به گزارش ریاح به نقل از فصلنامه ارتباطات ،شرکتها و سازمانهای متعددی در سطح جهان، آمارهای مختلفی را در این زمینه گردآوری، استخراج و ارائه میکنند؛ اما یکی از جامعترین و معتبرترین منابع در این زمینه، سایت Statista است که با ترکیب آمارهای چند منبع معتبر، آمار نسبتاً جامعی از تعداد کاربران شبکههای اجتماعی ارائه میکند.
اعتبار آمار Statista در حدی است که مراکزی مانند مجمع جهانی اقتصاد هم در گزارشهای خود، معمولاً آمار این سایت را نقل میکنند.
آخرین گزارش منتشرشده درباره تعداد کاربران فعال شبکه های اجتماعی مختلف را میتوانید در اینجا ببینید.
رابطهی مدیران برتر جهان با شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی، امروز تقریباً وارد اکثر لایههای زندگی ما شدهاند. این نوع گلهها را کم نمیشنویم که چرا فلانی، تولد من را در فیس بوک تبریک نگفت یا نوشته من را لایک نزد؟ یا اینکه چرا فلان شخص، فعالیت آنلاین زیادی ندارد؟ اینکه از تعداد لایکها و فالوورها صحبت میکنند و به این روش، اعتبار خود را با دیگران مقایسه میکنند.
سایت ceo.com هرسال گزارشهای متعددی را از رفتار مدیران برتر جهان ارائه میکند. بر اساس این گزارش، هنوز ۶۸ درصد از مدیران پانصد شرکت برتر Fortune، در شبکههای اجتماعی حضور ندارند!
برخی دیگر از نکات مطرحشده در این گزارش را با هم مرور میکنیم:
– دو سوم آن ۶۸٪ هم تنها از یکی از پلتفرمهای فیسبوک، توییتر، لینکدین، گوگل پلاس و اینستاگرام استفاده میکنند.
– فقط ۴۲ نفر از پانصد مدیر برتر جهان اکانت توییتر دارند که در میان آن ها هم ۲۹ نفر طی صد روز اخیر (در زمان انجام تحقیق) توییت کرده بودند!
– تعداد مدیرانی که در اینستاگرام فعال هستند از تعداد مدیرانی که در گوگل پلاس فعال هستند، بیش تر است.
انتهای خبر/