به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ مهرداد فراشی معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در حال حاضر با توجه به افزایش روزمره تماس های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ ، تنوع و فراوانی مأموریت های فراجا، جمعیت و پیچیدگی جرایم، ماموریت های پلیس به منظور هدفمند کردن توان عملیاتی به دو بخش فوریتی و غیرفوریتی تقسیم بندی شده است.
وی در ادامه گفت: تفکیک ماموریت های ۱۱۰ به دو بخش فوریتی و غیرفوریتی، باعث حضور سریع، مؤثر و به موقع ماموران انتظامی در صحنه، افزایش هزینه جرم و ایجاد بازدارندگی در مجرمان، هدایت توان عملیاتی فراجا به سمت نیازهای واقعی مردم به فوریت های پلیسی، بهره برداری از اطلاعات بالقوه مردمی در جهت تأمین اطلاعات مورد نیاز رده های مأموریتی انتظامی و بکارگیری پلیس های تخصصی با توجه به نوع تماس های مردمی با سامانه ۱۱۰ می شود.
این مقام انتظامی تصریح کرد: باید توجه داشت که تماس های مردمی با مراکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در سه محور تماس های عملیاتی، تماس هاس درخواست مشاوره و ارشاد و تماس های غیر قابل رسیدگی می باشد.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان گفت: تماس های عملیاتی به تماس هایی گفته می شود که به دلیل ارائه اطلاعات و یا اخباری در خصوص وقوع تخلفات، جرایم و یا احتمال قریب الوقوع بودن آنها، نیازمند حضور واحد اجرایی و عملیاتی در صحنه می باشد.
وی افزود: ماموریت های فوریتی ۱۱۰ به ماموریت هایی گفته می شود که نیاز به حضور فوری پلیس بوده و تاخیر در حضور، خسران جانی، مالی یا اجتماعی به همراه دارد و باید پلیس با سرعت و اقتدار متناسب با جرم در صحنه عملیات حضور یابد.
سرهنگ فراشی خاطر نشان کرد: ماموریت های غیرفوریتی ۱۱۰ نیز مشمول حضور با زمان متناسب و بررسی های اطلاعاتی با همکاری اطلاعاتی مردمی می باشد، مانند: معتادان متجاهر، خرده فروشان مواد مخدر، دپوی کالای قاچاق و تصادف های خسارتی که موجب راه بندان معابر اصلی، اتوبان ها و آزاد راه ها نشود و همچنین جرائمی که از وقوع آن زمان زیادی گذشته و حضور پلیس به فوریت و به لحظه باعث پیشگیری از جرم نمی شود به عنوان تماس های غیر فوریتی می توان در نظر گرفت.
پایان خبر/