاح نیوز، غلامرضا ساکتی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: مدیریت سبز به عنوان یک ابزار قدرتمند اجرایی، به استناد ماده ۱۹۰ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و آئیننامه اجرایی مصوب هیئت وزیران اهمیت و جایگاه ویژهای دارد، بهنحوی که از وظایف هر سازمان تلقی میشود.
او افزود: ارزیابی اجرای مدیریت سبز در دستگاههای اجرایی بر اساس شاخص مصرف انرژی، مصرف آب، مدیریت پسماند و سایر شاخصهای محیط زیستی محاسبه میشود و حداکثر امتیاز مدیریت سبز در دستگاههای اجرایی هزار امتیاز است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان دستگاه ذیصلاح برای ارزیابی شاخص مدیریت پسماند و صدور گواهی مدیریت سبز است، گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از سال ۱۴۰۱ برنامهریزی دقیق و عملیاتی برای صدور گواهی مذکور را انجام داده و اجرایی کرده است.
او تصریح کرد: فرایند صدور گواهی مدیریت سبز در شاخص پسماند با ارسال درخواست از طرف دستگاه متقاضی آغاز شد و با بازدید از ساختمان مورد درخواست، برگزاری کلاسهای آموزشی، ارائه راهکارهای اصلاحی و انعقاد تفاهمنامه ادامه پیدا کرد تا در صورت دارا بودن شرایط و رعایت ضوابط، گواهی مدیریت سبز با اعتبار یکساله صادر شود.
ساکتی با بیان اینکه علاوه بر نهادها، ادارات و ارگانهای خارج از دایره شهرداری اصفهان، تمام مناطق، مدیریتها و سازمانهای وابسته به شهرداری نیز موظف به دریافت گواهی مدیریت سبز در شاخص پسماند شدند، گفت: در خصوص مدیریت سبز از سال ۱۴۰۱، از ۵۲ ساختمان متعلق به دستگاههای اجرایی بازدید و ۱۰ ارگان موفق به دریافت گواهینامه مدیریت سبز شد.
او خاطرنشان کرد: برای ایجاد مشوقهای لازم در میان دستگاههای اجرایی در فرایند صدور گواهی مدیریت سبز، خدمات متعددی از جمله برگزاری دورههای آموزشی، توزیع محصولات فرهنگی و آموزشی و تجهیزات ذخیرهسازی پسماند از طرف این سازمان به دستگاههای متقاضی ارائه میشود.
پایان خبر/