به گزارش ریاح، عباس رضایی استاندار اصفهان در آیین افتتاح ۲ طرح توسعه فرودگاهی در اصفهان که با دستور رییس جمهوری بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بیان کرد: اقدامات اولیه، کارهای نرمافزاری و نوگرایانه بسیاری با همکاری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان در زمینه مثلث گردشگری انجام شده است.
برنامهریزی بسیاری برای راهاندازی گردشگری سلامت با همکاری اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان انجام شد و شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان هم در این زمینه همکاری خوبی داشتند.
نخستین کنفرانس مثلث طلایی گردشگری، هفته گذشته بین سه استان یزد، فارس و اصفهان برگزار شد و به نتایج خوبی در این زمینه رسیدیم و قرار شد نشست سهجانبهای بین استانداران و شهرداران این سه استان برگزار شود.
پنجشنبه هفته گذشته نشست مثلث گردشگری اصفهان، یزد، شیراز بصورت ویدئو کنفرانس با حضور رییسان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و معاونان استاندار سه استان تشکیل شد تا مقدمه تشکیل جلسه اصلی با حضور استانداران باشد.
از مجمع نمایندگان اصفهان تقاضای همکاری در زمینه تحقق مثلث طلایی گردشگری بین سه استان را داریم.
شیوع کرونا خسارت زیادی به گردشگری استانهای فارس، یزد و اصفهان وارد کرد اما بیشترین زیان ناشی از شیوع این ویروس بین استانهای مختلف کشور به گردشگری اصفهان وارد شده است.
برنامهریزیهای خوبی برای برگزاری “اصفهان ۲۰۲۰ “در زمینه گردشگری سلامت انجام شده بود اما شیوع ویروس کرونا، همه این برنامهها را برهم ریخت.
طرح اصفهان ۲۰۲۰ در نظر داشت تا با اخذ دیدگاههای فعالان گردشگری و شهروندان، این شهر را تا سال۲۰۲۰ در مسیر توسعه مبتنی بر ظرفیتهای گردشگری قرار دهد. این طرح در سه محور گردشگری، هنر و میراث فرهنگی هدفگذاری شده و بر توسعه پایدار شهری و توسعه فراصنعتی اصفهان تأکید دارد.
زحمات بسیاری برای راهاندازی پرواز مُختص اصفهان انجام شده اما بدلیل بروز مشکلاتی از جمله شیوع کرونا، هنوز تحقق پیدا نکرده است.
بدنبال این هستیم که تا پایان آذر سالجاری هر یک ساعت یک پروازی را در مسیر اصفهان – تهران برقرار کنیم.
گردشگران و مسافران نباید برای پرواز به تهران و بازگشت به اصفهان بیش از یک ساعت معطل شوند و در این پیوند، اقدامات و مذاکرات مقدماتی با ۲ ایرلاین انجام شده است.
بطور قطع باید سوبسیدی(یارانه) را در این زمینه بدهیم اما ارائه این طرح در رونق و توسعه اقتصادی و گردشگری استان بسیار موثر است .
صاحبان سرمایه، گردشگران و اصفهانیها بیش از یک ساعت برای پرواز به تهران و بازگشت به اصفهان منتظر نخواهند بود.
وضعیت پیشین فرودگاه اصفهان بعنوان شهر گُنبدها و آثار تاریخی برای پروازهای خارجی بسیار بد بود.
سالن ترمینال پروازهای بین المللی در گذشته بگونهای بود که سنخیتی با کرامت انسانها و مُستقبلین در فصول مختلف سال نداشت اما امروز فضای خوب و مناسبی فراهم شده است.
۲ مشکل اصلی برای توسعه باند فرودگاه اصفهان
با پیگیری بسیار مُقرر بود حدود ۴۰۰ هکتار زمین برای توسعه باند فرودگاه اصفهان الحاق شود و مراحل زیادی از این کار هم طی شده است که وزارت راه و شهرسازی و یا شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران باید پیگیریهای تکمیلی را در این زمینه انجام دهد تا مشمول بند “د” شود و هرچه سریعتر این زمینها به فرودگاه الحاق پیدا شود.
در صورت الحاق این زمینها، فرودگاه اصفهان بعنوان سومین فرودگاه بزرگ کشور و از نظر حجم پروازها پنجمین فرودگاه کشور خواهد شد.
باید هرچه سریعتر این ۴۰۰ هکتار را برای توسعه باند به فرودگاه اصفهان اضافه شود، امروز همه زیر ساختهای لازم در فرودگاه بینالمللی شهید بهشتی اصفهان فراهم شده است و بعنوان نخستین فرودگاه پشتیبان فرودگاه امام خمینی(ره) تهران محسوب میشود.
امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرچه زودتر طرح الحاق این ۴۰۰ هکتار زمین به فرودگاه اصفهان محقق شود.
باتوجه به افتتاح آزادراه کنار گذرشرق، مهمترین مزیت بهرهبرداری این آزادراه کاهش آلودگی کلانشهر اصفهان است.
هیچ مسالهای مهمتر از توجه به سلامت مردم نیست، سال گذشته تنها ۲۴ روز هوای پاک در شهر اصفهان داشتیم اما بطور قطع افتتاح این آزادراه به کاهش آلودگی هوا و افزایش روزهای پاک این کلانشهر کمک خواهد کرد.
انتهای خبر/